۰
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۳
«مردم سالاری» از واکنش‌های داخلی به شهادت «سیدحسن نصرالله» گزارش می‌دهد

ایران سیاهپوش نصرالله

شامگاه جمعه هواپیماهای اف 35 رژیم صهیونیستی با 60 بمب 50 پوندی سنگرشکن آمریکایی منطقه ضاحیه و مقر اصلی حزب الله در جنوب بیروت را بمباران کرد که در این اقدام تروریستی دبیرکل حزب الله لبنان حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن نصرالله» به شهادت رسید.
ایران سیاهپوش نصرالله
گروه سیاسی: شامگاه جمعه هواپیماهای اف 35 رژیم صهیونیستی با 60 بمب 50 پوندی سنگرشکن آمریکایی منطقه ضاحیه و مقر اصلی حزب الله در جنوب بیروت را بمباران کرد که در این اقدام تروریستی دبیرکل حزب الله لبنان حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن نصرالله» به شهادت رسید.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،حزب‌الله لبنان در بیانیه ای تأکید کرده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.
در پی این اقدام رژیم صهیونیستی مقامات سیاسی کشورمان واکنش‌های مختلفی داشتند و این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
رئیس قوه قضائیه: سید حسن نصرالله لحظه لحظه عمر مبارک خود را به جهاد در راه خدا گذرانید
رئیس قوه قضائيه در پی شهادت سید حسن نصرالله پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام به شرح زیر است: مِّنَ ٱلۡمُؤمِنِينَ رِجَال صَدَقُوا مَا عَٰهَدُواْ اللَّهَ عَلَيۡهِ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِيلا
با تألم و تأثر و حزن و اندوه بسیار خبر مصیبت‌‌بار فقدانی‌ بزرگ‌ و شهادت برادر عزیز، روحانی مجاهد و نستوه و رهبر شجاع و فداکار حزب‌الله لبنان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله بدست رژیم جنایتکار صهیونیستی را دریافت کردیم. قلم در دست گرفتن و سخن گفتن در رثای سید حسن شهید، حقیقتاً سخت و صعب است؛ وداع با این متعلّم ممتاز و برجسته مکتب سرخ عاشورا جانگداز و جگرسوز است؛ امروز روز عزای بزرگ‌ جهان‌ اسلام‌ است؛ این شهادت باعظمت و این عاقبت، موجب غبطه همه آزادگان عالم است.
سید حسن شهید اکنون در جوار رحمت بی‌کران الهی، متنعم است و همراه با سایر شهدای والامقام محور مقاومت میهمان خوان مولایش حضرت سیدالشهدا (ع) است.
رحمت و رضوان خداوند بر این سید عالیقدر و مخلص و شجاع باد که سالها در مسیر حق و یاری مظلومان، مجاهدت مخلصانه کرد و دهه‌ها با صهیونیست‌های غاصب و خون‌آشام، نبردی همه‌جانبه و هوشمندانه و سلحشورانه داشت و به کرّات این جنایتکاران را به وادی شکست‌های مفتضحانه کشاند، به نحوی که امروز موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر رو به اضمحلال و ازاله است.
این روحانی جلیلی القدر که نمونه اعلایی از تربیت‌شدگان اسلام ناب بود؛ لحظه لحظه عمر مبارک خود را به جهاد در راه خدا گذرانید و علم و عمل و صدق و درایت و فداکاری را توأم کرد و سرانجام در راه هدف الهی و مقدس خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز بود به شهادت رسید و به سعادت ابدی نائل آمد.
اگر چه داغ وداع با سید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز، این سلاله پاک رسول‌الله(ص) و این عبد صالح که بهره‌مند از فضائل کثیر بود، سخت و جانکاه است، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد.
قدر متیقّن، خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست،عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت.
اینجانب این شهادت افتخارآمیز را که پاداش خداوند به جهاد مستمر آن انسان مخلص و فداکار بود به پیشگاه‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌الاعظم‌ ارواحنافداه‌ و محضر مبارک مقام معظم رهبری و امت اسلام و ملت لبنان، خانواده معزز ایشان، به جوانان پاک و عزیز مقاومت به ویژه حزب‌الله و ارادتمندان آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت می‌گویم و رحمت و فضل واسعه الهی را برای ایشان مسئلت می‌‎نمایم.
پیام تسلیت سید محمد خاتمی در پی شهادت سیدحسن نصرالله
پیام تسلیت سید محمد خاتمی در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پی می آید: شهید سرفراز و با فضیلت حضرت سید حسن نصرالله که زندگی مومنانه و موثر خود را با مقاومت در برابر تجاوز و آدمکشی و اشغال و مبارزه با تبعیض و نسل کشی و ستم معنی کرد، اینک بدیدار معبود شتافته است ولی دل همه آزادیخواهان و حق طلبان بخصوص ملت شریف و با فرهنگ لبنان مظلوم را سخت به درد آورده است.
ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سالهاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی اینبار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر بخصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سید حسن نصرالله است.
دریغا که در این ایّام دست آدم کشان خون آشام نه تنها باز است که جنایات آنان صریحاً یا تلویحاً مورد تایید قدرتهائی است که با کمکهای مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود شریک جرم جنایتکاراند.
در عین حال تردید نکنیم که هرچه بر تعداد شهیدان راه آزادی و مدافعانی از کرامت و عزت انسان افزوده می شود، کارنامه سیاه آدمکشان و تروریست‌های وحشی در برابر وجدان‌های بیدار و مردم آزاده جهان پر برگ‌تر می گردد.
درود به روان پاک این شهید عزیز و همه شهیدان لبنان مظلوم و طلب شفای عاجل برای آسیب دیدگان حوادث اخیر دارم. امید است که این خونهای پاک که بهرحال سبب بیداری و هوشیاری بیشتر مظلومان می شود هرچه زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوائی رژیم جنگ‌طلب اسرائیل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند. امیدوارم که همه مردم منطقه و جهان به ویژه ملت مظلوم و سرفراز فلسطین و محرومان و مقاومان گرانقدر در لبنان عزیز بتوانند طعم آزاد زیستن و سربلند زندگی کردن و استقلال و پیشرفت را بچشند. و خداوند بر این مهم توانا است. «و هو القاهر فوق عباده و الله غالب علی امره»
راه نصرالله ادامه دارد
تولیت حرم امام خمینی (ره) با بیان اینکه راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است،گفت: اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است.
متن پیام وی به شرح زیر است: «لْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»
رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و برادری عزیز و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله رحمت الله علیه و جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدها تن از مردم بی گناه را به شهادت رساند. برای آنانکه با سید عزیز آشنایی داشتند به خوبی واضح بود که برای او مرگ در بستر عار بود و آرزوی او شهادت به دست شقی ترین مردمان بود.
شهادت به تعبیر امام خمینی «هنر مردان خداست» و بنا به نقلی از شهید بهشتی «مقلدان خمینی سرنوشتی جز شهادت ندارند» و تمام مقلدان آن رهبر کبیر آرزوی رسیدن به این درجه عالی را داشته و دارند، اما این جنایت عظیم و نابشخودنی هرگز نباید بی پاسخ بماند و حرکت متحد و دقیق جبهه مقاومت را می طلبد.
امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت‌های بزرگ اروپایی قادر به اینگونه رفتارهای افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی گری‌ها شیطان بزرگ است.
راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی بدیل خویش به مدت بیش از ۳۰ سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان‌های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه دار کرد.
امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی‌های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است.انشاءالله به زودی خون مطهر نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف به ثمر خواهد نشست. به امید آن روز! «وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم»
نام و راه سیدحسن نصرالله زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس می‌شود
رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی در پی حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت، تأکید کرد: قطعاً رژیم اسرائیل دست به یک خطای بزرگ زد و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار را خواهند گرفت.
متن کامل پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است: «شهادت سید مجاهدین، دبیرکل شجاع حزب‌الله لبنان، برادر عزیزم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدحسن نصرالله، رضوان‌الله علیه و جمعی از فرماندهان سرافراز مقاومت اسلامی و مردم بی‌گناه در حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به بیروت، قلب همه مسلمانان، ملت ایران و آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد.
حیات بابرکت سیدحسن نصرالله به مجاهدت و مقاومت برای آزادی و استقلال ملت‌های شریف لبنان و قدس گذشت و همان‌طور که تدبیر و پایداری او به اخراج اسرائیل غاصب از جنوب لبنان انجامید، خون پاک و نام زنده و راه پوینده او زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس شریف خواهد شد. ان‌شاءالله
حزب‌الله لبنان نماد مقاومت و مأمن مردم لبنان با هر دین و آئین و نصرالله قهرمان، مترادف با شکست اسرائیل و سرافکندگی تجاوزگران است؛ قطعاً رژیم اسرائیل دست به یک خطای بزرگ زد و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار را خواهند گرفت.
گرچه رژیم اسرائیل از این جنایت احساس پیروزی موقت می‌کند اما در خاک مقاومت هزاران نصرالله می‌روید و می‌بالد و نام شهدای خود را زنده و جاوید نگاه خواهد داشت. قدرت مقاومت در اتکا به خواست و توان مردمی، دفاع از آرمان آزادی و استقلال، خودباوری جوانان در ساخت ادوات دفاعی، برخورداری از سلاح شرف و ایمان و پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی است که این قدرت بر اشغال، سلطه، تجاوز و تعدی صهیونیست‌ها پیروز خواهد شد.
از خداوند منان برای سیدالشهدای مقاومت، سیدحسن نصرالله، علو درجات و محشور شدن با اولیای الهی، برای خانواده‌های شهدای سرافراز صبر و تسلا، برای حزب‌الله لبنان و مجاهدان بزرگ اسلام فتح مبین و برای مردم مقاوم قدس، رؤیت صبح صادق و رهایی از اشغال و جنگ‌طلبی صهیونیستی و زندگی در پرتو استقلال و آزادی حقیقی آرزومندم.»
نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست می‌خورد
معاون راهبردی رئیس‌جمهوری در پیامی تأکید کرد: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.
محمدجواد ظریف در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلا. با قلبی اندوهگین خبر شهادت سید مقاومت، نماد مبارزه با ظلم، پناه مظلومان و ستم‌دیدگان لبنان و منطقه، علامه مجاهد، شهید سید حسن نصر الله (رضوان الله تعالی علیه) و همراهان ایشان را دریافت کردم. وی اضافه کرد: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.
معاون راهبردی رئیس‌جمهوری در پایان پیام خود آورده است: اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، مردم و دولت شریف لبنان و تمامی نیروهای شریف مقاومت و آزادی خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم. به امید پیروزی حق و شکست باطل، انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.
واکنش دیگر مقامات سیاسی
اسحاق جهانگیری معاون دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پیام خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد.
محمد مخبر مشاور و دستیار رهبری نیز آورده است: خون پاک شهید سید حسن نصرالله، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد، پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست‌های کودک کش پای برجا نگه می‌دارند.
علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری نیز در ادامه پیام‌های تسلیت مقامات کشوری و لشکری با بیان اینکه شهادت و عروج ملکوتی مرد بزرگ مقاومت در منطقه به‌دست نامردان کثیف صهیونیست، گرچه برای مجاهدان بسیار تأثربرانگیر است، اظهار داشت: فقدان او نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود. اما این رژیم جعلی که به‌صورت آژانس آدم‌کشی درآمده است، در بحران مشروعیت داخلی و بین‌المللی تصمیم گرفته خود را به بی‌کلگی سیاسی و امنیتی بزند تا دستاوردی ناچیز به دست آورد و بتواند رژیم را سرپا نگهدارد.
محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.
علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی درپیامی نوشت: مبارزه در راه حق شهید سیدحسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سویه خواهد شد.
محمدعلی ابطحی نیز با بیان اینکه سیدحسن نصرالله سالهای سال محبوبترین چهره در جهان اسلام و عرب بود، افزود: او هم مقاوم بود هم شجاع و عاقل و اهل محاسبه که جانش را بر کف گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی ترین و بی منطق ترین و جنایتکارترین حکومت غاصب دنبا می جنگید. ستار‌هاشمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در توییتی در همین ارتباط نوشت: من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نخبه ومنهم من ینتظر وما بذلوا تبدیلا
عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در مطلبی نوشت: آنها باید بیدار شوند و اقدامات عملی و فوری انجام دهند. آزادی‌خواهان جهان باید در مقابل جنایت‌کاران صهیونیست بایستند! جنایات صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند و جبهه شریف مقاومت باقدرت به راه خود ادامه می‌دهد. حزب‌الله، نصرالله
سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اعلام خبر شهادت سیدحسن نصرالله گفت: اگر فرمانده‌ای از حزب‌الله به شهادت برسد، فرماندهان دیگر با صلابت مسیر را ادامه خواهند داد. اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: تشکیلات حزب الله نشان داده به فرد متکی نیست و با صلابت مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی خواهد کرد.
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز از لغو پروازهای ایرلاین‌ ملی به فرودگاه رفیق حریری بیروت تا اطلاع ثانوی خبر داد. به گزارش تسنیم، حسام قربانعلی اظهار کرد: تمام پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه رفیق حریری بیروت در کشور لبنان تا اطلاع بعدی لغو شده است. در صورت برقراری مجدد پروازها، اطلاع‌رسانی لازم در این باره انجام خواهد شد. محسن پاک‌نژاد وزیر نفت اظهار داشت: بی‌شک شهادت این مجاهد نستوه، برگ زرینی بر دفتر افتخارات اسلام و مقاومت افزود و نام ایشان در تاریخ جاویدان خواهد شد و راه پرافتخارش همچنان ادامه خواهد یافت و خون پاک این شهید سرافراز، درخت تناور مقاومت را آبیاری خواهد کرد.
الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز نوشت: مسیر مبارزه با ظلم و سیاهی تا پیروزی ادامه دارد و شهادت پایان راه یک مبارز نیست. اگرچه چشمان‌مان غمبار است، اما قلب‌های‌مان را برای ادامه مسیر متحد خواهد کرد. این داغ بزرگ که با شهادت جمعی از فرماندهان مقاومت اتفاق افتاد، عزم ما را در راه مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی راسخ‌تر می‌کند.
کد مطلب: 223835
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *