۰
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵

کابینه پیشنهادی تا حدودی فراجناحی است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، حتما ورزای پیشنهادی باید برنامه داشته باشند و حتی بدانند چه نفراتی را می‌خواهند در وزارت‌خانه‌ها چینش دهند.
کابینه پیشنهادی تا حدودی فراجناحی است

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور برای کابینه دولت چهاردهم گفت: بعضی از ورزای پیشنهادی توانمندی دارند و برخی دیگر به نظر من آن توانمندی لازم را ندارند. البته باید منتظر بمانیم تا در کمیسیون‌ها برنامه‌های خودشان را مطرح کنند.

نماینده گرگان خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، حتما ورزای پیشنهادی باید برنامه داشته باشند و حتی بدانند چه نفراتی را می‌خواهند در وزارت‌خانه‌ها چینش داشته باشند و این نکته از نکات بسیار حائز اهمیت است. وزرا در کمیسیون توضیحات لازم را خواهند داد و ان‌شاالله هم کمیسیون‌ها نظرشان را بدهند و بعد در صحن نظر نهایی را ببینیم.

وی درباره این‌که آیا لیست ارائه شده از سوی رئیس جمهور فراجناحی بود، گفت: بله؛ یک بخش‌های از لیست فراجناحی بود. بالاخره آقای پزشکیان ۲ نفر از نمایندگان  مجلس را وارد کابینه کردند که مجلس هم روی این‌ها شناخت دارد این افراد هم باید برنامه‌های خودشان را ارائه دهند و دفاع کنند.

سنگدوینی ادامه داد: آقای نوری قزلجه برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شدند، امنیت غذایی کشور دست وزارت جهاد کشاورزی است قطعا برنامه‌های ایشان مهم خواهد بود. یا آقای دنیامالی برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شدند، آنجا هم وزارت‌خانه بزرگی است زیرا با جوانان، نوجوانان، قهرمانان و آحاد مردم که در صحنه‌های قهرمانی و پهلوانی حضور دارند ایشان سر و کار دارد و گستردگی بالایی دارد. بحث مهم‌تر، بحث ازدواج است؛ چراکه سیاست‌های مربوط به ازدواج جوانان بعضا در این وزارت‌خانه شکل می‌گیرد و پیگیری‌ تسهیلات از سوی وزارت ورزش و جوانان از اهمیت فراوان برخوردار است.

وی درخصوص ابقای برخی از وزرای دولت سیزدهم از سوی رئیس دولت چهاردهم گفت: آقای علی آبادی از صمت به وزارت نیرو می‌آید. آقای خطیب در وزارت اطلاعات بوده و کارنامه و عملکرد خوبی داشته است آن هم با توجه به این‌که ما دشمنان زیادی در سطح دنیا داریم و نفوذ و اتفاقاتی که در دنیا درحال رخ دادن است ایشان در این برهه عملکرد خوبی داشته و رای می‌آورد.

نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای رحیمی هم وزیر دادگستری بودند. نیرویی است که قوه قضائیه هم روی ایشان صحه می‌گذارد و مورد تایید این قوه است. عملکرد آقای رحیمی خوب بود، اصلا عملکرد قوه قضاییه و مجموعه آقای محسنی اژه‌ای عملکرد خوبی بوده است که به تبع عملکرد آقای رحیمی هم چون وزیر دادگستری بودند عملکرد مناسبی بوده است.

وی درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برنامه‌های ایشان را هم باید بررسی کنیم، من شناخت دارم اما شناخت جامع و کاملی ندارم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارت‌خانه بزرگ است که شامل شرکت‌ها و صندوق‌ها می‌شود. بازنشستگان و مجموعه افراد و شرکت‌هایی که تحت نظر سازمان تامین اجتماعی هستند ارتباط با این وزارت خانه دارند و گستردگی زیاد است، بنابراین خود این وزارت خانه یک دولت است.

سنگدوینی گفت: باز تاکید می‌کنم تنها وزیر نیست که حضورش در یک وزارت‌خانه مهم باشد مدیریت افرادی که در داخل وزارت‌خانه‌ها چینش می‌کنند هم بسیار حائز اهمیت است.

کد مطلب: 221309
برچسب ها: کابینه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *