۰
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰

بایدن: ترامپ به پوتین تعظیم می‌کند!

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد نامزد جمهوری‌خواهان که یک دوره نیز رئیس جمهور این کشور بوده است، صلاحیت این مقام را ندارد چون به «دیکتاتورها» تعظیم می‌کند.
بایدن: ترامپ به پوتین تعظیم می‌کند!
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش در کنگره ملی دموکرات‌ها در شیکاگو، مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهورس‌خواهان در انتخابات ماه نوامبر این کشور، به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تعظیم می‌کند.

بایدن با درخواست از رای‌دهندگان برای حمایت از کامالا هریس، معاون وی و نامزد دموکرات‌ها در رقابت با ترامپ، گفت که رئیس جمهور سابق آمریکا در محفلی «سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول که در اروپا دفن شده‌اند را بازنده» خوانده است!

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، وی با «دیکتاتور» خواندن پوتین، مدعی شد: هیچ رئیس جمهوری(در آمریکا) هرگز نباید آنطور که ترامپ به پوتین تعظیم می‌کند، به یک دیکتاتور تعظیم کند. من هرگز چنین کاری نکرده‌ام و به شما قول می‌دهم که کامالا هریس هم هرگز نخواهد کرد.

ترامپ در دوران ریاست جمهوری با فاصله گرفتن از سیاست باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات اسبق آمریکا، با تحویل کمک نظامی به اوکراین موافقت کرد و در نتیجه تنش‌ها با روسیه بر سر تمایل ناتو جهت الحاق اوکراین را بیش از پیش تشدید کرد. مسکو در سال ۲۰۲۱ پیشنهاد توقف گسترش ناتو به سمت شرق اروپا را مطرح کرد اما واشنگتن اعلام کرد که روسیه نمی‌تواند به ناتو دیکته کند که چه کسی را به عنوان عضو بپذیرد.

حالا نیز ترامپ مدعی شده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر می‌تواند جنگ اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت پایان دهد. بایدن اما متعهد شده است که «مادامی که طول بکشد به اوکراین برای شکست دادن روسیه کمک خواهد کرد.»

بایدن در این سخنرانی خود را عامل اتحاد اعضای ناتو برای حمایت از اوکراین دانست و مدعی شد که اروپایی‌ها از زمان ناپلئون همواره با «هراس» به روسیه نگریسته‌اند!

کد مطلب: 221684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *