۰
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۴
مناظره کاندیدای جمهوری خواهان و دموکرات‌ها برگزار شد

غلبه نسبی هریس بر ترامپ

سرانجام «کامالا هریس» کاندیدای جایگزین دموکرات‌ها رو در روی « دونالد ترامپ» از اردوگاه جمهوری خواهان قرار گرفت. همانطور که پیش بینی می‌شد؛ خانم دادستان دست برتر را در مقابل رئیس جمهوری سابق آمریکا داشت.
غلبه نسبی هریس بر ترامپ
گروه بین الملل-امین جمشیدزاده:سرانجام «کامالا هریس» کاندیدای جایگزین دموکرات‌ها رو در روی « دونالد ترامپ» از اردوگاه جمهوری خواهان قرار گرفت. همانطور که پیش بینی می‌شد؛ خانم دادستان دست برتر را در مقابل رئیس جمهوری سابق آمریکا داشت.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،عالی‌ترین دستاوردهای انسان حاصل توانایی او در پرداختن به اندیشه‌های پیچیده، تبادل اندیشه و عمل کردن بر اساس اندیشه است. اندیشیدن شامل گستره وسیعی از فعالیت‌های ذهنی است. زبان، وسیله اساسی تبادل اندیشه‌ها است و علاوه بر آن، وسیله‌ای است همگانی و جهانی. همه جوامع بشری برای خود زبانی دارند و هر کس که از سطح هوش عادی و بهنجار برخوردار باشد، زبان مادری خود را فرا می‌گیرد و بدون تلاش آن را به کار می‌برد و چند شب پیش در هفته ای که گذشت کامالا هریس معاون جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا و نامزد حزب دموکرات ایالات متحده در مناظره با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا نشان داد که با قدرت زبان برتر خویش و تبادل ایده‌ها، برنامه‌ها و اندیشه‌هایش با شهروندان آمریکایی، آن‌هایی که نسبت به او شناختی نداشتند و یا در انتخاب او مردد بودند را به سوی خود متمایل و موافق کند و نظر آن‌ها را تغییر دهد.
کامالا هریس و دونالد ترامپ با دست دادن به یکدیگر مناظره خود را در مرکز ملی قانون اساسی در فیلادلفیا آغاز کردند؛ این لحظه آغازین نقطه شروع رقابت مستقیم آنها برای جلب نظر رأی دهندگان آمریکایی بود. در شرایطی که ممکن است این تنها فرصت رویارویی کامالا هریس و دونالد ترامپ بر روی صحنه باشد. مناظره ریاست جمهوری این دو نامزد در مرکز ملی قانون اساسی در فیلادلفیا آغاز شد؛ نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به مدت ۹۰ دقیقه در این آمفی تئاتر کوچک، استدلال‌های خود را برای رأی دهندگان آمریکایی ارائه دادند؛ در این مناظره هریس و ترامپ پشت تریبون‌هایی که حدود ۲ تا ۲/۵ متر از یکدیگر فاصله داشتند با یکدیگر به رقابت پرداختند.
دوئل سخت در آبان
شهروندان ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ « ۱۵ آبان ۱۴۰۳» برای انتخاب رئیس جمهور بعدی خود، در رقابتی پرتنش و پرمخاطره به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. این مناظره به میزبانی شبکه خبری « ای.بی.سی» در فیلادلفیا در حالی برگزار گردید که تنها ۸ هفته به انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴، نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ میان این دو نامزد خبر می‌دهند. پس از مناظره ناموفق جو بایدن با دونالد ترامپ در ماه ژوئن که در نهایت به کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات ایالات متحده آمریکا انجامید، این مناظره هفته گذشته برای حزب دموکرات و کامالا هریس از اهمیت ویژه ای برخوردار بود؛ از سوی دیگر بر اساس نظرسنجی‌ها بخش قابل توجهی از رأی دهندگان هنوز اطلاعات کافی درباره نامزد دموکرات‌ها ندارند و این مناظره اولین برخورد مستقیم دو نامزد پس از هفته‌ها حملات شخصی دونالد ترامپ و متحدانش به کامالا هریس بود. دونالد ترامپ و کامالا هریس در جریان مناظره به شدت بر سر موضوعاتی مانند تورم،سقط جنین، مهاجرت و سیاست خارجی با یکدیگر بحث کردند. به نظر می‌آمد کامالا هریس با یک آدرس درست و نقش راه شاخص و با دیسیپلین خاص وارد مناظره شده بود تا ترامپ را از مواضع خود منحرف کند و به نظر در انجام این کار هم موفق بود.
تمجید و حمایت از هریس
در طول مناظره بارها و بارها دست برتر هریس نسبت به ترامپ هویدا و آشکار بود و جامعه جهانی با صحبت‌های قاطع هریس مواضع مبرهن و شفاف او را ستود. او در طول این مناظره جنجالی؛ ادعا کرد که رهبران خارجی، دونالد ترامپ را مسخره می‌کنند و گفت او مردم را تحقیر می‌کند. همچنین کامالا هریس ترامپ را به دلیل حمله به هویت نژادی اش مورد چالش و انتقاد جدی قرار داد. ترامپ که در هفته‌های اخیر به هریس حملات شخصی کرده بود که شامل توهین‌های نژادی و جنسیتی می‌شد و لحظات ابتدایی مناظره تا حد زیادی از این گونه حملات اجتناب و خودداری کرد، ولی تحت فشار حملات هریس به وضوح ناآرام‌تر شد. دونالد ترامپ،کامالا هریس را به دلیل سیاست‌های جو بایدن به ویژه خروج ایالات متحده از افغانستان و بحران جدی در مرزها و موضوع مهاجران مقصر دانست. هریس که سابقه دادستانی دارد،چندین بار ترامپ را به شدت به چالش کشید و به واکنش‌های عصبی و پر از اشتباه ترامپ منجر شد. هریس در بخشی از مناظره به این موضوع اشاره کرد که مردم در میتینگ‌های ترامپ به دلیل خستگی و کسالت زودتر از سالن خارج می‌شوند که موجب عصبانیت ترامپ شد. کامالا هریس، ترامپ را به خاطر پرونده‌های حقوقی اش، از جمله محکومیت او برای پرداخت‌های مخفیانه به یک بازیگر فیلم‌های پورن « استورمی دنیلز» و اتهامات دیگر مورد انتقاد قرار داد. این دو رقیب جمهوری‌خواه و دموکرات در مورد جنگ اسرائیل و غزه و تهاجم روسیه به اوکراین نظرات خود را رد و بدل کردند؛ هر چند هیچ کدام جزئیاتی در مورد نحوه پایان دادن به هر کدام از این مناقشه‌ها و درگیری‌ها ارائه ندادند. جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در مورد مناظره معاون اول خود با دونالد ترامپ اظهار نظر کرده است و گفته است که « احساس می‌کند کامالا هریس با اختلاف برنده این مناظره بوده است. بایدن در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است « هریس ثابت کرد که بهترین انتخاب برای پیشرفت کشور ما است ما به عقب برنمی‌گردیم.» خبرگزاری سی.ان.ان گزارش داده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مناظره را از هتلی در نیویورک به همراه خانواده و کارکنانش تماشا کرده است. در مقابل دونالد ترامپ پس از مناظره با کامالا هریس گفت: « فکر می‌کنم بهترین مناظره‌ای بود که تا به حال داشته ام.» او از اظهار نظر درباره احتمال شرکت در مناظره دیگری خودداری کرد.
روایت نظرسنجی‌ها
شرکت‌کنندگان در آخرین نظرسنجی که به طور مشترک توسط رویترز / ایپسوس در روز گذشته انجام و نتایج آن هم در همان روز منتشر شده است، به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند و اکثریت آنها اعلام کردند که از نظر آنها هریس در نخستین مناظره انتخاباتی با ترامپ پیروز شده است.
نتایج نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان داد که پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی بین هریس و ترامپ، معاون رئیس جمهور آمریکا با ۴۷ درصد در مقابل ۴۲ درصد یعنی با ۵ درصد اختلاف از رئیس جمهور سابق ایالات متحده پیشی گرفته است. نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که برتری هریس نسبت به ترامپ پس از این مناظره انتخاباتی افزایش یافته است چرا که به عقیده ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هریس در این مناظره بر رقیب‌ خود پیروز شد در حالی که فقط ۲۴ درصد از آنها همین عقیده را در مورد ترامپ داشتند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی شرکت‌کننده در آن، ترامپ را خیلی پیرتر از آن می‌دانند که ریاست دولت آمریکا را به عهده بگیرد در حالی که فقط هفت درصد از آنها همین عقیده را در مورد هریس داشتند.
علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی نشان داد که شرکت‌کنندگان در آن به هریس امتیازهای بهتری نسبت به ترامپ در خصوص نحوه رفتار آنها در طول این مناظره انتخاباتی دادند، به طوری که ۵۶ درصد از آنها گفتند که معاون رئیس جمهور آمریکا در طول این مناظره باوقارتر از رقیب خود رفتار کرد در صورتی که فقط ۲۴ درصد از آنها همین عقیده را در مورد رئیس جمهور سابق آمریکا داشتند.
نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که به عقیده ۴۹ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی که به پرسش‌های این نظرسنجی پاسخ دادند، به نظر می‌رسد که هریس فردی است که به نگرانی‌های آنها گوش می‌دهد ولی تنها ۱۸ درصد از آنها همین نظر را در مورد ترامپ داشتند.
این نظرسنجی در سطح ملی انجام شد و یک هزار و ۶۹۰ نفر از بزرگسالان آمریکایی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سراسر این کشور در آن شرکت کردند.
کد مطلب: 222964
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *