۰
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰

پس لرزه کابینه پیشنهادی پزشکیان

واکنش ها به کابینه پیشنهادی پزشکیان ادامه دارد، برخی آن را نقد می کنند و برخی این چینش را متناسب با ظرفیت های شرایط فعلی دولت می دانند.
پس لرزه کابینه پیشنهادی پزشکیان

روزنامه دنیای اقتصاد در واکنش به کابینه پیشنهادی رئیس جمهور نوشت:

*اسامی وزرای پیشنهادی پزشکیان از همان دقایق اول قرائت از سوی رئیس مجلس با واکنش‌هایی از سوی چهره‌های سیاسی، فعالان فضای مجازی و روزنامه‌نگاران روبه‌رو شد.

*منتقدان تاکید داشتند که این کابینه مورد انتظار کسانی که به پزشکیان رای داده و خواستار تغییر در وضعیت گذشته بودند، نیست.

*همچنین لیست‌هایی که طی روزهای گذشته در فضای مجازی می‌چرخید، از قرار داشتن یک وزیر اهل سنت در کابینه حکایت می‌کرد، اما گزینه مذکور در نهایت از لیست خط خوره بود.

*منتقدان براین نظرند که میانگین سنی وزرای پیشنهادی با شعارهای پیشین پزشکیان مبتنی بر جوان‌گرایی در تعارض است.

*از دیگر انتقادهایی که به پزشکیان وارد شد حضور سه وزیر دولت سیزدهم در لیست بود که از نظر منتقدان به معنی ادامه راه دولت قبل است.

*همزمان با این انتقادها برخی لیست مذکور را محصول تقسیم جناحی دانستند.

*از جمله آنکه برای مثال از ظفرقندی به عنوان سهم اصلاح‌طلبان پیشرو، نوری‌قزلجه و همتی سهم کارگزاران، میدری، ستارهاشمی، پاک‌نژاد و فرزانه صادق سهمیه بهبودخواهان، عباس صالحی، صالحی‌امیری، عراقچی و سیمایی سهمیه دولت روحانی، اسکندر مومنی، دنیامالی و علی‌آبادی سهم اصولگرایان، خطیب و نصیرزاده و رحیمی به عنوان وزرای توافقی و اتابک سهم بخش خصوصی یاد کردند.

*البته برخی نیز با حمایت از رئیس‌جمهور، از چینش کابینه با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌های دولت پشتیبانی کردند. 

*به باور آنها وزرای پیشنهادی با توجه به امکانات و اقتضائات کشور انتخاب شده‎ اند.

کد مطلب: 221174
برچسب ها: پزشکیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *