۰
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

چمران: به زاکانی گفتیم آمادگی پاسخگویی داشته باشد

رئیس شورای شهر اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما به شهردار گفتیم آمادگی پاسخگویی داشته باشد، گفت: ما هنوز از وی دعوت نکردیم، اما دعوت می‌کنیم که در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد.
چمران: به زاکانی گفتیم آمادگی پاسخگویی داشته باشد

مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در خصوص بازگشایی مدارس ارائه خواهد شد، اظهار کرد: انتخاب حسابرسان شورا برای سال ۱۴۰۳ و معرفی تعدادی از کارمندان شهرداری به عنوان قائم مقام ذیحساب از دیگر دستورات جلسه امروز است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:هنوز از شهردار برای ارائه گزارش در صحن دعوت نکرده‌ایم.

بنابر گزارش مهر، وی همچنین تصریح کرد: هر ساله برنامه‌ای به صورت سالیانه توسط شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دخیل در بازگشایی مدارس از مدت‌ها قبل در نظر گرفته می‌شود. وضعیت تردد در روزهای اول مهر و آغاز سال تحصیلی بدتر از روزهای قبل خواهد بود و ۲۰ درصد نامناسب‌تر می‌شود که این برنامه‌ها برای کاستن ترافیک است.

چمران با بیان اینکه به صورت کلی این برنامه‌ها عملی نیست اما هر ساله تأثیر آن را شاهد بودیم، یادآور شد: اگر برنامه‌ریزی شود می‌توان از میزان ترافیک کاست اما تا وقتی وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش ندهیم و بیش از ۶۰ درصد از مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند این شرایط را شاهد خواهیم بود. مترو و اتوبوس اصل مسئله و مبنای حمل و نقل عمومی هستند.

وی با بیان اینکه ما به شهردار گفتیم آمادگی پاسخگویی داشته باشد، گفت: البته سوال مراحل قانونی خود را طی نکرده بود و ما روز سه شنبه را در نظر گرفته بودیم اما چون سفر بریکس پیش آمد اجازه دادیم به فرصت دیگری موکول شود. ما هنوز از ایشان دعوت نکردیم اما دعوت می‌کنیم که در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد. آن موضوعی که مطرح شد سوال نبود و باید مراحل قانونی خود را طی کند.

چمران افزود: موضوع تحقیق و تفحص کمتر از ۴۸ ساعت اعلام وصول شده و کارهای آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری انجام شد، خاطرنشان کرد: به دلیل برنامه‌هایی که پیش آمد، این دیدار انجام نشد. بنده هم اخیراً نامه‌ای در این خصوص ارسال نکرده‌ام.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه هفت ساله شدن شورا به دلیل اینکه ۶ ماه از مصوبه قبلی نگذشته مطرح نمی‌شود، گفت: اگر شورای عالی سریع‌تر اقدام کند شاید بتوان به جایی رسید؛ گرچه کار سختی است و مجلس باید رأی دهد. همه این موارد مصوبه مجلس، قانع شدن شورای نگهبان و در نهایت تأیید مجمع تشخیص را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه حسابرسی ارتباطی به شفافیت مالی ندارد، تصریح کرد: حسابرسان عملکرد مالی را بررسی می‌کنند اما شفافیت مسئله دیگری است و باید درآمد و هزینه به روز ارائه شود. وقتی حسابرسی صورت بگیرد موارد شفاف خواهد شد.

کد مطلب: 223045
برچسب ها: چمران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *