۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۳

مقابله با جرایم سایبری خلاء قانونی دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جرایم سایبری از پیچیدگی خاصی برخوردار است، گفت: در زمینه مقابله با این جرایم هنوز خلاءهای قانونی وجود دارد که باید مرتفع شود.
زهره طبیب‌زاده نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: فضای سایبری کشوربه گونه‌ای است که امکان فرار را برای مجرمان فراهم کرده و این افراد به راحتی می‌توانند خود را پنهان کرده و از دست قانون فرار کنند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اینکه هکرها به شکل بسیار پیچیده‌ای عمل می‌کنند، تصریح کرد: از آنجا که مجرمان سایبری و هکرها از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند، باید افرادی که در حوزه امنیت اجتماعی و جلوگیری از این‌گونه جرایم فعالیت می‌کنند به شیوه‌های هکرها و ظرافت‌های کار آنها کاملا آشنا باشند.
وی در ادامه افزود: مدت زمان زیادی نیست که در کشور ما استفاده از اینترنت شکل بسیار رایجی به خود گرفته است که به تبع آن نیز جرایم رایانه‌ای به عنوان جرایم جدیدی هستند؛ در چنین شرایطی طبیعی است که برای برخورد با مجرمان فضاهای سایبری همچنان خلاءهای قانونی وجود داشته باشد.
طبیب‌زاده نوری با بیان اینکه ماهیت جرایم سایبری، کشف و پیگیری آنها را با دشواری‌هایی روبرو می‌کند، یادآور شد: باید نقص‌هایی که هم به لحاظ قانونی و هم از نظر عوامل انتظامی مقابله‌کننده با جرایم سایبری، وجود دارد برطرف شود.
این نماینده مجلس نهم عنوان کرد: در حال حاضر نهادهای ساختاری مجلس نهم تقریباً کامل شده و نمایندگانی که در کمیسیون‌های تخصصی حضور دارند، می‌توانند خلاءهای قانونی که در زمینه نیازهای مختلف جامعه، از جمله جرایمی که در حوزه سایبری وجود دارد را بررسی و برطرف کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس و همچنین کمیته‌ها و کارگروه‌ها می‌توانند در پیگیری خلاءهای قانونی جرایم سایبری پیشقدم باشند، گفت: امیدواریم با فضاسازی کمیسیون‌های تخصصی مجلس بتوانیم در تسهیل و تصویب قوانین مرتبط با جرایم سایبری اقدام کرده و خلاءهای قانونی موجود در این زمینه را برطرف کنیم./
کد مطلب: 8677
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *