۰
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰

مرعشی:کابینه ای که امروز معرفی شده ۵۰ درصد با کابینه شورای راهبری تفاوت داشت

حسین مرعشی با بیان اینکه کابینه‌ای که شورای راهبری به رئیس جمهوری معرفی کرد حدود ۵۰ درصد با کابینه‌ای که امروز معرفی شد متفاوت بود، گفت: بخشی از این مسئله به استعلامات نهادهای امنیتی باز می‌گردد که یک تکلیف قانونی بود و استعلام برخی از افراد منفی اعلام شد. همچنین آقای پزشکیان پیاپیش گرایش‌های مجلس را برای بخشی از کابینه مورد توجه قرار دادند.
مرعشی:کابینه ای که امروز معرفی شده ۵۰ درصد با کابینه شورای راهبری تفاوت داشت
به گزارش مردم سالاری آنلاین، پس از گمانه‌زنی‌های فراوان درباره کابینه چهاردهم، بالاخره ظهر امروز فهرست وزرای پیشنهادی پزشکیان توسط محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس قرائت شد. فهرستی که نام برخی از وزرای پیشنهادی آن که در گوشه و کنار شنیده می‌شد تغییر کرده بود و حضور چند تن از وزرای دولت سیزدهم در آن از نکات قابل توجه بود.

در همین راستا، حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری انتخاب کابینه چهاردهم، در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به رونمایی از فهرست پیشنهادی کابینه چهاردهم، گفت: زحمات زیادی توسط جناب دکتر ظریف، اعضای شورای راهبری و کمیته‌های بیست و پنج‌گانه کشیده شد و برای هریک از وزارتخانه‌ها و معاونان رئیس جمهوری، ۳ تا ۵ نفر به رئیس‌جمهور پیشنهاد شدند.

استعلام برخی از گزینه‌های معرفی شده منفی بود

وی ادامه داد: کابینه‌ای که شورای راهبری و ما آن را تصور کرده بودیم، کابینه مطلوب بود و کابینه‌ای که امروز آقای پزشکیان معرفی کرد یک کابینه ممکن است. حتما بین کابینه مطلوب و کابینه ممکن فرق است. آنچه که اتفاق افتاد مقدورات و اعمال محدودیت‌هایی بود که برای آقای پزشکیان وجود داشت. در مجموع ترکیب عمومی کابینه را می‌پسندم اما در برخی از وزارتخانه‌ها نواقصی وجود دارد که کار دولت را سخت می‌کند.

کابینه شورای راهبری ۵۰ درصد متفاوت از کابینه معرفی شده است

مرعشی با بیان اینکه کابینه‌ای که شورای راهبری به رئیس جمهوری معرفی کرد حدود ۵۰ درصد با کابینه‌ای که امروز معرفی شد متفاوت بود، گفت: بخشی از این مسئله به استعلامات نهادهای امنیتی باز می‌گردد که یک تکلیف قانونی بود و استعلام برخی از افراد منفی اعلام شد. همچنین آقای پزشکیان پیاپیش گرایش‌های مجلس را برای بخشی از کابینه مورد توجه قرار دادند. 

انتقادات به کابینه وارد نیست

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به حضور وزرای دولت سیزدهم در فهرست کابینه چهاردهم و انتقادات اخیر اصلاح‌طلبان نسبت به آن، بیان کرد: به جز وزارت اطلاعات بقیه نقدها وارد نیست، درباره وزارت اطلاعات هم حتما یک مصالح برتری مطرح بوده است که آقای پزشکیان آقای خطیب را معرفی کردند. 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به تیم اقتصادی دولت چهاردهم و معرفی چهره‌هایی چون عبدالناصر همتی و نوری قزلجه خاطرنشان کرد: تا به الآن آقای همتی در این لیست عضو تیم اقتصادی دولت است و بخشی دیگر هم آقای پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه است. پس از آن درباره بانک مرکزی تصمیم‌گیری می‌شود و هنوز زود است که درباره فعالیت اقتصادی صحبت کرد و باید بعد از رأی اعتماد به وزرا به آن پرداخت. 

نبود یک وزیر از اهل تسنن از نواقص کابینه است

وی همچنین درباره چرایی عدم معرفی گزینه‌های پیشنهادی اهل تسنن مانند سید عماد حسینی گفت: اطلاعات دقیق ندارم اما بودن یک وزیر زن از نقاط مثبت کابینه است و نبود یک وزیر از اهل سنت از نواقص آن، امیدوارم که آقای پزشکیان این مسئله را در قالب معاونت‌های برطرف کند. 

مرعشی با اشاره به میانگین سنی بالای فهرست پیشنهادی کابینه چهاردهم گفت: این نقصی به دلیل پرورش ندادن نیروهای جوان  است. دولت‌ها در ۲۰سال اخیر در پرورش نیروهای جوان کوتاهی کردند و بالا رفتن میانگین سنی به دلیل کوتاهی دولت‌های گذشته است. 

کد مطلب: 221137
برچسب ها: کابینه چهاردهم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *