۰
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰

اندروید ۱۶ کم از ios۱۸ ندارد!

ظاهراً گوگل در اندروید ۱۶ تمرکز زیادی روی ویژگی‌های چندوظیفگی خواهد داشت.
اندروید ۱۶ کم از ios۱۸ ندارد!

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از زومیت، گوگل با معرفی اندروید ۱۱ در سال ۲۰۲۰ قابلیت جدیدی به نام Bubbles API ارائه کرد که به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان اجازه می‌دهد مکالمات را در پنجره‌ی شناور قرار دهند. این پنجره روی سایر اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانید به سرعت پیام‌های مخاطبان موردعلاقه‌تان را ببینید یا به آن‌ها پاسخ دهید. هنگامی‌که چت تمام شد، می‌توان پنجره‌ی شناور را مینیمایز کرد که آن را به نماد شناور کوچکی تبدیل می‌کند و بعداً می‌توانید با ضربه‌زدن روی نماد مذکور، پنجره را دوباره باز کنید.

Bubbles API قابلیت بسیار جذابی است که متأسفانه چندان از آن استفاده نمی‌شود، اما گوگل با اندروید ۱۶ به‌دنبال تغییر این وضعیت است.

مشکل Bubbles API این است که فقط برای اعلان‌های مکالمه کار می‌کند و می‌توان آن را غیرفعال کرد، بنابراین بسیاری از برنامه‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند. حتی بسیاری از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی که اعلان‌های مکالمه ارسال می‌کنند نیز از Bubbles API پشتیبانی نمی‌کنند. این موضوع ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد زیرا رابط کاربری که داخل حباب راه‌اندازی می‌شود فقط نوعی فعالیت معمولی اندروید به‌حساب می‌آید، بنابراین ازنظر تئوری، اکثر اپلیکیشن‌های اندروید هنگام قرارگرفتن در حباب باید بدون‌ مشکل کار کنند. گوگل اکنون این تئوری را با توسعه‌ی قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد هر اپلیکیشن اندرویدی را در حباب شناور قرار دهد، آزمایش می‌کند.

وب‌سایت AndroidAuthority با بررسی جدیدترین بتای QPR اندروید ۱۵، اشاره‌هایی به قابلیت Bubble Anything مشاهده کرد. این وب‌سایت با کمی دستکاری موفق شد ویزگی مذکور را به‌طور کامل فعال کند. پس‌از فعال‌سازی، Pixel Launcher دکمه‌ی Bubble را به منوی اصلی اضافه می‌کند که با فشاردادن و نگه‌داشتن روی هر اپلیکیشنی، روی صفحه‌ی اصلی نمایان می‌شود. با ضربه‌زدن روی این دکمه، اپلیکیشن مورد نظر در حباب شناور باز می‌شود.

قابلیت جدید Bubble Anything اندروید قطعاً چندوظیفگی را در گوشی‌های اندروید بهبود می‌بخشد، اما احتمالاً بیشترین تأثیر را روی تبلت‌های اندرویدی خواهد گذاشت. زمانی‌که این ویژگی را با قابلیت Bubble Bar که گوگل برای تبلت‌ها طراحی کرده است ترکیب کنید، حتی بدون پنجره‌بندی دسکتاپ، چندوظیفگی بسیار کاربردی را تجربه خواهید کرد.

هنوز نمی‌دانیم Bubble Anything چه زمانی دردسترس عموم کاربران اندروید قرار خواهد گرفت و البته این احتمال هم وجود دارد که ویژگی مذکور هیچ‌وقت در نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل مذکور ارائه نشود. باتوجه‌به اینکه قابلیت مورداشاره تجربه‌ی چندوظیفگی را به‌طور چشمگیری بهبود می‌دهد، احتمالاً دارد گوگل آن را به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی اندروید ۱۶ سال آینده ارائه دهد. به‌هرحال برنامه‌های نهایی این شرکت هنوز مشخص نیست و باید دید چه زمانی ویژگی جدید را دردسترس کاربران قرار خواهد داد.

کد مطلب: 224554
برچسب ها: اندروید ۱۶ ios۱۸
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *