۰
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲

تفاوت قطعات رنگ کوره‌ای و فابریک چیست؟

در بازار قطعات بدنه خودرو قطعات رنگ شده به دو صورت رنگ فابریک و رنگ کوره‌ای توسط نمایندگی‌های مجاز عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که بین قطعات بدنه رنگ فابریک و رنگ کوره‌ای تفاوت‌هایی از لحاظ نحوه رنگ‌آمیزی، ضخامت رنگ و قیمت آن وجود دارد. به گونه‌ای که ضخامت رنگ قطعات بدنه رنگ کوره‌ای کمتر از رنگ فابریک است.

تفاوت قطعات رنگ کوره‌ای و فابریک چیست؟

در بازار قطعات بدنه خودرو قطعات رنگ شده به دو صورت رنگ فابریک و رنگ کوره‌ای توسط نمایندگی‌های مجاز عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که بین قطعات بدنه رنگ فابریک و رنگ کوره‌ای تفاوت‌هایی از لحاظ نحوه رنگ‌آمیزی، ضخامت رنگ و قیمت آن وجود دارد. به گونه‌ای که ضخامت رنگ قطعات بدنه رنگ کوره‌ای کمتر از رنگ فابریک است.

قطعات بدنه رنگ فابریک چیست؟

قطعات بدنه رنگ فابریک به آن دسته از قطعاتی گفته می‌شود که در اتاق رنگ شده سایپا یا ایران‌خودرو متصل به اتاق اصلی مورد رنگ‌آمیزی قرار می‌گیرد. این قطعات به طور مستقیم توسط خود شرکت سازنده خودرو مورد رنگ‌آمیزی قرار می‌گیرد. قطعات بدنه رنگ فابریک از اتاق صفر خودروی تولیدی کمپانی سازنده خودرو باز می‌شود. بنابراین در صورت ایجاد آسیب یا مشکل بر روی بدنه خودرو می‌توانید با جایگزینی قطعه رنگ فابریک از افت قیمت خودرو جلوگیری کنید.

از قطعات بدنه رنگ فابریک بیشتر برای آن دسته از خودروهایی که مدل آن بالاست و از تولید آن فقط 3 سال گذشته استفاده می‌کنند تا جلوی افت قیمت خودرو را بگیرند. قطعات بدنه رنگ فابریک را می توانید در وب سایت پارس بدنه، به عنوان مرجع خرید قطعات بدنه خودرو رنگ فابریک و کوره ای از سراسر کشور در این لینک (https://parsbadane.ir/ ) سفارش دهید.

مزایای استفاده از قطعات بدنه رنگ فابریک

از مزایای قطعات بدنه رنگ فابریک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• خودرو دچار افت قیمت نمی‌شود
• کیفیت رنگ بالایی همچون قطعه اصلی دارد؛ چرا که توسط شرکت سازنده تولید و رنگ‌آمیزی می‌شود
• برای خودروهای مدل سه سال به بالا مناسب است
• قیمت مناسبی دارد
• مقاوم در برابر گرد و غبار، ذرات و روغن است
• قابل شستشو است

قطعات بدنه رنگ کوره‌ای چیست؟

قطعات بدنه رنگ کوره‌ای همانطور که از نامش پیداست آن دسته از قطعات بدنه‌ای است که در کوره‌های صنعتی مورد رنگ‌آمیزی و پخت قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که برخلاف رنگ فابریک که در اتاق رنگ شرکت سازنده خودرو مورد رنگ‌آمیزی قرار می‌گیرد، در رنگ کوره‌ای قطعات بدنه خودرو در کوره‌های صنعتی خارج از شرکت سازنده خودرو مورد رنگ‌آمیزی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که کیفیت قطعات رنگ کوره‌ای در حد رنگ فابریک نیست. در قطعات بدنه کوره‌ای قبل از رنگ‌آمیزی رنگ خودرو توسط نقاش رنگ‌سازی می‌شود و پس از آن پاشش رنگ انجام می‌شود.

مزایای قطعات بدنه رنگ کوره‌ای

استفاده از قطعات بدنه رنگ کوره‌ای مزایای زیادی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• مهم‌ترین مزیت رنگ کوره‌ای نسبت به رنگ فابریک مقرون به صرفه بودن آن است
• تمیز کاری و آسانی
• مقاومت بالا در برابر گرد و غبار و روغن
• مقام در برابر نفوذ باکتری و همچنین موجودات ذره‌بین
• ظرافت بالا
• قابلیت خشک شدن در مدت زمان کوتاه

تفاوت قطعات رنگ کوره‌ای و فابریک چیست؟

تفاوت قطعات رنگ کوره‌ای و فابریک در این است که در تولید قطعات رنگ کوره‌ای از ربات پاشش رنگ یا نقاش ماهر برای رنگ‌آمیزی در محیطی ایزوله استفاده می‌شود؛ ولی در قطعه رنگ فابریک اتاق یدک صفر کارخانه سازنده برای استفاده در خودرو باز و به مشتری عرض می‌شود. توجه داشته باشید که آن قطعه‌ای رنگ فابریک است که از روی اتاق یدک کمپانی سازنده باز می‌شود در غیر این صورت قطعه مورد نظر فابریک نیست.

رنگ فابریک برای خودروهای مدل 3 سال به بالا مناسب است و رنگ کوره‌ای برای تمامی خودروها با هر قدمت و مدلی مناسب است. قطعات بدنه رنگ فابریک کیفیت و قیمت بالایی نسبت به رنگ کوره‌ای دارد، استفاده از قطعات رنگ کوره‌ای برای خودروهای مدل پایین بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

شاید یکی از تفاوت عمده رنگ کوره‌ای و فابریک در ضخامت رنگ‌آمیزی است، البته لازم به توضیح است که رنگ کوره‌ای بیشترین شباهت را با رنگ فابریک است و تفاوت رنگ آنها تنها توسط کارشناس قابل مشاهده و شناسایی است.

در قطعات بدنه کوره‌ای هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ رنگ و کد رنگ وجود ندارد، بنابراین شما می‌توانید با ارسال کد رنگ خودرو که در پلاک آلومینیومی داخل سینی موتور یا سینی فن قرار دارد قطعه مورد نظر را مطابق با بدنه خودرو رنگ‌آمیزی کنید. علاوه بر این در رنگ کوره‌ای برخلاف رنگ فابریک شما می‌توانید با خرید قطعه خام نسبت به رنگ‌آمیزی سفارشی اقدام کنید.

کد مطلب: 224294
برچسب ها: خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *