۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۲
گزارش «مردم سالاری» از حاشيه دولت

از تلاش برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا بسته رايگان اينترنت انتخاباتی

اعضاي کابينه سيزدهم طبق روال روزهاي چهارشنبه هر هفته با حضور در حيات دولت در جمع خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
از تلاش برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا بسته رايگان اينترنت انتخاباتی
گروه سياسي- فهيمه جهازيان: اعضاي کابينه سيزدهم طبق روال روزهاي چهارشنبه هر هفته با حضور در حيات دولت در جمع خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،محمد مخبر مديراجرايي دولت سيزدهم در بخشي از اظهاراتش در جلسه صبح چهارشنبه هيات دولت با تاکيد بر اهميت جمع‌بندي دستاوردهاي دولت و اطلاع‌رساني شايسته نسبت به آنها، عرصه ديپلماسي را از موفق‌ترين حوزه‌هاي کاري دولت مردمي با محوريت شخص شهيد رئيسي و همراهي شهيد اميرعبداللهيان دانست و به سرپرست وزارت امور خارجه ماموريت داد، براي روايت هنرمندانه دستاوردهاي دولت در عرصه ديپلماسي و تاثيرات آن بر بخش‌هاي اقتصادي، سياسي و امنيتي کشور اقدام کند.
از 48 تخته فرش سرقت شده کاخ سعدآباد هيچ فرشي پيدا نشده است
محمد دهقان معاون حقوقي رياست جمهوري با اعلام اين که از 48 تخته فرش سرقت شده کاخ سعد آباد هيچ فرشي پيدا نشده و تحويل ما داده نشده است، گفت: پرونده فرش‌هاي نفيس کاخ سعدآباد مفتوح است و راي صادر نشده است. قاضي به جديت در حال پيگيري پرونده است. تقاضاي ما اين است که اگر فرشي پيدا شده است، آن را به ما تحويل بدهند تا به کاخ سعد آباد بدهيم.دهقان در ادامه گفت: متهمان بازجويي شده‌اند و مهم براي ما بازگرداندن فرش‌هاست. فرش که سوزن نيست، به محض اينکه پيدا شده بايد به ما تحويل دهند تا ما فرش‌ها را به کاخ سعدآباد بدهيم.
وي در خصوص راي دادگاه کانادايي درباره حادثه هواپيماي اوکرايني ،اظهار کرد: دو دعوا در اين باره در ديوان بين‌المللي دادگستري و ديگري در ايکائو مطرح است. چهار کشور عليه ما شکايت کرده اند که کنوانسيون مونترال مبناي دعواست. راي دادگاه کانادا براي 21 خانوداه  از قربانيان راي خوبي است و قاضي راي عادلانه راي صادر کرده و قصور شرکت هواپيماي اوکرايني برايش ثابت شده و استدلال‌هايش قابل استفاده در ديوان بين‌المللي دادگستري است. وي افزود: هيچ سودي براي ايران نداشت که هواپيمايي که اتباع ما در آن حضور دارند را بزنيم و معلوم است اشتباهي انجام شده است. چند کشور شکايت کرده‌اند که اين راي ممکن است بتواند به ما در اينکه موضوع سانحه هواپيما قصور بوده و هم شرکت هواپيمايي مرتکب قصور شده است، به ما کمک کند. از اين راي کانادا استقبال مي کنيم، زيرا اين راي در اثبات اينکه که ايران مرتکب تقصيري نشده است، موثر باشد.
از سکوي 13 آلفاي پارس جنوبي بهره‌برداري مي‌شود
جواد اوجي وزير نفت از افتتاح و بهره‌برداري از سکوي 13 آلفاي پارس جنوبي و آغاز عمليات فاز دوم ميدان نفتي مشترک يادآوران خبر داد و افزود: سکوي 13 آلفاي پارس جنوبي در دولت قبل در برخورد يک کشتي تجاري بحريني متاسفانه آسيب فراواني ديد و از آن بهره‌برداري نشد، اما با تأکيدات شهيد رئيسي، تسويه حساب و پرداخت خسارات انجام و بازسازي و نوسازي اين سکو که شبيه سکوي 11 پارس جنوبي است انجام شد و آماده بهره ‌برداري از آن هستيم.
ورود هواپيماي سيمرغ به ناوگان مسافربري را دنبال مي‌کنيم
امير سرتيپ آشتياني وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به اينکه رئيس جمهوري شهيد ماموريت ورود هواپيماي سيمرغ به ناوگان مسافربري را دادند و ما در حال پيگيري هستيم،‌ ادامه داد: هواپيماي سيمرغ با سازمان هواپيمايي کشوري بايد آزمون‌هايش را انجام دهد تا وارد چرخه پروازي شود. فروند دوم اين هواپيما نيز در حال آماده شدن است. بخش‌هايي از اين پروژه در داخل و بخش‌هايي از آن نيز از برخي از کشورهاي خارجي تامين مي‌شود.
بسته 20 گيگابايتي رايگان انتخاباتي
عيسي زارع پور وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با اعلام اينکه بسته ويژه تبليغاتي در رسانه‌هاي اجتماعي داخلي با امکانات ويژه از جمله کانال خود و هواداران شان و کانال استاني پيش بيني کرده ايم که تاييد آبي هم مي گيرند، گفت: براي مردم هم که مي خواهند از طريق پيام رسان‌هاي داخلي در جريان اخبار انتخابات قرار بگيرند، بسته هديه 20 گيگابايت رايگان پيش بيني شده است. امروز پيامکي براي مردم ارسال مي شود و هرکس تمايل داشته باشد مي تواند بسته را فعال کند و در طول ايام انتخابات استفاده کند.
تلاش وزارت کار براي متناسب و همسان‌سازي حقوق بازنشستگان
صولت مرتضوي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي تاکيد کرد: همه تلاش ما اين است که متناسب‌سازي و همسان‌سازي حقوق بازنشستگان را چه در سازمان بازنشستگي کشوري و چه در سازمان تأمين اجتماعي اجرايي و عملياتي کنيم.
 رئيس جمهور بايد بيشترين قرابت‌ها را با مسير حرکت رئيس جمهور شهيد مان داشته باشد
محمد مهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد بر اينکه رئيس جمهوري بايد با کفايت، جامع الاطراف و داراي روحيه جهاد شبانه روزي باشد، گفت: بعد از آنکه شوراي نگهبان نتايج احراز صلاحيت‌ها را اعلام کرد، کسي بايد رئيس جمهور شود که بيشترين قرابت‌ها را با مسير حرکت رئيس جمهور شهيد مان طي کرد، داشته باشد.
امکان تغيير زمان مناظره تلويزيوني را نداريم
پيمان جبلي رئيس سازمان صدا وسيما با اشاره به اينکه امکان تغيير زمان مناظره تلويزيوني را نداريم، توضيح داد: روز ماقبل سکوت انتخابات مصادف شده با روز سه‌شنبه که روز عيد غدير هم هست. برنامه هم به گونه‌اي تنظيم شده که شب مناظره انجام مي‌شود. قاعدتاً تداخل زماني مستقيم با برنامه روز عيد غدير نخواهد داشت. اما برگزارکنندگان مراسم مي‌توانند مانيتورهاي مناسبي در طول مسير برگزاري مراسم عيد غدير پيش‌بيني کنند تا مردم بتوانند در جريان مناظره قرار بگيرند.
کد مطلب: 217741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *