۰
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸
حمله کشنده به تیپ گولانی معادلات جنگ را تغییر داد

احیای قدرت تهاجمی حزب الله

ضربه کشنده حزب الله به تیپ گولانی سرخط رسانه‌های اسرائیلی را تصاحب کرده است. همزمان، مقاومت اسلامی لبنان از انجام چند عملیات زمینی و هوایی دیگر علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی، جلوگیری از پیشروی زمینی اشغالگران در عیتا الشعب و مرکبا و شلیک دهها موشک به مواضع متعدد صهیونیست‌ها خبر داد.
احیای قدرت تهاجمی حزب الله
گروه بین‌الملل - الهام یلمی: ضربه کشنده حزب الله به تیپ گولانی سرخط رسانه‌های اسرائیلی را تصاحب کرده است. همزمان، مقاومت اسلامی لبنان از انجام چند عملیات زمینی و هوایی دیگر علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی، جلوگیری از پیشروی زمینی اشغالگران در عیتا الشعب و مرکبا و شلیک دهها موشک به مواضع متعدد صهیونیست‌ها خبر داد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،روزنامه صهیونیستی «معاریو» حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه تیپ گولانی در جنوب شهر حیفا در سرزمین‌های اشغالی را یک تراژدی و حادثه سخت توصیف کرد و نوشت که این رژیم سامانه ویژه مقابله با پهپاد ندارد.
این روزنامه افزود: درحال حاضر (رژیم) اسرائیل سامانه پدافندی مخصوص مقابله با پهپادهایی را که از لبنان، غزه، سوریه، عراق، ایران و یمن به سمت اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) شلیک می‌شود، ندارد.
روزنامه معاریوتاکید کرد: «حزب الله می‌تواند اسرائیل را به سمت جنگ فرسایشی و دردناک بکشاند.»
پایگاه اسرائیلی «واللا» نوشت: شهر حیفا به کریات شمونه تبدیل شده و حزب الله روز گذشته ثابت کرد که همچنان قادر به انجام عملیات نظامی است. این رسانه نوشت: گفته شده بود که حزب الله شکست خورده است اما شب گذشته ثابت کرد که می‌تواند حملات مرگباری انجام دهد
یک رسانه صهیونیستی دیگر نیز نوشت: حزب الله علیرغم ضرباتی که خورد، احیا شده است. روزنامه «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی جداگانه نوشت:« پهپاد حزب الله که پایگاه نظامی گولانی را هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر شد، نه تنها منحصر به فرد است بلکه حزب الله همزمان با شلیک چند فروند موشک توانست «سیستم رصد و ی شناسایی ما» را از کار بیاندازد.»
وضعیت سخت
«هرتزی‌هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بازدید از پایگاه تیپ گولانی که دوشنبه شب هدف حمله پهپادی حزب الله لبنان قرار گرفت، گفت: ما در وضعیت جنگی هستیم و حمله به یک پایگاه آموزشی در عمق (سرزمین‌های اشغالی) سخت و نتایج آن دردناک است.
همچنین «یسرائیل زیف» رئیس پیشین بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حزب الله دستاورد بزرگی را محقق کرد و من آن را دست کم نمی‌گیرم.
وی گفت: در سایه آنچه رخ می‌دهد به نظر من کابینه باید بیانیه دقیق تری درمورد بازگشت آوارگان (صهیونیست) به شمال (سرزمین‌های اشغالی) صادر کند. «یوسی لوی» روزنامه نگار صهیونیست نیز پس از حمله به پایگاه گولانی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاخت و گفت: «قبل از اینکه این فرد از زندگی (سیاسی) ما برود، چند جوان کشته خواهند شد؟». «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی گفت: تعداد کشته‌های ارتش هر روز بیشتر می‌شود و نتانیاهو به ارتدوکس‌های حریدی وعده می‌دهد که قانون فرار آنها از خدمت نظامی را عملی کند.
ضربه سخت
حزب الله شامگاه یکشنبه پایگاه تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا را هدف حملات پهپادهای انفجاری خود قرار داد که بنا به اذعان صهیونیست‌ها، در جریان آن ۴ نظامی کشته و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.
اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان بامداد دوشنبه در بیانیه ای رژیم صهیونیستی را تهدید و اعلام کرد : به دشمن گوشزد می‌کنیم که آنچه که (حمله به تیپ گولانی) شاهد بوده، تنها بخش کوچکی از حملاتی خواهد بود که باید منتظر آن باشد.
این بیانیه افزود: دست به عملیاتی ویژه و ترکیبی با موشک و پهپاد به سوی مناطقی از عکا و حیفا زدیم به صورتی که پهپادها از رادارها گذشتند و به پادگاه آموزشی تیپ گولانی در بنیامینا رسیدند.هدف از این حمله آن بود که دشمن را ادب کنیم و پاره‌ای از توان خود را در هر زمان و مکانی که بخواهیم به دشمن نشان دهیم.
حزب الله افزود: تعدی به شهروندان‌ما سبب خواهد شد که حیفا مانند کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های ما قرار داشته باشد. دشمن با خود گفته بود که پس از ترور فرماندهان و رهبران‌ ما، دیگر قادر نخواهیم بود، این رژیم را تهدید کنیم. حزب الله تأکید کرد که اگر دشمن بخواهد به تعدی خود علیه مردم لبنان و غزه ادامه دهد، حملات آن شدت خواهد گرفت.
ادامه درگیری‌های تن به تن
رسانه جنگ مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: هنگام تلاش مجموعه‌ای از نظامیان دشمن برای پیشروی به سمت شهرک «عیتا الشعب»، رزمندگان مقاومت آنها را هدف حملات توپخانه قرار دادند که با توجه به حجم سنگین آتش مجبور به عقب نشینی شدند.
حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پایگاه نظامی «بیت لید» در شرق «نتانیا» را هدف حمله موشکی قرار دادند.
مقاومت لبنان در یازدهمین بیانیه عملیاتی امروز خود نیز اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و ملت آن، شهرک «کریات شمونه» را موشک‌باران کردند. مقاومت اسلامی لبنان همچنین در دوازدهمین عملیات خود طی امروز با انجام حملات توپخانه‌ای مانع از پیشروی نظامیان پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی به سمت شهرک «مرکبا» در جنوب لبنان شد.
حزب‌الله در ادامه تاکید کرد: مقاومت اسلامی حاضر و آماده دفاع از کشور و ملت سرافراز و مظلوم ما خواهد بود و از انجام وظیفه خود در راستای بازدارندگی دشمن دریغ نخواهد کرد و خداوند بر همه چیز تواناست. همزمان، منابع رسانه‌ای از حمله موشکی شدید حزب‌الله به شهرک «کرمئیل» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند و اعلام کردند که درپی اصابت موشک‌های حزب‌الله آتش‌سوزی در خودروها و مواضع صهیونیست‌ها رخ داده است.
کد مطلب: 224796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *