۰
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰

ماسک سیاستمدار می‌شود!

دونالد ترامپ می‌گوید که اگر رئیس جمهور شود، به ایلان ماسک پیشنهاد یک پست در کابینه یا نقش مشاور را خواهد داد.
ماسک سیاستمدار می‌شود!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، و به نقل از دیجیاتو، «دونالد ترامپ»، نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا گفت درصورت شکست «کامالا هریس» در انتخابات ریاست‌جمهوری، به «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس پیشنهاد می‌کند که در دولتش نقشی داشته باشد. ترامپ همچنین گفت که در نظر دارد ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی برای برخی از خودروهای الکتریکی جدید را حذف کند.

براساس گزارش CNBC، دونالد ترامپ می‌گوید اگر دومین‌ بار به کاخ سفید راه پیدا کند، به ایلان ماسک پیشنهاد پستی در کابینه یا نقش مشاور در دولتش را خواهد داد. همچنین نامزد جمهوری‌خواهان در نظر دارد ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی برای برخی خودروهای الکتریکی جدید را حذف کند. این امر می‌تواند بر فروش خودروهای برقی تسلا تأثیر بگذارد.

احتمال حضور ایلان ماسک در دولت آینده دونالد ترامپ

ایلان ماسک اوایل تابستان ۲۰۲۴ از نامزدی ترامپ برای ریاست‌جمهوری حمایت کرد؛ هفته گذشته نیز ترامپ در گفتگویی زنده از ماسک به‌دلیل کاهش هزینه‌های شرکت‌هایش ازجمله تسلا، ایکس و اسپیس‌ایکس تمجید کرد. همچنین ایلان ماسک در پخش زنده، به ترامپ پیشنهاد تشکیل «کمیسیون کارآمدی دولت» را داد و گفت خوشحال می‌شود در چنین پروژه‌ای کمک کند.

ترامپ همچنین قصد دارد اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برخی خودروهای الکتریکی جدید را لغو کند. به‌زعم نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «اعتبارات مالیاتی و مشوق‌های مالیاتی به‌طورکلی چیز خوبی نیستند.» و البته افزود هنوز تصمیم نهایی را نگرفته. این درحالی است که اوایل تابستان امسال، ماسک گفت خلاصی از شر اعتبار مالیاتی می‌تواند در درازمدت به نفع تسلا باشد و البته گفت: «این برای رقبای ما ویرانگر خواهد بود.»

ایلان ماسک و دونالد ترامپ هفته گذشته نیز در شبکه اجتماعی ایکس گفتگو کردند و نظراتشان درباره مسائل مختلفی مانند مهاجرت، تورم، سیاست خارجی، سوخت‌های فسیلی و تغییرات اقلیمی را توضیح دادند. در این گفتگو، ایلان ماسک به‌رغم حمایت گسترده‌اش از توسعه خودروهای برقی، از صنعت نفت و گاز نیز دفاع کرد.

کد مطلب: 221693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *