مدیرعامل پست بانک ایران از حرکت این بانک به سوی بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات دیجیتالی بر اساس روندهای جهانی و تاکیدات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد خبر داد.
بهزاد شیری در گفتگو با ایبِنا با بیان اینکه پست بانک به صورت جدی به دنبال توسعه خدمات بانکداری الکترونیک است، گفت: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه بانکداری الکترونیک جذب منابع به شمار میرود و در صورتی که تخصیصهای بودجهای لازم در این بخش و ایجاد درآمد شکل نگیرد، تخصیص و درآمد با مشکل مواجه خواهد بود و نیازها و منابع مشتری تامین و رفع نمیشود که مشکل بزرگی برای بانک خواهد بود بر همین اساس سرمایه گذاری در این بخش از اهمیت ویژهای برخوردار است و در همین راستا نیز به دنبال توسعه سرمایه گذاری در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک هستیم.
مدیرعامل پست بانک ایران افزود: به منظور توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و بهبود ارائه خدمات بانکی به مردم مناطق محروم و روستایی، حمایتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و در سال جاری نیز به دنبال توسعه زیرساختها و تجهیزات هستیم؛ امیدوار هستیم بر اساس روندهای جهانی و تاکیدات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قدمهای مهمی در زمینه بانکداری دیجیتال برداریم و در همین راستا نیز با ایجاد زیرساخت بانکداری دیجیتال، خدمات جدید و مطلوبی به مشتریان ارائه شود.
وی افزود: پست بانک ایران به عنوان یک بانک دولتی تا به امروز توانسته تا علاوه بر ارائه خدمات به بنگاههای تجاری و به صورت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با حضور در مناطق محروم و کمتر برخوردار خدمات خوبی به مردم این مناطق ارائه دهد و بر اساس گزارشهای بانک مرکزی به شاخصهای مطلوبی دست پیدا کند؛ ماموریت اصلی پست بانک در شرایط فعلی با توجه به تاکید وزیر ارتباطات موضوع بانکداری تخصصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ماموریت دیگر بانک که همواره بانک مرکزی نیز به آن تاکید داشته بحث خُرده بانکداری در مناطق روستایی به شمار میشود.
مدیرعامل پست بانک ایران تاکید کرد: افزایش سهم تسهیلات پرداختی به فعالان و تولیدات در زمینه فناوری اطلاعات به صورت جدی در حال پیگیری است و در قالب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روسایی و عشایری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بالغ بر ۷۵۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.