۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۱

قوانین در جرایم سایبری مرز ندارد

دبیر اول کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه برای تعریف و پیشگیری از جرایم سایبری گام‌های اساسی برداشته شده است، گفت: البته قوانین کشورمان در مورد مقابله با جرایم سایبری هنوز کامل نیست.
میرهادی قره سید رومیانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های علم و فناوری رایانه‌ای در دنیای امروز، جرایم نیز به صورت‌های مختلفی بر حسب شرایط ظاهر می‌شوند و مجرمان حرفه‌ای با دانش لازم برای دستیابی به اهداف مورد نظر، خود را آشنا می‌سازند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: هکرها و مجرمان سایبری به طور عمده و کلان اهداف اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را دنبال می‌کنند و از همین رو برای مقابله با این مجرمان باید به شکل کاملا روزآمد عمل کرد.
وی با بیان اینکه برای تعریف و پیشگیری از جرایم سایبری گام‌های اساسی برداشته شده است، تصریح کرد: تشکیل کارگروه تعریف و تبیین جرایم رایانه‌ای در دادستانی کل کشور از جمله اقدامات مثبت انجام شده در این زمینه است که یکی از وظایف آن تعیین مصادیق و عناوین جرایم رایانه‌ای به شمار می‌رود.
این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: امیدواریم کارگروه تعریف و تبیین جرایم رایانه‌ای ضمن تعیین دقیق مصادیق این نوع جرایم، مرزهای جرایم یارانه‌ای را به درستی مشخص کند.
قره سید رومیانی با تاکید بر ضرورت آشنایی بیشتر حقوقدانان و قانونگذاران با حقوق رایانه و جرایم مربوط به آن عنوان کرد: در حال حاضر حقوق رایانه در دانشگاه‌های مختلف دنیا تدریس می‌شود و این موضوع باید در دانشگاه‌های کشور ما نیز مورد توجه قرار بگیرد.
وی با مدنظر قرار دادن این موضوع که قوانین کشورمان در مورد مقابله با جرایم سایبری هنوز کامل نیست، اظهار داشت: باید نقص‌هایی که به لحاظ قانونی برای مبارزه با این جرایم وجود دارد؛ برطرف شود.
دبیر اول کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در پایان گفت: جرایم رایانه‌ای جزو جرایم جدید محسوب شده و باید قوانین به‌روز و کارآمدی برای مقابله با آنها تدوین شود.
کد مطلب: 8987
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *