۰
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰

ماجرای اتصال خزر به خلیج فارس به کجا رسید؟

به طور کلی در این پروژه باید آب راهه‌ای باشد که بتواند نقل و انتقال از سمت دریای خزر و کشور‌های اطراف آن را انجام دهد و خیلی باید درباره این موضوع فکر شود البته شاید راه‌های جایگزین با هزینه‌های کمتری وجود داشته باشد که در مقطع فعلی آن‌ها را دنبال کنیم.
ماجرای اتصال خزر به خلیج فارس به کجا رسید؟

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره ساخت آبراه از دریای خزر به خلیج فارس ارائه داد.

 
به گزارش مهر، مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، درباره طرح اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان که از آن به عنوان ایرانرود و یا طرح آبراه شمال و جنوب یاد می‌شود و اینکه طرح چه مزایا و معایبی دارد؟ گفت: ساخت آب راه برای خزر و خلیج فارس و عمان در حد یک پیشنهاد است و یک پروژه بسیار سختی است که هم مزایا و هم معایب دارد.
 

وی با اشاره به اینکه ما قبل از انجام هر طرحی آن را ارزیابی می‌کنیم، افزود: در عملی کردن این پروژه دو نکته وجود دارد یکی بحث امکان‌سنجی است، چون اختلاف شیب وجود دارد و بحث دوم، موضوعات محیط زیستی و شوری و شیرینی آب است، ولی به طور کلی در هر کاری اگر اراده ملی وجود داشته باشد قابل انجام است.

 
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: به طور کلی در این پروژه باید آب راهه‌ای باشد که بتواند نقل و انتقال از سمت دریای خزر و کشور‌های اطراف آن را انجام دهد و خیلی باید درباره این موضوع فکر شود البته شاید راه‌های جایگزین با هزینه‌های کمتری وجود داشته باشد که در مقطع فعلی آن‌ها را دنبال کنیم.
 
کد مطلب: 217577
برچسب ها: خلیج فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *