۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰

اولین اظهارات نتانیاهو پس از کشف اجساد اسرای صهیونیست در رفح

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم کارشکنی‌ها در مسیر تبادل اسرا ادعا کرد این رژیم به دستیابی به توافقی برای آزادی بقیه اسرای صهیونیست در غزه پایبند است.
اولین اظهارات نتانیاهو پس از کشف اجساد اسرای صهیونیست در رفح
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما به دستیابی به توافقی برای آزادی بقیه اسرایمان و تضمین امنیت اسرائیل پایبند هستیم. هرگونه توافقی باید حفظ امنیت اسرائیل را تضمین کند. ما تا زمانی که بتوانیم به کسانی که اسرا را کشتند دست یابیم آرام نمی‌گیریم. کسی که اسرا را می‌کشد خواهان معامله نیست.

به نقل از ایسنا ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) روز شنبه اجساد ۶ اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و به اسرائیل بازگرداندند. کشته شدن این ۶ اسیر منجر به انتقادات زیادی از نتانیاهو شده است و برخی رهبران مخالف رژیم صهیونیستی نتانیاهو را مسؤول کشته شدن آن‌ها می‌دانند.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو مدعی شد: تلاش‌ها برای آزادی اسرا از دسامبر تاکنون ادامه داشته است. اسرائیل مذاکرات فشرده‌ای را برگزار کرده است اما حماس با برگزاری هرگونه مذاکرات واقعی و هر پیشنهادی مخالفت می‌کند.

این در حالی است که «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: مسؤولیت مرگ اسرای اسرائیلی در غزه بر عهده رژیم اشغالگر است که همچنان بر ادامه جنگ نسل کشی و فرار از توافق آتش بس پافشاری می‌کند. این مسؤولیت همچنین بر دوش دولت آمریکا است به این دلیل که از این تجاوز جانبداری و حمایت و در آن مشارکت می‌کند.

الرشق گفت: کسی که هر روز ملت ما را می‌کشد رژیم اشغالگر است که با سلاح آمریکا این کار را می‌کند. اسرایی که اجسادشان در نوار غزه پیدا شد تنها در بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. اگر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مایل به حفظ جان اسرا است باید حمایت مالی و تسلیحاتی خود را از دشمن صهیونیستی متوقف کرده و بر رژیم اشغالگر برای پایان فوری تجاوز آن فشار بیاورد.

کد مطلب: 222326
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *