۰
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰
حجت‌الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با «مردم سالاری» مطرح کرد

سیدحسن نصرالله، مرد میدان و سیاست

جمعه 9 مهرماه جنوب بیروت هدف حمله هوایی هواپیماهای اف 35 رژیم صهیونیستی قرار گرفت. 10 حمله هوایی علیه ضاحیه جنوبی با هدف ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان. بعد از اعلام رسمی شهادت سید حسن نصرالله، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای عهد بست که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار ادامه خواهد داد.
سیدحسن نصرالله، مرد میدان و سیاست
گروه سیاسی- مانیا شوبیری: جمعه 9 مهرماه جنوب بیروت هدف حمله هوایی هواپیماهای اف 35 رژیم صهیونیستی قرار گرفت. 10 حمله هوایی علیه ضاحیه جنوبی با هدف ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان. بعد از اعلام رسمی شهادت سید حسن نصرالله، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای عهد بست که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار ادامه خواهد داد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی در گفت‌وگو با «مردم سالاری» به ویژگی‌های شخصیتی شهید سیدحسن نصرالله اشاره کرد و بارزترین ویژگی این شهید بزرگوار را توانایی در میدان و سیاست دانست. مازنی همچنین به محبوبیت دبیرکل حزب‌الله لبنان در میان مردم اشاره کرد و این موضوع را نشانه تدبیر وی دانست.
مازنی در ادامه این گفت‌وگو به واکنش ایران در خصوص شهادت شهید نصرالله و نطق نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل نیز اشاره کرد؛ در ادامه مشروح گفت‌وگوی حجت‌الاسلام احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با «مردم سالاری» آمده است:
شهادت برای خود شهید یک آرزوست
حجت‌الاسلام احمد مازنی با تسلیت شهادت شهید بزرگوار حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله رهبر مقاومت و دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: حادثه بسیار تلخی بود و حقیقتا با اینکه شهادت برای خود شهید یک آرزوست، بالاترین مقامی است که یک انسان متعالی می‌تواند به آن درجه برسه و بهترین مرگی است که می‌تواند در انتظار یک انسان مجاهد و عدالت خواه باشد، اما برای دوستان و یاران و همراهان و کسانی که با فقدان چنین عزیزی مواجه می‌شوند بسیار تلخ و ناگوار است.
وی ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال، تلخی از دست دادن این عزیز و همراهان و یارانش را با پیروزی جبهه مقاومت و پیروزی مردم لبنان و فلسطین بر اشغالگران به شیرینی و به کامیابی مبدل فرماید.
مازنی در ادامه به چند نکته در مورد خصوصیات شهید سید حسن نصرالله و جریانی که شهید نصر الله برآمده از آن جریان بود اشاره کرد و افزود: سید حسن نصر الله از طلبه‌های جوان حوزه علمیه قم بود که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به محضر حضرت امام خمینی (ره) مشرف می‌شود و از آنجا و براساس دریافتی که از اندیشه ی امام و قرائت امام از اسلام و از مکتب اهل بیت(ع) پیدا می‌کند تصمیم می‌گیرد که در کنار سایر روحانیون و رزمندگان مقاومت در تشکیلات حزب‌الله نقش موثری داشته باشد.
سید حسن نصرالله تربیت شده مکتب امام (ره)
وی با تاکید بر اینکه اولین و شاید یکی از ویژگی‌های مهم شهید سیدحسن نصر الله این است که تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) و تربیت شده حوزه علمیه قم هستند، افزود: سید حسن نصرالله در امتداد رهبری امام خمینی (ره) جریان مقاومت را در لبنان رهبری و هدایت می‌کرد.
مازنی با بیان اینکه قبل از وی، شهید سید عباس موسوی دبیر کل حزب‌الله بود که او نیز به دست جنایت کاران صهیونیست به شهادت رسید، گفت: سیدحسن نصر الله بیش از سی سال است که در مقام دبیرکلی حزب‌الله جانشین آن شهید بزرگوار بود و حقیقتا در این مدت خوش درخشید.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، ویژگی دوم سیدحسن نصر الله را توانایی او در میدان و سیاست دانست و گفت: ما داریم رزمندگان و مجاهدانی که اهل میدان بوده و در صحنه نبرد شخصیت‌های موفقی هستند، اما در عرصه دیپلماسی، سیاست و گفت وگو افراد توانمندی نیستند. یا برعکس افرادی را داریم که در صحنه دیپلماسی و سیاست انسان‌های موفقی هستند اما مرد میدان نبرد نیستند، اما سیدحسن نصر الله خصوصیتی داشت که هم مرد میدان بود و هم مرد سیاست؛ بنابراین شاید بتوانم بگویم که از بارزترین ویژگی‌های شهید سیدحسن نصرالله این است که هم زمان هم مرد میدان بود و هم مرد سیاست.
هم مرد میدان بود و هم مرد سیاست
به گفته مازنی وی وقتی که در جریان مقاومت حزب‌الله وارد شد، عموما نیروهای مقاومت جوانان شیعه لبنانی بود و از طیف‌های مختلف جامعه لبنان هم با این جریان همکاری داشتند. آن زمان از جهت آموزش‌های نظامی و از جهت تدارکات و تجهیزات نظامی در وضعیت خوبی نبودند و حداکثر عملیات‌های آنها مقطعی و موردی بود، اما شهید نصرالله با تدبیری که داشت، موفق شد یک ارتش بزرگ و توانمندی را از نظر قدرت نظامی، تجهیزات و نیروی انسانی تشکیل دهد که به عنوان ارتش حزب‌الله نقشی بسیار تاثیرگذار در منطقه غرب آسیا و در مقابل اشغالگران مقاومت جانانه‌ای داشت.
وی خاطر نشان کرد: سید حسن نصرالله جنگ‌هایی را رهبری کرد که در یک مدت کوتاه (مثل جنگ 33 روزه) اسرائیل را واداره به پذیرش صلح و عقب نشینی کرد. او مرد میدان بود و تا آخر هم در میدان ماند و در میدان به شهادت رسید.
مازنی با اشاره به اینکه در عرصه دیپلماسی و عرصه سیاست از این جریان به صورت طبیعی شاید انتظار نمی‌رفت که در حکومت لبنان حضور داشته باشد، گفت: اما بر اساس رویه جاری و قانون اساسی کشور لبنان نظم مستقر در لبنان را پذیرفت و در انتخابات مشارکت
اقداماتي که نتانياهو در طي يک سال گذشته انجام داده تلاشش اين است که دامنه جنگ را گسترش دهد. تا شايد گسترش دامنه جنگ او را از باتلاقي که در آن گرفتار شده است نجات دهد
کرد و نمایندگان حزب‌الله عضو مجلس شدند، و وارد کابینه شدند و توانستند در ارکان حکومت حضور داشته باشند.
وی افزود: با اینکه حزب‌الله یک حزب نظامی تعریف شده بود و نیروهای چریکی را تربیت کرده بود، اما در عین حال در عرصه فعالیت حزبی در قامت یک حزب تمام عیار در عرصه دموکراسی وارد شدند.
این نماینده مجلس دهم بر نقش موثر سید حسن نصرالله و تشکیلات حزب‌الله در این مسیر اشاره کرد و افزود: شهید نصرالله واقعا نقش بی بدیلی در پایان جنگ‌های داخلی در لبنان داشت، که در مواردی که لبنان دچار اختلافات داخلی می شد، به جای جنگ و نزاع اختلافات را با گفت وگو حل کرد و توانست با تفاهم دولت تشکیل دهد.
شخصیتی محبوب در میان جوانان لبنان
وی با اشاره به اینکه ویژگی سوم سیدحسن نصرالله این است که وی بین مردم لبنان جزء شخصیت های محبوب بود، افزود: تا جایی که من حضور ذهن دارم و در ارتباطی که با بعضی از اعضای حزب‌الله داشتم، میدانم که هم جریان حزب‌الله و هم سید حسن نصرالله بین جامعه لبنان و بین مردم لبنان محبوبیت داشت.
مازنی خاطر نشان کرد: این نکته جالبی بود که من گاهی در دیدارهایی که با بعضی از رهبران حزب‌الله داشتم می‌گفتم که حزب‌الله در لبنان بین همه پسرها و دخترها و همه جوان‌ها، چه با حجاب، چه کم حجاب و چه بی حجاب و با هر نوع پوششی با هر نوع سلیقه‌ای محبوبیت داشت. این موضوع تدبیر می‌خواهد که نوع رابطه و تعاملش را با انسان‌ها طوری تنظیم کند که همه مردم و همه جوانان او را دوست داشته باشند و به او به چشم یک انسانی که می‌خواهد برای حل مسائل کشورش کمک کند، نگاه کنند.
وی یادآورد شد: البته خارج کردن اشغالگران از منطقه ی جنوب لبنان و مقاومتی که در مقابل اشغالگران داشتند در محبوبیت وی موثر بود.
رهبری حزب‌الله از دست سرداری به دست سردار دیگر
وی با اشاره به اینکه از دست دادن شخصیتی در این سطح حتما خلأ ایجاد می‌کند، گفت: اما با شناختی که از جریان مقاومت و عناصر تاثیرگذار این جریان وجود دارد، قطعا این خلأ خیلی زود پر می‌شود و رهبری حزب‌الله از دست سرداری به دست سردار دیگری منتقل خواهد شد.
وی افزود: من فکر می‌کنم این اقدام جنون آمیز نتانیاهو است که با هواپیماهای مجهز و بمب‌های یک تنی، تمام ساختمان های یک منطقه را ویران کرد تا یک نفر را به قتل برساند. شکستی از این بالاتر نمی‌شود که برای نابودکردن یک اقلیت مظلوم با بدترین شکل از همه ی قدرت استفاده کرد.
به گفته مازنی این نشان می‌دهد که این یک نفر، چقدر ارزشمند بوده است، به تعبیر امام خمینی(ره) که راجع به شهید بهشتی به کار بردند که بهشتی یک ملت بود، شهید سید حسن نصرالله نیز یک ملت بود.
وی با اشاره به اینکه اسرائیل همه ظرفیت و همه امکاناتش را به کار گرفت تا وی را به شهادت برساند، افزود: این کار جز بر منفورترشدن نتانیاهو و افراطی‌های صهیونیست و بر محبوب تر شدن سیدحسن نصرالله و محور مقاومت تاثیر دیگری نخواهد داشت. خلأ رهبری پر می‌شود و نیروهایی هم که شهید می‌شوند با جذب جوانان مسلمان رزمنده و آماده پیکار جایگزین می‌شوند.
تلاش نتایناهو برای گسترش دامنه جنگ
وی در پاسخ به این سوال که ایران به شهادت سید حسن نصرالله چه واکنش خواهد داشت، گفت: ما در ایران یک قانون اساسی داریم و در این قانون اساسی، شورای عالی امنیت ملی را داریم و در راس این نظام فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب قرار دارد، قطعا هر سخنی در این زمینه بخواهد گفته شود و هر تصمیمی بخواهد گرفته شود و هر اقدامی بخواهد انجام شود مطمئنا در چارچوب منافع ملی و مصالح مردم شریف ایران خواهد بود.
مازنی با اشاره به اینکه قطعا این تصمیم در چارچوب سه اصل حکمت، عزت و مصلحت انجام خواهد شد، گفت: به نظر می رسد با اقداماتی که نتانیاهو در طی یک سال گذشته انجام داده تلاشش این است که دامنه جنگ را گسترش دهد. تا شاید گسترش دامنه جنگ او را از باتلاقی که در آن گرفتار شده است، نجات دهد.
وی یادآور شد: نتانیاهو برای گسترش جنگ نیاز دارد که ایران را وارد یک درگیری مستقیم کند، ایران می‌تواند همه نوع کمک و مساعدتی را انجام دهد و در واقع حضور مستقیم در جنگ با اسرائیل دارد، در مقابل امریکایی‌ها هم از اسرئیل حمایت می‌کنند، بعضی از کشورهای غربی هم حمایت می‌کنند، اما اینکه بخواهد چه اقدامی انجام بشود به نظر من وحدت ملت بر اساس اندیشه امام و در چارچوب قانون اساسی پشت سر آیت الله خامنه‌ای یک ضرورت است.
ضرورت وحدت در روزهای پیش رو
مازنی تاکید کرد: فارغ از همه جریان‌های سیاسی و فکری که در ایران هست، این وحدت، هماهنگی، همدلی و انسجام که به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم که با شعار وفاق ملی مطرح شد و همه جریان‌ها را در مسیری قرار داد که به نحوی در عرصه‌های مختلف سیاسی اقتصادی و اجتماعی مشارکت دارند، یک ضرورت است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم فرمودند که موفقیت آقای دکتر پزشکیان موفقیت همه ماست؛ گفت: در این چارچوب همه همراه و همدل باشند، مسئله ایران را،
در مقطع کنوني وحدت ملت بر اساس انديشه امام و در چارچوب قانون اساسي پشت سر آيت الله خامنهاي يک ضرورت است
مسئله امنیت ایران را، مسئله تمامیت ارضی ایران را و همزمان آرمان‌های امام خمینی و انقلاب اسلامی را و وظیفه ی مسلمانی را، وظیفه ی انسانی را در قبال محرومان و مظلومان و در قبال کسانی که مثل ما فکر می کنند و مثل ما در پی عدالت و آزادی در برابر اشغالگران هستند، همه ی اینها بخواهد جمع شود و هماهنگ شود قطعا مستلزم یک همدلی در سطح ملی هست که همه آحاد مردم، احزاب، شخصیت‌های حقیقی و نهادهای حکومتی، همه می‌توانند در این جهت تاثیرگذار باشند و می‌توانند به رهبری معظم انقلاب و مسئولان کشور کمک کنند.
واکنش علمای اسلام به اتفاقات غزه و لبنان
مازنی در پاسخ به این سوال که آیا علمای اسلام حکم جهاد خواهند داد یا راهبرد دیگری را در پیش خواهند گرفت، گفت: حکم جهاد دو صورت دارد، یک صورت جهاد ابتدایی است که در جهاد ابتدایی براساس دیدگاه اکثر فقه های ما از اختصاصات پیامبر و امام معصوم (ع) است، اما جهاد دفاعی عملا دارد اتفاق می‌افتد. یعنی همین که هرکسی هر کاری از او ساخته است و بتواند انجام بدهد؛ در همین خصوص پیامی چندی قبل از ایت الله سیستانی، و بعضی از مراجع تقلید حوزه علمیه داشتیم. وی خاطر نشان کرد: اما اینکه در مقابل این واقعه و در مقابل این اشغالگری و در مقابل فجایعی که در غزه و در لبنان دارد اتفاق می‌افتد علما چه نقشی دارند، به نظر من حتما در جهت روشنگری در جهت هدایت و مساعدت و دفاع از مظلوم حتما اقداماتی خواهند کرد، اما اینکه با چه روشی بخواهد انجام شود، این بستگی به خود علما دارد. مازنی تاکید کرد در ایران به دلیل اینکه ما حکومت جمهوری اسلامی داریم و در راس آن ولی فقیه حضور دارند و نظام، نظام اسلامی است، حتما علما و مراجع تقلید همسو و هماهنگ با چارچوب‌هایی که در قانون اساسی تعریف شده و با هماهنگی رهبری اقدام خواهند کرد.
صهیونیست‌ها در یک موقعیت متزلزل
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه من فکر می‌کنم اشغالگری صهیونیست‌ها در یک موقعیت متزلزل قرار گرفته است، گفت: حکومتی که شعار از نیل تا فرات را سر می‌داد، امروز برای اینکه غزه را از دست مسلمان‌ها و مردم فلسطین خارج کند، دست به چه جنایتی‌های می زند. جنایت‌های که به هر حال بیش از هفتاد سال داشت مرتکب می شد، ولی اکنون زمینه ظهور و بروزش به این شکل فراهم شد و ما می‌بینیم که چه رژیم جنایت کاری است. می‌بینیم که با لبنان چه رفتاری می‌کند؛ با چه وحشیگری و با چه خشونتی با مخالفان خودش رفتار می‌کند؛ می بينيم که برای به شهادت رساندن یک نفر مانند سید حسن نصرالله از این تعداد بمب یک تنی استفاده می‌کند، در حالی که در عملیات‌های تروریستی صهیونیست‌ها با یک اسلحه و چند فشنگ رقیب را از سر راه برمی داشتند، اینها نشانه وحشیگری و نشانه جنون این رژیم است.
وی با تاکید بر اینکه به نظر من خیلی نیازمند به کار نظامی نیست، گفت: اگر خود مردم فلسطین و لبنان تجهیز شوند و محور مقاومت به آنها کمک کند، در کنار آن جریان افکار عمومی دنیا و وضعیت رسانه‌ای را جبهه مقاومت بتواند مدیریت کند و همزمان در عرصه دیپلماسی مظلومیت جریان را بتواند پیش ببرد، پیروزی مقاومت محقق خواهد شد. همچنین از ظرفیت ها و از ارتباطی که جمهوری اسلامی ایران با کشورها و دولت های دیگر دارد باید استفاده بشود تا این وحشیگری کنترل شود.
نتانیاهو با بی‌شرمی ادعای صلح می‌کند
مازنی در ادامه به نطق نتانياهو در سازمان ملل و ادعای صلح او اشاره کرد و گفت: نتانیاهو در حالی دم از صلح می‌زند که آمار وحشتناکی از قربانیان، مجروحان و آوارگان غزه در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد. او با بی‌شرمی ادعا می‌کند که صلح به نفع همه هست غیر از ایران، معنای این حرف چیست؟ ایران مگر یک کشور حاشیه ای‌ است؟ ایران کشوری است با تمدن چند هزار ساله. ایران کشوری است که در عرصه بین المللی دارای سابقه فرهنگ و سابقه تمدن بسیار بالاست.
وی با اشاره به اینکه ایران حدود نود میلیون جمعیت دارد و مردم ایران مردمی آگاه هستند، گفت: از جهت وسعت ایران یک کشور وسیع و پهناوری است در حالی که اسرائیل مگر چقدر طول و عرض دارد که بخواهد با ایران با این ادبیات حرف بزند. این حرف‌ها به نظر من کودکانه است، آنها نمی‌توانند ایران را نادیده بگیرند.
این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه از زمانی که اسلام وارد ایران شد و آمیختگی تمدن ایرانی با تمدن اسلامی رخ داد ایران پرچم دار اسلام شد، گفت: در طی سال‌ها چه بزرگان اهل سنت چه بزرگان تشیع از ایران برخواسته‌اند و جریان مقاومت هم در حقیقت از ایران و انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری بی بدیل امام خمینی (ره) به صورت نرم یک ملت را در مقابل قدرت مورد حمایت ابرقدرت‌ها که تابن دندان مسلح بودند به پیروزی رساند و بیش از چهل سال است که این انقلاب و این نظام علی رغم همه جنگ‌ها، تحریم‌ها و مشکلات روی پای خودش ایستاده است، چطور می‌خواهند ایران را نادیده بگیرند؟
این اسرائیل است که صلح
از بارزترين ويژگيهاي شهيد سيد حسن نصرالله اين است که هم زمان هم مرد ميدان بود و هم مرد سياست
به نفعش نیست

مازنی با تاکید بر اینکه نتانیاهو در حالی این حرف را می‌زند که عکس این حرف‌ها صادق است، افزود: این اسرائیل است که صلح به نفعش نیست، اسرائیل است که اول باید ثابت کند شناسنامه‌ای که برای خودش صادر کرده شناسنامه مشروع است یا نامشروع. کشوری مثل ایران دارای یک شناسنامه مشروع چند هزار ساله است که هیچکس نمی‌تواند این کشور را نادیده بگیرد اسرائیل در واقع کشور نیست بلکه در حقیقت یه باند تبهکار هستند که در جایی جمع شده‌اند و با حمایت قلدرهای بین المللی منطقه‌ای را تصرف و اشغال کرده‌اند و مدعی‌اند که این منطقه حق آنهاست و آنها قوم برگزیده هستند. این حرف‌های نتانیاهو حتی برای کسانی که در اسرائیل زندگی می‌کنند نیز خریدار ندارد.
وی به نطق رئیس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در مقابل ما دیدیم رئیس جمهور کشورمان رسما در مصاحبه‌ها، در نطق رسمی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در دیدار با مقامات و شخصیت‌های مختلف دنیا اعلام کرد که این ایران است که دعوت به صلح می‌کند؛ آقای پزشکیان رسما اعلام کردند که همه باید خلع سلاح شوند، اگر در منطقه خلع سلاح عمومی مطرح شود، این ایران است که آن را مطرح می‌کند و از آن طرف اگر سلاحی هم ایران تهیه یا تولید می‌کند باز به این دلیل است که در طول تاریخ و به تعبیر آقای پزشکیان ما حتی زمان‌هایی که اعلام بی طرفی کردیم، مصون نمانده‌ایم از تجاوز و وحشیگری‌‌.
ایران را نمی‌توانند نادیده بگیرند
وی افزود: نتانیاهو در حقیقت مثل غریقی که به هر علف هرزی چنگ می‌اندازد تا خودش را نجات دهد، دست به هرکاری می‌زند و هر حرفی می‌زند. او حتی زمانی که در سازمان ملل با اسناد و مدارکی که برایش تهیه کرده بودند حرف می‌زد، اضطراب از گفتارش پیدا بود و معلوم بود که چارچوب فکری منسجمی ندارد.
مازنی یادآور شد: در هیچ معاهده‌ای، در هیچ توافقی ایران را نمی‌توانند نادیده بگیرند و این ایران است که می‌تواند برای خودش و برای ملت خودش و برای نظام سیاسی خودش و برای منطقه خودش با تفاهم و همفکری همسایه‌ها، دولت‌های همسایه، ملت‌های همسایه طرح صلحی تعریف کند و یا با قدرت‌های دیگر کشورها که در نقاط دیگر عالم هستند وارد گفت وگو و تفاهم شود، تفاهمی که به نفع همه باشد، اما اینکه نتانیاهو که دستش تا مرفق به خون کودکان آغشته است، ادعای صلح طلبی کند و طرح صلح به قول خودش ابراهیمی بدهد و ایران را خارج از این طرح بخواند در حد و اندازه های او نیست.
توجه ویژه دستگاه‌های امنیتی به پروژه نفوذ
وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به بخش دیگری از صحبت‌های نتانیاهو در خصوص ایران که مدعی شده بود «جایی در ایران نیست که دست ما به آن نرسد» گفت: من فکر می‌کنم صهیونیست‌ها در طول این سال‌ها از راه جاسوسی و ترور در کشورهای مختلف و بدون هماهنگی دولت‌ها در همه ی دنیا توانسته‌اند کار خودشان را پیش ببرند. خاطرات افسران موساد بعد از فاصله گرفتن از موساد را وقتی مطالعه کنید متوجه می‌شوید که در کشورهای اروپایی عملیات‌هایی را انجام می‌دادند که دولت آن کشور یا مطلع نبود یا خودشان را به تغافل می‌زدند. اینطور نیست که این مسئله اختصاصی به ایران داشته باشد، صهیونیست‌ها نه صرفا کسانی که در اسرائیل زندگی می‌کنند، با پول و سوءاستفاده از ضعف نفس افراد در نقاط مختلف دنیا شیطنت می‌کنند.
مازنی با اشاره به اینکه در طول این چند سال هم ما شاهد بودیم بعضی از عملیات ها را در ایران با مزدوران خودشان می‌توانند انجام بدهند، گفت: اما اینکه بخواهند روی این حساب کنند به نظر من قادر نخواهند بود، ولی از این طرف هم ما نباید بی‌تفاوت باشیم و به تعبیر حضرت امیر: «شما اگر بخوابید دشمن بیدار است.»
وی در ادامه با توصیه به مقامات عالی کشور خاطر نشان کرد: نیاز است که یک ارزیابی مجددی از مجموعه عناصری که در مراکز حساس حضور دارند، در سطوح مختلف انجام شود، همچنین سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری ما یک بار دیگر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا دشمن نتواند از ظرفیت عناصر فاسد و ظرفیت امکانات ضعیف و احیانا ابزارهایی که از جهت سخت افزاری یا نرم افزاری مشکل دارند نفوذ کند. وی یادآورد شد در این جهت مجلس می‌تواند خیلی نقش موثری داشته باشد، رئیس جمهوری می تواند به صورت جدی در این جهت وارد شود.
مازنی با تاکید بر اینکه نفوذ اینطور نیست که کسی که نفوذ میکند با قیافه ی دشمن وارد شود گفت: کسی که نفوذ می‌کند ممکن است با قیافه یک روحانی وارد شود و یا حتی قیافه یک نظامی هماهنگ با سیستم و یا در قامت یک چهره شاغل در دستگاه امنیتی. من دست همه ی عزیزان نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و خدمتگزاران عرصه های انتظامی و نظامی را می‌بوسم اما خواهش می‌کنم که در این جهت مراقب کسانی باشند که مدعی هستند که در جبهه مخالف اسرائیل هستند ولی در طول این سال‌ها با رفتارهای افراطی خودشان بیشترین خدمت را به اسرائیل کرده‌اند.
کد مطلب: 223957
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *