۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۵
بخشی از لايحه تغييرات قضايی در کنست تصويب شد

زمزمه فروپاشی اسرائيل

«بنيامين نتانياهو» نخست وزيري اسرائيل، رژيم صهيونيستي را در بدترين بحران داخلي گرفتار کرده است.«تسور شيزاف» در روزنامه يديعوت آحارنوت مي‌نويسد که «اوضاع رژيم صهيونيستي نظير يک آتشفشان درحال انفجار است.»
زمزمه فروپاشی اسرائيل
گروه بينالملل: «بنيامين نتانياهو» نخست وزيري اسرائيل، رژيم صهيونيستي را در بدترين بحران داخلي گرفتار کرده است.«تسور شيزاف» در روزنامه يديعوت آحارنوت مي‌نويسد که «اوضاع رژيم صهيونيستي نظير يک آتشفشان درحال انفجار است.»
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،روزنامه «ايزرائيل نيوز» هم با نگاهي مشابه مي‌نويسد که «دوقطبي شدن فضاي سياسي رژيم صهيونيستي، اين رژيم را در آستانه انفجار قرار داده است، دفتر رئيس اين رژيم روز يکشنبه دنبال راه‌حل «دقيقه نودي» براي حل بحران بود.» «يائير لاپيد» رهبر جناح اپوزيسيون با لحني خشم آلود مي‌گويد که«نتانياهو هيچگونه کنترلي بر اسرائيل ندارد و کابينه ويرانگر ما را به سمت فاجعه مي‌برد. بن گوير به سرنگوني کابينه تهديد مي‌کند اما نتانياهو ترجيح مي‌دهد اسرائيل فروبپاشد.»  جنون بي بي آنچنان بالاگرفته که «يوآو گالانت» وزير جنگ کابينه صهيونيستي را که خواستار تعويق تصويب اصلاح قانون قضايي شد ؛ توبيخ کرده است. به گزارش تلويزيون 12 اسرائيل، نتانياهو در تماس تلفني به وزير جنگ کابينه‌اش با حالت عصبانت گفت: «[در اين کار] دخالت نکن. من خودم با اين مسأله سروکله مي‌زنم، چنان رفتار نکن که گويي تو نخست وزيري.» گالانت جمعه شب نسبت به پيامدهاي خطرناک اصلاح نظام قضايي در سرزمين‌هاي اشغالي هشدار داده است. اعتراضات به لايحه تغييرات قضايي در سايه اصرار کابينه نتانياهو براي طي کردن مراحل تصويب آن در کنست گسترش يافته و بخش‌هاي مختلف ارتش رژيم اشغالگر قدس را نيز در برگرفته و باعث نافرماني شماري از افسران و نيروهاي ذخيره رده‌هاي مختلف شده است. در اين ميان، تلاش‌هاي «اسحاق هرتزوگ» رئيس رژيم اشغالگر قدس براي تعويق راي گيري با واکنش تند صهيونيست‌هاي افراطي مواجه شد. «ايتامار بن گوير» وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي در سخناني تهديد کرد که اگر کابينه اين رژيم با جناح اپوزيسيون درباره لايحه تغييرات قضايي به توافقاتي دست يابد، کابينه را سرنگون خواهد کرد.
جلسه پر تنش
در شرايطي که معترضان خشمگين در تل‌آويوو قدس اشغالي با نيروهاي پليس دست به يقه شده بودند ؛ جلسه کنست نيز به تنش کشيده شد. تصاوير منتشر شده از جلسه کنست فرياد يک نماينده مخالف را در اعتراض به سخنان يک از نمايندگان موافق که پشت تريبون درحال سخنراني بود، نشان مي‌دهد و در نهايت مسئولان سالن اين نماينده را در ميان داد و فرياد او به خارج از سالن هدايت کردند.
يک نماينده ديگر نيز در اعتراض شروع به داد و فرياد در داخل کنست کرد. يک نماينده پارلمان رژيم صهيونيستي نيز روز يکشنبه با ابراز خشم نسبت به تندروي‌هاي کابينه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اين رژيم و لايحه جنجال برانگيز تغييرات قضايي آن درحالي که بشدت اشک مي‌ريخت، خطاب به ائتلاف کابينه حاکم گفت: ما وزيراني داريم که سياست‌هاي نفرت انگيز دارند و نخست وزيري که فقط دروغ مي‌گويد.
«اوريته فرکاش کوهين» از اعضا کنست از حزب اپوزيسيون «اتحاد» از فرط ناراحتي و خشم ناشي از لايحه جنجالي تغييرات قضايي پشت تريبون به گريه افتاد. وي گفت: اين کابينه، آشوب طلب است و اين حد از ويراني تاکنون سابقه نداشته است، اتفاقات جاري باورکردني نيست، وزرايي داريم که سياست‌هاي نفرت انگيز دارند و نخست وزيري که فقط دروغ مي‌گويد.
تصويب مفاد جنجالي
در نهايت، عصر ديروز(دوشنبه) کنست بخش پيش نويس قانون «لغو برهان معقوليت» را در چارچوب لايحه تغييرات قضايي بررسي و تصويب کرد.اين پيش نويس با 64 راي تصويب شد و يوآو گالانت وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز به آن راي مثبت داد. کابينه نتانياهو با تصويب قانون «لغو برهان معقوليت» بدنبال آن بود که جلوي نظر ديوان عالي رژيم صهيونيستي را درباره مصوبات و انتصابات خود بگيرد و در نهايت اين قانون را در کنست به تصويب رساند. اين قانون جلوي ديوان عالي اين رژيم براي لغو تصميمات يا انتصابات کابينه را که آن را «فاقد معقوليت» مي‌داند، خواهد گرفت.
پيش از اين منابع خبري از تلاش‌هاي دقيقه نودي سران صهيونيست براي يافتن يک راه حل ميانه بين موافقان و مخالفان لايحه تغييرات قضايي خبر داده و گفته بودند که اين احتمال وجود دارد که ائتلاف حاکم به رياست بنيامين نتانياهو ملاحظات ائتلاف اپوزيسون در پيش نويس قانون لغو برهان معقوليت را لحاظ کرده و آن را به صورت تعديل شده تصويب کند و بررسي بقيه مفاد لايحه تغييرات قضايي نيز به تعويق بيفتند اما اين پيشنهاد به جايي نرسيد.
تصويب اين قانون درحالي صورت گرفته که معترضان به لايحه تغييرات قضايي در خيابان‌هاي اطراف کنست درحال تظاهرات هستند. منابع خبري گزارش دادند که در پي تصويب اين پيش نويس، بورس رژيم صهيونيستي به شدت سقوط کرد.
کد مطلب: 199792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *