۰
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۴
«مردم سالاری» بررسی می‌کند:

نگرانی تل‌آویو درباره خشم تهران

انتقام ایران از اسرائیل تحت عنوان «خونخواهی» سوژه داغ رسانه‌های اسرائیلی شده است. ترور «اسماعیل هنیه» در تهران همزمان با مقام ارشد نظامی حزب الله در بیروت با «واکنش سخت» جبهه مقاومت مواجه خواهد شد ؛ وضعیتی که منجر به نگرانی محافل صهیونیستی شده است.
نگرانی تل‌آویو درباره خشم تهران
گروه دیپلماسی- مهدی یزدی: انتقام ایران از اسرائیل تحت عنوان «خونخواهی» سوژه داغ رسانه‌های اسرائیلی شده است. ترور «اسماعیل هنیه» در تهران همزمان با مقام ارشد نظامی حزب الله در بیروت با «واکنش سخت» جبهه مقاومت مواجه خواهد شد ؛ وضعیتی که منجر به نگرانی محافل صهیونیستی شده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،روزنامه صهیونیستی «معاریو» دیروز شنبه از اقدامات جدید سران رژیم صهیونیستی به علت هراس از پاسخ ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خبر داد.
روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که رژیم اسرائیل از ترس حمله گسترده ایران در آماده باش کامل است و برآورد صهیونیست‌ها این است که ایران خطوط برق و خطوط ارتباطی و مخابراتی را هدف قرار دهد.
این روزنامه افزود که از ترس حمله ایران، سوخت و ژنراتورهای تولید برق به بیمارستان‌های بزرگ رژیم اسرائیل ارسال شده و پارکینک‌های بزرگ خودرو تخلیه شده است تا از آن‌ها به عنوان بیمارستان استفاده شود. همزمان «بنی موریس» نویسنده رژیم صهیونیستی در مطلب خود در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به انتقاد شدید از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عملکرد او پرداخت و نوشت: نمی‌دانم که بنیامین نتانیاهو حقیرترین مرد در تاریخ (رژیم جعلی صهیونیستی) است یا خیر، اما شکی نیست که او فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین رهبر (رژیم) اسرائیل در طول تاریخ است و تاریخ اینگونه او را قضاوت خواهد کرد.
بی خوابی وزیر جنگ اسرائیل
جروزالم پست هم به نقل از وزارت جنگ اسرائیل نوشت که گالانت جمعه در گفت‌وگو با «جان هیلی» وزیر دفاع انگلیس درباره «آمادگی و قابلیت‌های نظامیان اسرائیلی برای دفاع از اسرائیل در همه جبهه‌ها صحبت کرد و بر اهمیت ایجاد ائتلافی به منظور دفاع از اسرائیل در برابر ایران و گروه‌های نیابتی‌اش تاکید کرد.»
گالانت به هیلی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، گفت: این اقدام تاثیری حیاتی بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.
وی همچنین «بخاطر حمایت فعلی انگلیس از حق دفاع اسرائیل از خود و اهمیت همکاری آن کشور در پی جملات ماه آوریل به اسرائیل تشکر کرد.»
بر اساس این گزارش، گالانت درباره «پیشرفت در دستیابی به اهداف جنگ از جمله حذف سران ارشد حماس و نابودی زیرساخت‌های باقیمانده حماس» گفت‌وگو کرد. هیلی و دیوید لامی وزیر خارجه انگلیس برای گفت‌وگو درباره تحولات خاورمیانه به منطقه سفر کرده و روز جمعه در سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگوهایی با صهیونیست‌ها انجام دادند.
لامی جمعه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همه طرف‌ها باید خویشتنداری نشان داده و از تنش‌های بیشتر منطقه‌ای در خاورمیانه پرهیز کنند. امروز صبح با «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل گفت‌وگو کرده و بر لزوم فوری کاهش تنش‌ها تاکید کردم. تمرکز ما باید بر آتش‌بس فوری در غزه، آزادی همه گروگان‌ها، حفاظت از غیرنظامیان و ارائه کمک‌های بسیار بیشتر باشد.
هشدار بولتون به اسرائیل
جان بولتون مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در گفت وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و ترور «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد که ایران اقدام موثر و بسیار مهمی انجام خواهد داد. فکر می‌کنم این، حادثه‌ای بسیار مهم است. پاسخ ایران این بار متفاوت از پاسخ ماه آوریل گذشته (عملیات وعده صادق) خواهد بود. پاسخ انتقامجویانه ایران موثر و بسیار قوی خواهد بود. وی افزود: فکر نمی‌کنم که ایران این بار کرامت خود را نادیده بگیرد و به احتمال زیاد، در این مرحله ایران در قالب پاسخ خود، اهدافی را در اسرائیل هدف قرار خواهد داد که باعث کشته شدن شماری از افراد و خسارت‌های زیادی خواهد شد.
بولتون گفت: فکر می‌کنم که دولت آمریکا خواهان یک درگیری گسترده تر نیست اما از نظر اسرائیل ارزیابی اوضاع - با توجه به حملات (حزب الله) به شمال (فلسطین اشغالی) و حملات (یمن) در دریای سرخ و حملات از عراق و سوریه با حمایت ایران - نشان می‌دهد که عملا وارد یک جنگ گسترده تر شده است.
با وجود تمایل آمریکا برای جلوگیری از جنگ گسترده تر، من فکر می‌کنم که وضعیت از ارزیابی آمریکا گذر کرده و اسرائیل خود را از همه جبهه‌ها تحت محاصره می‌بیند و فکر نمی‌کنم که از این مرحله عقب نشینی کند.
وی گفت که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس باعث تعویق زیاد مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به آتش بس و تبادل اسیران خواهد شد و دو طرف (حماس و رژیم اسرائیل) همچنان از دستیابی به یک توافق بسیار دور هستند.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.
ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.
درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.
کد مطلب: 220700
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *