۰
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵

فلاحت پیشه: سناریوی نفوذ جدی است

نماینده ادوار مجلس گفت: مدتی قبل یکی از مسوولان دولت سیزدهم با صراحت اعلام کرد همه دامنه‌های نفوذ صهیونیست‌ها در کشور را کشف و خنثی کرده است، اما رخدادهایی شبیه ترور شهید هنیه نشان می‌دهد، هنوز باگ‌های امنیتی خاصی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر برای برطرف ساختن آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.
فلاحت پیشه: سناریوی نفوذ جدی است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفتگویی با روزنامه اعتماد انجام داده است.

بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید؛

*مهم‌ترین سناریویی که در خصوص ترور هنیه باید به آن توجه شود، سناریوی نفوذ است. موضوعی که لازم است از منظر تحلیلی مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار گیرد. امیدوارم سناریوهایی که برخی کارشناسان در صدا و سیما و برخی رسانه‌های رادیکال مطرح می‌کنند برای فرار از پاسخگویی‌ها نباشد.

*متاسفانه اخیرا در صداوسیما فرضیه‌هایی در خصوص حادثه ترور شهید اسماعیل هنیه مطرح شد که هم باعث سردرگمی است و هم جامعه را با آسیب روانی مواجه می‌کند. عده‌ای از شلیک موشک از داخل یا خارج کشور صحبت می‌کنند. برخی فرضیه همیشگی ریزپرنده‌ها را مطرح می‌کنند. برخی اخبار حاکی از حضور هواپیمای جنگنده است و گروهی از رسانه‌های خارجی هم درباره بمب‌گذاری در ساختمان یاد شده سخن می‌گویند. اما اتفاقی که رخ داده آن است که دریکی از حفاظت‌شده‌ترین مناطق کشورمان (پایتخت) تروری ناجوانمردانه صورت گرفته که افکار عمومی را جریحه‌دار ساخته است.

*امروز همان افراد و جریاناتی که سعی دارند با طرح برخی مسائل حیثیتی کشور را وارد فضای سریع انتقامی کنند، کوچک‌ترین نقدی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در این خصوص ارایه نمی‌کنند. بسیاری از روزنامه‌های جناح راست، افراد و گروه‌ها، سعی دارند، فشاری را ایجاد کنند تا کشور به سرعت وارد فاز انتقامی شود، اما این رسانه‌ها و جریانات هرگز این پرسش را مطرح نکرده‌اند که چرا جنبه‌های امنیتی مساله به درستی ارزیابی نشده بود و چرا هنوز شفاف‌سازی‌های لازم صورت نگرفته است.

*مدتی قبل یکی از مسوولان دولت سیزدهم با صراحت اعلام کرد همه دامنه‌های نفوذ صهیونیست‌ها در کشور را کشف و خنثی کرده است، اما رخدادهایی شبیه ترور شهید هنیه نشان می‌دهد، هنوز باگ‌های امنیتی خاصی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر برای برطرف ساختن آنها اقدامات اساسی صورت گیرد. اساسا یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم توجه به همین خلأها و کاستی‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

* در وهله نخست ایران باید عوامل احتمالی نفوذ را شناسایی و راه دسترسی آنها به حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی را مسدود سازند. از سوی دیگر باید توجه داشت، از بیان دیدگاه‌هایی که کشور را به سمت جنگ سوق می‌دهد، خودداری کنند. بخشی از پروژه نفوذ ممکن است از این طریق جاری و ساری شود. افراد و جریاناتی که کشور را به سمت قلمروهای ناشناخته سوق می‌دهند در راستای منافع دشمنان کشور عمل می‌کنند نه منافع ملی ایران.

کد مطلب: 220793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *