۰
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵

ادعای یک رسانه عربی درباره پاسخ حتمی ایران به اسرائیل

ادعای یک رسانه عربی درباره پاسخ حتمی ایران به اسرائیل
ادعای یک رسانه عربی درباره پاسخ حتمی ایران به اسرائیل
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ رسانه قطری خبر داده طرف‌های اروپایی و غربی درباره اجتناب‌ناپذیر بودن پاسخ ایران متقاعد شده‌اند و خواستار کاهش دامنه و شدت آن هستند.

به نقل از ایسنا منابع مطلع ایرانی به رسانه قطری «العربی الجدید» گفته‌اند طرف‌های اروپایی و آمریکایی در تماس‌های خود با تهران از سیاست چماق و هویج برای منصرف کردن این کشور از پاسخ به رژیم صهیونیستی استفاده کرده و گفته‌اند این طرف‌ها پیشنهاداتی ارائه کردند که شامل «توسعه روابط ایران و اروپا و از سرگیری مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ها به شکل جدی‌تر از قبل» می‌شد. 

این منابع می‌گویند در سایه ترس از گسترش درگیری در منطقه و تبدیل آن به جنگ گسترده و همه‌جانبه، طرف ایرانی هشدارها و پیشنهادات «غیر جدی» در مورد مذاکرات آتش‌بس غزه، از سرگیری مذاکرات هسته‌ای و غیره را رد کرده است.

ایران اعلام کرده به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، قطعا پاسخ خواهد داد.

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رایزنی تلفنی با «آنتونیو تایانی» وزیر خارجه ایتالیا، گفت: «تهاجم رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، حمله ناجوانمرانه به یک منطقه مسکونی در بیروت و در ادامه، تجاوز ترور مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران، مصادیق بارزی از تلاش صهیونیست‌ها برای گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه است».

باقری تاکید کرد: «اقدامات متجاوزانه اخیر، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، لبنان و جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی ایران همزمان با تداوم تلاش‌ها برای توقف تجاوز به غزه، بر حق ذاتی و مشروع خود برای انجام اقدام متقابل تاکید دارد».

در ادامه مطلب العربی الجدید آمده که تهران به طرف‌هایی که با آن‌ها تماس گرفته بودند اطمینان داده که فقط می‌خواهد رژیم صهیونیستی را به دلیل عبور از خطوط قرمز تنبیه کند و به دنبال جنگ نیست اما به آمریکا و اروپا اطلاع داد که هرگونه پاسخ اسرائیل به این حمله، پاسخ قوی‌تر ایران را به همراه خواهد داشت.

به گفته این منابع، ایران به طرف‌های دیگر اطلاع داده که مداخله آمریکا یا غرب در هرگونه حمله رژیم صهیونیستی منجر به شعله‌ور شدن جنگی همه جانبه در منطقه می‌شود و افزایش تماس‌های مستقیم اروپا در روزهای اخیر پس از شکست میانجی‌گری صورت گرفته بین ایران و آمریکا برای متقاعد کردن تهران به عدم حمله به سرزمین‌های اشغالی بوده است.

کد مطلب: 221276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *