سيدمحمد كريمي در جمع مدیران شرکتهای بیمهای کشوری و استانی، با اشاره به لایحه بیمه همگانی حوادث طبیعی در مجلس گفت: فروش دومین بیمه نامه فراگیر همانند بیمه شخص ثالث مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته است و اجرایی شدن آن، ارتباط نزدیکی با آیین نامههای مصوب دولت دارد.
وی اطلاعرسانی درخصوص خدمات بیمه برای مردم در کاهش خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه را مهم ارزیابی کرد و گفت: شرکتهای بیمه باید از این فرصت استفاده کنند و خدمات خود را به مردم بشناسانند.
او نقش شرکتهای بیمهای در جبران خسارات بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه را مهم ارزیابی کرد و در تشریح عملکرد مالی شرکتهای بیمهگر در جریان زلزله گفت: در مجموع ۴ میلیارد تومان به زلزله زدگان غرامت پرداخت شده است.
رئیس بیمه مرکزی کشور یادآور شد: بهمنظور ارتقای سهم شرکتهای بیمه در پرداخت غرامت به حادثه دیدگان از حوادث طبیعی باید کارهای ریشهای درخصوص کاهش تبعات زلزله و حوادث طبیعی صورت گیرد.
وی فراگيرشدن صنعت بيمه در كشور را نيازمند يك عزم ملي دانست و از رسانهها خواست تا در آگاهي بخشي و آشناسازي مردم با فرهنگ بيمه بیش از پیش وارد کار شوند.
ناظمی ریاست امور بیمه استان آذربایجانشرقی و دبیر شورای هماهنگی بیمه های استان نیز در این جلسه عملکرد صنعت بیمه در زلزله اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرکتهای بیمه تنها نهادی بودند که پرداختهای نقدی خود را بعد از ۲۴ ساعت از وقوع این زمین لرزه و پیش از همه ی سازمانها به دست زلزله زدگان رسانیدند.
وی با اشاره به خیل عظیم کمکهای مردمی و مصوبههای دولت در حمایت از زلزلهزدگان گفت: اگر بتوان در راستای فرهنگ بیمه و گسترش آن در سطح کشور موفق بود، نیازی به کمک مردمی و مصوبههای دولتی نخواهد بود.