۰
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

جذب حداکثری دانش‌آموزان به ویژه در سال اول تحصیلی؛ مهمترین مأموریت وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تحقق عدالت آموزشی دغدغه همۀ ارکان دولت است، جذب حداکثری دانش‌آموزان به ویژه در سال اول تحصیلی را مهمترین مأموریت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.
جذب حداکثری دانش‌آموزان به ویژه در سال اول تحصیلی؛ مهمترین مأموریت وزارت آموزش و پرورش

«رضوان حکیم‌زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه جذب بازماندگان از تحصیل یکی از مأموریت‌های بسیار مهم وزارت آموزش و پرورش است، گفت: در دوره قبل که بنده در معاونت ابتدایی مسئولیت داشتم و با پیگیری‌های وزیر محترم وقت آقای حاجی‌ میرزایی، یک تقسیم کار ملی که وظایف و نقش‌های هر کدام از دستگاه‌های مختلف را در رابطه با جذب، بازشناسایی و و نگهداشت بازماندگان مشخص می‌کرد، انجام و به امضای نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف رسید.

وی با اشاره به اینکه قطعا جذب بازماندگان از تحصیل یکی از اولویت‌های اصلی و مهم وزارت آموزش پرورش در دور جدید است، افزود: در دیدار هفته گذشته وزیر محترم آموزش پرورش با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی، ایشان مهمترین مأموریت وزارت آموزش و پرورش را جذب حداکثری دانش‌آموزان واجب‌التعلیم به ویژه در سال اول تحصیلی دانست و بر ارائۀ راه‌کارهای جدید برای جذب کامل دانش‌آموزان تأکید کرد.

 حکیم‌زاده با تأکید بر حضور حداکثری دانش‌آموزان در مدرسه، ادامه داد: اولین گام در تحقق عدالت آموزشی اینست که کودکان حق دسترسی به آموزش داشته و درون مدرسه باشند. کیفیت گام بعدی تحقق این هدف است. دراین مورد البته همکاری و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط نیز اهمیت دارد که خوشبختانه در همین مدت اندک وزارت دادگستری همکاری بسیار خوبی را با وزارت آموزش و پرورش داشته و قطعاً با برگزاری جلسات تخصصی، نتایج بهتری نیز حاصل و موانع از پیش رو برداشته خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه بر این موارد، با همکاری ثبت احوال، آمار موالید به صورت منطقه‌‎ای اخذ شده و خوشبختانه آمار اولیه به استان‌ها ارسال شده و همکاران استانی نیز کار خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند. امیدواریم در پایان مهرماه اولین برآوردهای دقیق از تعداد بازماندگان از تحصیل ارائه شود تا بتوان با برنامه‌ریزی دقیق‌تری کار را پیش برد.

حکیم‌زاده با یادآوری اینکه عدالت آموزشی یکی از دغدغه‌های مهم رئیس جمهور است، اظهار داشت: در نشست اخیر شورای عالی آموزش پرورش که به ریاست خود ایشان برگزار شد ایشان مجدانه بر این موضوع تاکید داشتند و بر استانداردسازی و کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی سراسر کشور خاصه در مناطق مرزی و حاشیه‌‎ شهرها تأکید کردند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی یکی از محورهای اصلی برنامه‌های وزیر محترم در جلسه دفاع خود در مجلس شورای اسلامی بود که ذیل آن، برنامه‌ها و راهکارهای متعددی برای تحقق این امر پیش‌بینی شده که یکی از محورهای اصلی آنها موضوع جذب بازماندگان از تحصیل است. از دیگر موارد می‌توان به ارتقا یادگیری دانش‌آموزان در مناطق عشایری روستایی و مناطق کمتربرخوردار و همچنین افزایش کارایی درونی آموزش و پرورش اشاره کرد.

کد مطلب: 224533
برچسب ها: دانش‌آموزان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *