۰
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰

معامله مجلس با پزشکیان بر سر ۲ وزیر صحت دارد؟

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر این باور است که کابینه معرفی شده از سوی آقای پزشکیان، کابینه کار و عمل است نه یک کابینه صرفاً سیاسی. این کابینه، کابینه آقای پزشکیان است نه کابینه آقای روحانی و آقای خاتمی.
معامله مجلس با پزشکیان بر سر ۲ وزیر صحت دارد؟

بهارستان این روزها میزبان وزرای پیشنهادی پزشکیان است که با حضور در جلسات کمیسیون های تخصصی به دنبال ارائه برنامه های خود برای وزارتخانه های معرفی شده برای آن هستند، از گوشه و کنار خبرهایی به گوش می رسد که برخی از وزرا مسیر سختی را برای گرفتن رأی اعتماد دارند و البته برخی وزرا نیز از همین حالا رأی گرفتن شان از مجلس دوازدهمی ها قطعی به نظر می رسد.

احمد فاطمی، نماینده بابل در گپ و گفت با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید می کند؛«تیم اقتصادی معرفی شده از سوی رئیس جمهور تیمی منسجم و قابل قبول است.»

او ضمن تاکید براینکه پزشکیان دولت سوم روحانی یا خاتمی نیست می گوید؛«کابینه معرفی شده از سوی آقای پزشکیان، کابینه کار و عمل است نه یک کابینه صرفاً سیاسی. این، کابینه آقای پزشکیان است نه کابینه آقای روحانی و آقای خاتمی!.»

مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با این چهره عضو کمیسیون اجتماعی مجلس را بخوانید؛

*******

احمد فاطمی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که لیست وزرای پیشنهادیِ آقای پزشکیان برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین گفت: معرفی برخی از این وزرای پیشنهادی قابل پیش‌بینی بود. در بخش تیم اقتصادی، تیم منسجمی انتخاب شدند منتهی برخی از این وزرا در بین نمایندگان مجلس شناخته شده نیستند که این موضوع نیازمند یک سری رایزنی‌هایی است که انجام خواهد شد.

همتی گزینه قابل‌قبولی برای وزارت اقتصاد است

او با بیان اینکه لیست وزرای پیشنهادیِ آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل قبول است، تیم اقتصادیِ معرفی شده از سوی پزشکیان را نیز با تجربه و کاربلد توصیف کرد و افزود: آقای همتی در حوزه وزارت اقتصاد گزینه قابل قبولی است با توجه به تجربیات ارزشمندی که در حوزه یاد شده دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به سایر وزرای پیشنهادیِ کابینه پزشکیان اشاره کرد و گفت: سید عباس صالحی به عنوان یکی از چهره‌های مهم و شناخته‌شده‌ای است که سوابق،تجربیات و عملکرد درخشان و موفقی در حوزه فرهنگ دارد بنابراین وی بهترین گزینه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 وزیر پیشنهادیِ نفت؛ چهره‌ای ناشناخته برای نمایندگان مجلس

احمد فاطمی به دو وزیر معرفی شده در حوزه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم اشاره و تاکید کرد: شناخت کافی درباره این دو وزیر وجود ندارد بنابراین نمایندگان باید بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند در همین راستا قرار است در کمیسیون‌های مختلف، جلسات فشرده‌ای در این خصوص برگزار شود تا نمایندگان با برنامه‌های آن ها آشنا شوند و در عین حال نقطه‌نظرات نمایندگان نیز در خصوص دو وزیر یاد شده شنیده شود. در حوزه وزارت نفت، درباره آقای محسن پاک‌نژاد چندان شناخت کافی وجود ندارد.

فاطمی اضافه کرد: بنابراین ضروری است بررسی های لازم در خصوص رزومه و سوابق و عملکرد وزرا در جلسات کمیسیون‌های مختلف صورت گیرد. همچنین محمدرضا ظفرقندی گزینه معرفی شده برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به نظر گزینه مطلوبی است در مجموع معرفی برخی از این وزرا قابل انتظار و عملکردشان نیز قابل قبول است اما در عین حال برخی از وزرا چندان مطلوب نیستند در نتیجه برنامه‌ها و سوابق اجرایی آنها نیز نیازمند بررسی‌و بحث و تبادل نظر بیشتری توسط نمایندگان مجلس است.

کابینه پزشکیان، کابینه پزشکیان است نه کابینه روحانی و خاتمی!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که تندروها همواره این بحث را مطرح می‌کنند که دولت آقای پزشکیان ادامه دولت خاتمی و روحانی است و از هم اکنون این بحث را مطرح کرده‌اند که برخی وزرای پیشنهادی، از مجلس رأی اعتماد نخواهند گرفت؟ بیان کرد: وقتی به لیست کابینه نگاه می‌کنیم متوجه می شویم که از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر جابجایی صورت گرفته به بیان دیگر آقای علی آبادی از وزارت صمت به عنوان گزینه وزارت نیرو به مجلس معرفی شده است. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که بسیاری از گزینه‌های معرفی شده، چهره‌های سیاسی و به تعبیری به دنبال سیاسی کاری نیستند بلکه افراد عملگرا و اجرایی هستند. در مجموع کابینه معرفی شده از سوی آقای پزشکیان، کابینه کار و عمل است نه یک کابینه صرفاً سیاسی. این، کابینه آقای پزشکیان است نه کابینه آقای روحانی و آقای خاتمی!.

خوشنام‌ترین وزیر پیشنهادیِ دکتر پزشکیان از دیدگاه یک نماینده مجلس

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از معرفی برخی نمایندگان مجلس یعنی آقایان قزلجه نوری و دنیا مالی به عنوان وزرای پیشنهادی چیست؟ اظهار داشـت: از دیدگاه بنده این دو چهره از بهترین گزینه‌ها برای دو وزارتخانه کشاورزی و وزارت ورزش و جوانان هستند که یقینا مجلس در مورد آنها نظر و رویکرد مثبتی دارد و خواهد داشت.

او در پاسخ به این سوال که تجربه و ذهنیت مثبتی درباره معرفی وزیر کشاورزی از بین نمایندگان مجلس با توجه به ماجرای چای دبش و آقای ساداتی نژاد (نماینده سابق مجلس) وجود ندارد؟ تصریح کرد: یقینا دکتر قزلجه نوری به حاشیه‌ها در این خصوص پایان خواهد داد چون هم باتجربه است هم در مجلس حضور داشته و در عین حال در کمیسیون کشاورزی نیز فعال بوده است اتفاقا شاید یکی از خوشنام‌ترین چهره پیشنهادیِ دکتر پزشکیان است. کابینه کار و عمل نه کابی

معامله مجلس با دولت پزشکیان بر سر معرفی دو وزیر صحت دارد یا ....؟!

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا معرفی دو وزیر از بین نمایندگان مجلس، نتیجه مراودات و معامله مجلس دوازدهم با دولت پزشکیان است یا خیر؟ عنوان کرد: خیر این گونه نیست مهم این است که ما در این چارچوب‌ها، براساس اصل شایستگی، وزرای شایسته و با تجربه انتخاب کنیم همه تلاش نمایندگان بر این است که در جلسات و نشست‌ها کمیسیون‌های مختلف با دقت به این امر اهتمام ورزند تا بهترین وزرا انتخاب شوند. انتخاب کابینه براساس فضای سیاسی نیست اما یقین داریم که رای اعتماد و یا عدم اعتماد به وزرا متأثر از نگاه‌های سیاسی نخواهد بود. یقینا اکثریت نمایندگان مجلس با عقلانیت و منطق حاکم بر انتخاب، لیست وزرای کابینه دولت چهاردهم را مورد بررسی قرار خواهند داد. 

کد مطلب: 221247
برچسب ها: پزشکیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *