کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کابینه پیشنهادی تا حدودی فراجناحی است

24 مرداد 1403 ساعت 11:45

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، حتما ورزای پیشنهادی باید برنامه داشته باشند و حتی بدانند چه نفراتی را می‌خواهند در وزارت‌خانه‌ها چینش دهند.


رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور برای کابینه دولت چهاردهم گفت: بعضی از ورزای پیشنهادی توانمندی دارند و برخی دیگر به نظر من آن توانمندی لازم را ندارند. البته باید منتظر بمانیم تا در کمیسیون‌ها برنامه‌های خودشان را مطرح کنند.

نماینده گرگان خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، حتما ورزای پیشنهادی باید برنامه داشته باشند و حتی بدانند چه نفراتی را می‌خواهند در وزارت‌خانه‌ها چینش داشته باشند و این نکته از نکات بسیار حائز اهمیت است. وزرا در کمیسیون توضیحات لازم را خواهند داد و ان‌شاالله هم کمیسیون‌ها نظرشان را بدهند و بعد در صحن نظر نهایی را ببینیم.

وی درباره این‌که آیا لیست ارائه شده از سوی رئیس جمهور فراجناحی بود، گفت: بله؛ یک بخش‌های از لیست فراجناحی بود. بالاخره آقای پزشکیان ۲ نفر از نمایندگان  مجلس را وارد کابینه کردند که مجلس هم روی این‌ها شناخت دارد این افراد هم باید برنامه‌های خودشان را ارائه دهند و دفاع کنند.

سنگدوینی ادامه داد: آقای نوری قزلجه برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شدند، امنیت غذایی کشور دست وزارت جهاد کشاورزی است قطعا برنامه‌های ایشان مهم خواهد بود. یا آقای دنیامالی برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شدند، آنجا هم وزارت‌خانه بزرگی است زیرا با جوانان، نوجوانان، قهرمانان و آحاد مردم که در صحنه‌های قهرمانی و پهلوانی حضور دارند ایشان سر و کار دارد و گستردگی بالایی دارد. بحث مهم‌تر، بحث ازدواج است؛ چراکه سیاست‌های مربوط به ازدواج جوانان بعضا در این وزارت‌خانه شکل می‌گیرد و پیگیری‌ تسهیلات از سوی وزارت ورزش و جوانان از اهمیت فراوان برخوردار است.

وی درخصوص ابقای برخی از وزرای دولت سیزدهم از سوی رئیس دولت چهاردهم گفت: آقای علی آبادی از صمت به وزارت نیرو می‌آید. آقای خطیب در وزارت اطلاعات بوده و کارنامه و عملکرد خوبی داشته است آن هم با توجه به این‌که ما دشمنان زیادی در سطح دنیا داریم و نفوذ و اتفاقاتی که در دنیا درحال رخ دادن است ایشان در این برهه عملکرد خوبی داشته و رای می‌آورد.

نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای رحیمی هم وزیر دادگستری بودند. نیرویی است که قوه قضائیه هم روی ایشان صحه می‌گذارد و مورد تایید این قوه است. عملکرد آقای رحیمی خوب بود، اصلا عملکرد قوه قضاییه و مجموعه آقای محسنی اژه‌ای عملکرد خوبی بوده است که به تبع عملکرد آقای رحیمی هم چون وزیر دادگستری بودند عملکرد مناسبی بوده است.

وی درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برنامه‌های ایشان را هم باید بررسی کنیم، من شناخت دارم اما شناخت جامع و کاملی ندارم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارت‌خانه بزرگ است که شامل شرکت‌ها و صندوق‌ها می‌شود. بازنشستگان و مجموعه افراد و شرکت‌هایی که تحت نظر سازمان تامین اجتماعی هستند ارتباط با این وزارت خانه دارند و گستردگی زیاد است، بنابراین خود این وزارت خانه یک دولت است.

سنگدوینی گفت: باز تاکید می‌کنم تنها وزیر نیست که حضورش در یک وزارت‌خانه مهم باشد مدیریت افرادی که در داخل وزارت‌خانه‌ها چینش می‌کنند هم بسیار حائز اهمیت است.


کد مطلب: 221309

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221309/کابینه-پیشنهادی-حدودی-فراجناحی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir