۰
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۰

واکنش چهره نزدیک به قالیباف به انتقادات نخست وزیر لبنان از او

مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای اظهار داشت مواضع قالیباف در قبال تحولات جاری لبنان متفاوت از جملاتی که در سخنرانی ایشان در مجمع پارلمان‌های جهانی و سفر اخیر ایشان به لبنان و همچنین گفتگو با رسانه‌ها بیان شد، نبوده است.
واکنش چهره نزدیک به قالیباف به انتقادات نخست وزیر لبنان از او
به گزارش مردم سالاری آنلاین، 

مجلس شورای اسلامی درباره برداشت برخی رسانه‌ها و انتشار مطالب مختلفی از بعضی برنامه‌های سفر اخیر رئیس مجلس به لبنان اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

بنابر گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است:

آنچه  از رئیس پارلمان ایران آقای قالیباف توسط رسانه‌ها برداشت شده کاملاً غیرصحیح است. مواضع ایشان در قبال تحولات جاری لبنان متفاوت از جملاتی که در سخنرانی ایشان در مجمع پارلمان‌های جهانی و سفر اخیر ایشان به لبنان و همچنین گفتگو با رسانه‌ها بیان شد، نبوده است.

این مواضع کاملاً صریح بوده و عبارت از این است که ایران از هر آنچه مورد تایید دولت و مقاومت لبنان برای دستیابی به آتش‌بس پایدار باشد حمایت  می‌کند این همان موضعی است که در دیدار با آقای میقاتی هم مطرح شده است.

طبعاً هیچ طرفی نباید تصور کند می‌تواند بدون جلب نظر مقاومت به یک توافق سیاسی پایدار برسد. بر این اساس همکاری با اروپا برای کمک به آتش‌بسی است که مورد تایید مقاومت و دولت لبنان باشد، می‌تواند در دستورکار ایران باشد.

آنچه از قالیباف درباره آتش‌بس در لبنان نقل شده درست نیست

همچنین بر اساس آنچه ایسنا نوشته است، یک منبع نزدیک به محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به شبکه المیادین گفت: آنچه از قالیباف درباره آتش بس در لبنان نقل شده به هیچ وجه درست نیست. مواضع قالیباف در قبال تحولات لبنان بسیار واضح و صریح است.

این منبع اعلام کرد: قالیباف در مواضع خود تاکید کرد آنچه که دولت و مقاومت در لبنان درباره آتش بس آن را تایید می‌کنند ایران نیز همان را تایید خواهد کرد.

این منبع به المیادین گفت: هدف از همکاری با اروپا کمک به رسیدن به توافق آتش بسی است که دولت و مقاومت در لبنان آن را تایید می‌کنند.

پیش از این دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان اعلام کرد که میقاتی از اظهارات محمد باقر قالیباف که گفته است تهران آماده مذاکره با فرانسه درباره اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است، تعجب می‌کند و آن را مداخله آشکار در امور لبنان می‌داند.

دفتر میقاتی تاکید کرد موضوع مذاکره درباره اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت بر عهده دولت لبنان است و همه باید در این راستا حمایت کنند.

دفتر میقاتی اعلام کرده که وزارت خارجه، کاردار سفارت ایران را در خصوص اظهارات قالیباف احضار خواهد کرد.

کد مطلب: 224994
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *