۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۵
«مردم سالاری» تبليغات نامزدهای انتخابات را بررسی می کند

تلاش نامزدها برای جلب نظر مردم

دومين روز از تبليغات انتخاباتي کانديداها نيز پشت سر گذاشته شد. دقيقا دو هفته تا برگزاري انتخابات زودهنگام 1403 باقي مانده است. چهارده روز ديگر تکليف رئيس دولت چهاردهم مشخص خواهد شد.
تلاش نامزدها برای جلب نظر مردم
گروه سياسي: دومين روز از تبليغات انتخاباتي کانديداها نيز پشت سر گذاشته شد. دقيقا دو هفته تا برگزاري انتخابات زودهنگام 1403 باقي مانده است. چهارده روز ديگر تکليف رئيس دولت چهاردهم مشخص خواهد شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،برنامه‌هاي تبليغاتي 6 نامزد رياست جمهوري فشرده و پيوسته در حال پيگيري است. چه از صدا و سيما، چه در ستاد‌ها و چه در سفرهاي استاني و شهرستاني. هرکس به نحوي در تلاش براي اثبات خود به افکار عمومي‌است.
در ميان مردم اما هنوز تب انتخابات آنطور که بايد داغ نشده است؛ به وضوح مي‌توان دلسردي مردم از صندوق راي را در کوچه و خيابان مشاهده کرد. کمتر از يک هفته به اولين مناظره انتخاباتي باقي مانده است؛ همه اميد دارند که بحث‌هاي مطرح شده در مناظرات تلوزيوني بتواند تب انتخابات را بار ديگر در کشور بالا ببرد و موج ايجاد شده باعث آشتي مردم با انتخابات و صندوق راي شود. در اين ميان اصلاح‌طلبان بيش از سايرن چشم به بازگشت مردم به صندوق راي دوخته‌اند. حضور پر رنگ و جدي مردم در پاي صندوق‌هاي راي همواره با پيروزي اصلاح طلبان همراه بوده و قهر و خانه نشيني مردم در روز انتخابات دستاوردي جز ناکامي‌براي آنها نداشته است. در ادامه به بررسي صحبت‌ها و برنامه‌هاي انتخاباتي کانديداهاي رياست جمهوري در دومين روز تبليغات انتخاباتي پرداخته‌ايم:
پورمحمدي؛ توجه به زنان در فيلم تبليغاتي
حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي از کانديداهاي چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌ جمهوري در يک فيلم تبليغاتي با اشاره به حقوق زنان و مردان جامعه ايراني گفت: نصف همه جوامع از زنان و دختران تشکيل شده است و طبعاً جامعه ما نيز چنين است و نگاه ما به زن بايد جامع و کامل باشد. بنابر گزارش تسنيم، وي گفت: تأمين نيازهاي زنان و دختران و موقعيت شغلي آنها بايستي مورد توجه قرار بگيرد و نبايد مسائل زنان را منحصر به حجاب و پوشش کنيم.
پورمحمدي تأکيد کرد: جامعه بدون حرمت به زن و حضور شفاف زنان، اصلأ انساني نيست. وي گفت: مرد ما نيز اگر رعايت نزاکت و آداب صحيح اخلاقي را رعايت نکند و حفظ شئونات نکند او نيز هنجارشکن خواهد شد. بين مردان و زنان ما نبايد تفاوتي باشد اما مشاهده مي‌کنيم که به زن‌هاي جامعه که مي‌رسيم قيد و قيودهاي ما زياد مي‌شود.
پورمحمدي خاطرنشان کرد: ما يک جامعه انساني از زن و مرد و دختر و پسر هستيم و همه بايستي قواعد يک جامعه خوب و مدينه فاصله انساني را رعايت کنيم.
جليلي؛ اعتراف به دولت درسايه
در دومين روز از برنامه‌هاي تبليغاتي کانديداهاي چهاردهمين دوره از انتخابات رياست جمهوري در صدا و سيما،‌ سعيد جليلي ميهمان برنامه «با مردم» بود. او در اين برنامه با اعتراف به فعاليت 11 ساله دولت در سايه گفت: در يازده سال گذشته عمده وقت من و صدها نفر از همراهانم در گفتمان دولت سايه، بر شناخت مسائل کشور و راه حل آن‌ها متمرکز بود. کمتر وقت داشتم تا در جلسات محفلي و گعده‌هاي سياسي شرکت کنم؛ البته اين موجب گلاية برخي دوستان هم شد. اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري افزود: در 11 سال گذشته، تلاش کردم ذهنم را به روي حاشيه‌ها و لابي‌ها و جلسات کم‌ماية سياسي ببندم و در عوض، درهاي دفترم را به روي صدها کارشناس و متخصص و مدير و دانشمند و فعال اجتماعي و دانشگاهي و ... باز کنم، کساني که از ماندن پشت لابي‌هاي خسارت بار سياسي و مناسبات جناحي خسته شده بودند.
او مدعي شد که در فهرست طولاني و پرشمار همکارانش در دولت سايه، همه جور سليقه سياسي و همه سطوح کارشناسي از مديران عالي دولت‌هاي گوناگون تا مديران مياني و کارشناسان حضور داشته‌اند. جليلي با اشاره به اينکه در کنار فعال سازي اين ستاد چابک و کم هزينه، ولي پرکار، بيش از 140 بار به نقاط مختلف کشور سفر کرده‌ام خاطر نشان کرد: از نزديک و در دل ميدان با مشکلات اقشار و اصناف مختلف آشنا شدم.
جليلي همچنين معتقد است که توانسته الگوي متفاوتي از کنش سياسي را به جوانان علاقه مند به سياسد ارائه کند. او مي‌گويد کار سياسي فقط به معناي جا به جا شدن در جلسات و محافل و باند‌هاي سياسي و جناحي نيست و سياست ورزي درست يعني متمرکز شدن روي مسائل واقعي، به گفته جليل گفتمان دولت سايه تا حدي توانسته است اين الگوي متفاوت را آشکار کند!
گفته مي‌شود جليلي در اولين سفر انتخاباتي خود به بيرجند رفته است.
قاليباف و مدح برنامه هفتم
محمدباقر قاليباف نيز ميهمان برنامه «گفت‌وگوي ويژه خبري» بود. او در اين برنامه به توضيح پيرامون مراحل تصويب برنامه هفتم توسعه پرداخت و گفت: ابتداي شروع دولت سيزدهم دولت شهيد رئيسي با انتهاي برنامه ششم همزمان بود که تصميم گرفته شد به مدت دو سال تمديد شود. براي برنامه هفتم در مجلس يازدهم و دولت سيزدهم وقت گذاشته شد و کار کارشناسي دقيق خوبي در تنظيم لايحه صورت گرفت.
قاليباف گراني را يکي از موضوعات مهم که مردم نگران آن هستند دانست و خاطر نشان کرد: گراني ريشه در ناترازي بانکي و سياست‌هاي پولي و بانکي دارد. برنامه هفتم اين نگاه تنظيم شده و اين برنامه نتيجه کار مشترک بين دولت و مجلس بود.
قاليباف معتقد است در دهه نود نقدينگي 26 برابر شد، اما رشد اقتصادي کمتر از يک درصد بود که مشکلاتي زيادي اجرا کرد؛ در برنامه ششم اين‌گونه شد که دولت در دهه نود مي‌گفت اصلا ضرورت ندارد برنامه به مجلس براي تصويب بيايد و دولت خودش اين کار را مي‌کند. او با اين ادعا که من با برنامه هفتم زندگي کرده‌ام، گفت: معتقدم بودجه و برنامه براي دولت نيست و قبل اينکه دستورالعمل را مشخص کند زندگي مردم است. اين برنامه بايد تغييري در زندگي مردم ايجاد کند و رشد و توسعه‌اي بايد ايجاد شود. اين برنامه بايد قابل پيش بيني باشد و خانواده‌ها بتوانند براي خود برنامه ريزي کنند. اگر مردم به من اعتماد کردند گام به گام آن را اجرا مي‌کنم تا به ثبات اقتصادي برسيم.
قاضي‌زاده‌هاشمي و شعارهاي مردم پسند
اميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي‌نيز در برنامه «صف اول» به تشريح برنامه‌هاي تبليغاني خود پرداخت. او با تاکيد بر اينکه مردم سرمايه هستند و سرمايه ثروت آفرين است، افزود: در حقيقت اين مردم هستند که تمام مشکلات را حل خواهند کرد. نخبگان، تاجران، سرمايه‌گذاران و ساير آحاد جامعه بايد فعال شوند. او مدعي شد که رشد اقتصادي کشور يک دهه منفي بود الان مثبت شده، اما هنوز مردم لذت آن را نچشيده‌اند گاهي ممکن است رشد اقتصادي مثبت باشد اما يک قشر خاصي وضعشان بهتر شود بايد کاري کنيم کل آحاد جامعه پيشرفت کنند. قاضي زاده‌هاشمي‌معتقد است دولت مردم نبايد به آنان دروغ بگويد. همچنين نبايد مردم را در رنج‌ها تنها گذاشت. وي به سخنان رهبر انقلاب نيز اشاره کرده و افزود: بکي از مسايل پيچيده کشور که بارها مورد تاکيد رهبري بوده خروج دولت از بنگاه داري و واگذاري دولت به مردم است‌.
اين کانديداي انتخابات خاطرنشان کرد: انقلاب در امور اداري کشور راه حل مشکلات کشور است. به همين دليل فوريت دولت من اقتصاد است اما اولويت دولت من خانواده است.
کد مطلب: 217742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *