۰
پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

انتقاد روزنامه سپاه از اصلاح‌طلبان

 بخش تندروی جریان اصلاح‌طلب که تا دیروز مخالف فهرست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور بود، روز گذشته و با رأی اعتماد مجلس به همه وزرای پزشکیان، این اتفاق را رأی به وفاق ملی توصیف کرد. روشن نیست این تغییر نظر به چه دلیلی رخ داده است.
انتقاد روزنامه سپاه از اصلاح‌طلبان

اصلی‌ترین نماد این طیف تندرو آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات است که لیدر انتقاد از وزرای پیشنهاد پزشکیان بود. او در ادعایی مردم‌فریبانه گفت که ما فهرستی برای وزرا به رئیس‌جمهور معرفی نکردیم، در حالی که اصلاح‌طلبان در شورای راهبری و کمیته‌های زیر مجموعه آن عضو بودند و رأی آن‌ها در چینش کابینه نافذ بود. 

منصوری به انتقاد مستقیم از فهرست وزرای پزشکیان هم پرداخت و در گفت‌وگویی تصریح کرد «ترکیب معرفی شده حتماً با معدل انتظار و مطلوب جبهه اصلاحات فاصله دارد و ما به همین دلیل روز گذشته در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نگرانی‌هایی را در این ارتباط مطرح کردیم و طی روز‌های آینده نیز در قالب هیئت رئیسه جبهه اصلاحات پیگیر دیدار با رئیس‌جمهور هستیم.».

اما آذر منصوری روز گذشته از رأی اعتماد مجلس به فهرست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور استقبال کرد و در شبکه ایکس (توییتر) نوشت «رأی اعتماد به تمامی وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان گام مهمی برای پیشبرد پروژه وفاق ملی است. امید که بعد از این گام با پذیرش الزامات آشتی ملی از جانب همه ارکان حاکمیت و نیز جریان‌های سیاسی، تلاش‌ها معطوف به ترمیم شکاف حاکمیت -ملت باشد.»

جالب آنکه کمی قبل از رأی اعتماد، قائم مقام حزب اتحاد ملت توضیحاتی درباره وزرای پیشنهادی و نسبت آن با شعار‌های انتخاباتی پزشکیان و نیز موضع اصلاح‌طلبان در مورد آن بیان می‌کند. حسین نورانی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری فارس بیان می‌کند که وزرای پزشکیان چیزی خارج از گفتمان او که در انتخابات طرح کرد، نیستند و این‌گونه قائم مقام حزب اتحاد ملت انتقادات آذر منصوری دبیر کل حزب اتحاد ملت به پزشکیان را رد می‌کند: «بنده فکر می‌کنم کابینه‌ای که توسط آقای پزشکیان معرفی شد در چهارچوب کلی گفتمانی است که ایشان در زمان انتخابات مطرح کرد. یعنی همان گفتمانی که تحت عنوان وفاق ملی مطرح شد. بنده فکر می‌کنم در همان چهارچوب بشود این موضوع را ارزیابی کرد، البته هر انتخابی با توجه به سلایق مختلفی که هست می‌تواند نقد‌هایی نسبت به خود داشته باشد.»

او همچنین اعلام می‌کند «بنده فکر می‌کنم که اصلاح‌طلبان بین وزرا تفکیک قائل نشوند، یعنی می‌خواهند که کل کابینه برنده شوند و از بین آقای ظفرقندی تا میدری و تا مؤمنی و کاظمی که به عنوان اصولگرا مطرح می‌شوند این‌ها را به عنوان یک تیم نگاه می‌کند. ما نمی‌توانیم این تصور را بکنیم که یک وزارتخانه موفق بشود و یک وزارتخانه موفق نشود، یا همه با هم برنده می‌شوند یا همه با هم بازنده می‌شوند و خیلی این مقطع به همین جهت حساس است، که یک نگاه جمعی و کلان به دولت داشته باشیم و بخشی نگاه نکنیم.»

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان هنوز تکلیف خود را با دولت پزشکیان نمی‌دانند و کج‌دار و مریز رفتار می‌کنند تا همیشه راه فراری داشته باشند!

کد مطلب: 221780
برچسب ها: اصلاح‌طلبان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *