۰
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲

خطر در کمین باغ‌های سنتی ابهر

شهردار ابهر گفت: خشک کردن باغ‌های سنتی ابهر توسط مالکان و تغییر کاربری‌ها، این باغ‌ها را در معرض خطر قرار داده است.
شهردار ابهر گفت: خشک کردن باغ‌های سنتی ابهر توسط مالکان و تغییر کاربری‌ها، این باغ‌ها را در معرض خطر قرار داده است.
به گزارش ایسنا، محمدرضا ذوالقدری‌ها در جلسه بررسی سند چشم‌انداز ابهر با بیان اینکه از ثمرات تدوین سند چشم‌انداز ابهر می‌توان به مشارکت همه مجموعه‌های شهرداری در تدوین این سند اشاره کرد، افزود: توسعه هر مجموعه باید از داخل آن مجموعه آغاز شود تا بتوان اثرات آن را در جامعه مشاهده کرد.
وی با تاکید بر اینکه از درون هر مجموعه نظرات مثبت و ارزنده‌ای می‌تواند ارائه شود، تصریح کرد: کارکنان هر مجموعه‌ای به علت آشنایی با کم و کاستی‌ها می‌توانند نظریات عملیاتی‌تری در اجرای پروژه‌ها ارائه دهند.
ذوالقدری‌ها با بیان اینکه علاوه بر تمیزی و نظافت شهر که یکی از ابتدایی‌ترین وظایف شهرداری‌ها است انجام کارهای عمرانی و فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر وظایف شهرداری‌ها است، تصریح کرد: بحث عمرانی از بحث‌های مهم در سال‌های اخیر در مدیریت شهرداری است، زیرا توان شهرداری‌ها از طریق انجام کارهای عمرانی ارزیابی می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات موجود در طرح تفصیلی و طرح جامع شهر، اظهار کرد: این طرح‌ها به نوعی تهیه شده است که نتوانسته کارآیی لازم را در توسعه شهری ایفا کند.
این مسئول با اشاره به اینکه طرح جامع ابهر در سال ۷۹ پیشنهاد و در سال ۸۶ ابلاغ شده است، ادامه داد: در فاصله زمانی هفت ساله بین تهیه و ابلاغ طرح، ابهر به صورت بلاتکلیف روش کرده است که این رویه سبب بروز مشکلاتی در شهر شده است.
شهردار ابهر با اشاره به مغایرت‌های موجود در طرح تفصیلی شهر، بیان کرد: از آنجایی که در توسعه و عمران شهر طرح تفصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است، پیگیر حل ایرادات این طرح هستیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه طرح جامع حریم نیز باید تهیه شود، خاطر نشان کرد: تهیه این طرح در توسعه آتی شهر بسیار مهم است، زیرا اگر حریم به هم بخورد در رشد و توسعه شهر تاثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به جابه‌جایی آرامستان ابهر، گفت: جابه‌جایی آرامستان‌ها تبعات اجتماعی دارد، زیرا مردم این جابه‌جایی را قبول نمی‌کنند که ابهر نیز از این قائده مستثنی نیست و شاهدیم علی‌رغم اینکه مکان جدید برای جابه‌جایی آرامستان تعیین شده و کارهای آن در حال آن انجام است، هنوز عده‌ای از مردم شهر جابه‌جایی این آرامستان را قبول ندارد.
ذوالقدری‌ها با بیان اینکه بیان مشکلات و موشکافی آن در درون مجموعه شهرداری نسبت به سنوات قبل با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، تاکید کرد: علاوه بر حساس کردن کارکنان شهرداری به مسائل شهری در این دوره تلاش شده است که با اجرای اقدامات فرهنگی، فاصله بین شهرداری و مردم از میان برداشته شود.
این‌ مسئول با بیان اینکه طرح گردشگری ابهررود باید با جدیت دنبال شود، ادامه داد: باید از ظرفیت ابهررود باید برای توسعه گردشگری در داخل شهر و خارج شهر استفاده شود، زیرا ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری ابهر است.
وی با اشاره به نارضایتی مردم از مشاغل مزاحم، تصریح کرد: کارگاه‌های مشاعل مزاحم چند سالی است که مردم ابهر را رنج می‌دهد، لذا انتقال این کارگاه‌ها به خارج از شهر یکی از موضوعاتی است که باید با جدیت دنبال شود.
ذوالقدری‌ها با تاکید بر این موضوع که با توجه به افزایش جمعیت توسعه حمل و نقل عمومی باید با جدیت بیشتری دنبال شود، گفت: با توجه به گسترش شهر و افزایش مسیرهای داخل شهر مردم استقبال خوبی از حمل و نقل عمومی دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه حفظ باغات سنتی ابهر باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ابهر باغات قدیمی خوبی دارد ولی متاسفانه برخی از کشاورزان نسبت به خشک کردن زمین‌ها و فروش آن برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام می‌کنند.
کد مطلب: 109898
برچسب ها: ابهر زنجان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *