; ?>; ?> پزشکیان: درایت رهبری بود که اجازه ندادند عده‌ای همچنان مداخله کنند/زمان شعار دادن نیست وقت عمل کردن است - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰

پزشکیان: درایت رهبری بود که اجازه ندادند عده‌ای همچنان مداخله کنند/زمان شعار دادن نیست وقت عمل کردن است

رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
پزشکیان: درایت رهبری بود که اجازه ندادند عده‌ای همچنان مداخله کنند/زمان شعار دادن نیست وقت عمل کردن است

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب صبح جمعه - ۵ مرداد ۱۴۰۳ - در مراسم تجلیل از اعضای ستاد مرکزی خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: الان وارد گودی شده‌ایم که اگر مردم ایران نباشند و همه دست به دست هم ندهیم و برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و این را نپذیریم که باید از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم و اینکه نپذیریم باید بر اساس عدالت و انصاف عمل کنیم، شعارهایی که داده‌ایم همه‌اش باد هوا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه الان زمان آن نیست که شعار بدهم بلکه زمان آن است که عمل کنیم، افزود: مردم الان باید پشت سر ما حرفی را بزنند که با گفته‌های‌مان همخوانی داشته باشند و صحبت هایی که کرده بودیم امروز باید خود را نشان دهد. اگر الان برخلاف حرف‌هایی که زده ایم عمل کنیم، امیدی که در مردم ایجاد کردیم به ناامیدی و بی‌اعتمادی تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تاکید کرد: ما یک جناح و دسته نبودیم بلکه به اینکه یک جناح و دسته باشیم معترض بودیم؛ ما می‌گفتیم «همه ایران»؛ ما وظیفه داریم که برای ایران و برای همه کسانی که در این مملکت زندگی می‌کنند بر اساس انصاف و عدالت برخورد کنیم. اگر این را باور کنیم و همچنین باور کنیم که حق را باید به حق‌دار بدهیم نباید انتظار داشته باشیم کسی که مراتب را طی نکرده جایی بنشیند که نباید بنشیند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه جنگ و جهاد اکبر مبارزه با منیت و نفس است، ادامه داد: همه دعواهایی که الان میان مسئولان وجود دارد و هست و ممکن است بین ما نیز به وجود بیاید برای این است که من خودم را برتر از دیگران احساس و تصور کنم که بهتر از دیگران هستم و این چیزی است که ممکن است من را گول بزند و تصوری در من ایجاد کند که من کسی شده‌ام. این در حالیست که من نماینده مردم شده‌ام و باید به آنچه که گفته‌ام صادقانه عمل کنم و مردم باید کمک کنند که این مسیر را طی کنند. خواهش می‌کنم که بیشتر از این از من تعریف نکنید چرا که به پیر و پیغمبر اینگونه نیست و من نیز مانند مردم هستم و امروز فرصتی پیش آمده و اتفاقی افتاده است که مردم به من اعتماد کرده‌اند و در این جایگاه قرار گرفتم.

وی خطاب به مردم و هواداران خود گفت: تلاش نکنید که من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم؛ چراکه تمام پیامبران و امامان برای برپایی حق میان مردم آمده‌اند.

رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: باید به یکدیگر کمک کنیم، دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم تا در ابتدا بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؛ اگر توقع را خیلی بالا ببریم، ناراحت و معترض می‌شویم که چرا آنچه که می‌خواستیم محقق نشد؛ ما در ابتدا باید بدانیم که چه داشته‌ایم و داریم و انتظار داریم که کدام توقعات برآورده شود. آیا می‌توانیم با داشته‌های موجود همه خواسته‌ها را اجرایی کنیم؟ آیا اگر نتوانستیم این خواسته‌ها را اجرایی کنیم باید به یکدیگر بگوییم که بی‌عرضه هستی؟

پزشکیان ادامه داد: آنچه که امروز داریم مشکلات اقتصادی، تحریم، اختلافات قومیتی، جنسیتی و سایر مشکلات است؛ در ابتدا باید این مشکلات را برطرف کنیم و دست به دست هم دهیم و بر اساس داشته‌های خود طرحی نو دراندازیم و کار دیگری انجام دهیم و رفتار دیگری ایجاد کنیم. باید به همدیگر کمک کنیم که انتظارات را بر اساس داشته‌هایمان در جامعه ایجاد کنیم نه اینکه انتظارات را آنقدر بالا ببریم که قابل تحقق نباشد.

وی تصریح کرد: من به عنوان یک فرد با تمام وجود شبانه‌روز تلاش خواهم کرد به مردم، کشور و باور و اعتقادمان خدمت کنم و تلاش خواهم کرد جز عدالت و انصاف کار دیگری نکنم و برای این عدالت و انصاف نیز لاجرم به اصلاحات نیاز داریم. من نمی‌فهمم با چه کسی مخالف هستم بلکه معتقدم که باید رفتار و نگاه‌مان را اصلاح کنیم و نوع تخصیص منابع، سمت‌ها و قدرت‌ها و همه آن چیزی که هست را تغییر دهیم و این به اصلاحات نیاز دارد. اصلاحات دفاع از فرد، گروه یا جناحی نیست بلکه به این معناست که راهی را برویم که انصاف و عدالت برای کل کشور مستقر شود و همه مردم ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس جمهور منتخب ادامه‌ داد: معتقدم که اگر دست به دست هم دهیم و انصاف و حق را مراعات کنیم و به نخبگان، توانمندان، تولید کنندگان، کارخانه داران و همه آنهایی که بلدند کاری بکنند، میدان بازی بدهیم و حق را به حق‌دار بدهیم، ایرانی قادر است که عزت و سربلندی را دوباره به خاک این سرزمین برگرداند و باید کاری کنیم که این اتفاق بیفتد. چه در داخل و چه در خارج باید تلاش کنیم که از حق و حقیقت دفاع کنیم و ان شاءالله با کمک مردم این راه را طی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اگر هم در این مسیر اشتباه کردیم که حتماً ممکن است اشتباه کنیم، به فرموده امام علی(ع) از اینکه من را به حق و عدالت دعوت کنید خودتان را محروم نکنید؛ چرا که امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند که من بالاتر از آن نیستم که خطا نکنم؛ من که نه علی(ع) هستم و نه معصوم، پس اگر مرتکب اشتباهی شدم، حتماً به من بگویید. ممکن است اشتباهات بسیاری داشته باشیم؛ آن‌هایی که دوست من هستند و به من بیشتر نزدیکند و آنهایی که به من می‌رسند، می‌توانند حرف بزنند حتماً در جایی که اشتباه می‌کنیم و می‌خواهیم از حق عدول کنیم و در حال را رعایت نکردن انصاف هستیم، به من گوشزد کنید.

پزشکیان در پایان با بیان اینکه «باید بپذیریم و می‌پذیریم که اگر حضور مقام معظم رهبری نبود این اتفاقات شکل نمی‌گرفت و این آگاهی و درایت رهبری بود که اجازه نداد عده‌ای همچنان مداخله کنند و نگذارند این صحنه‌ها به وجود بیاید»، عنوان کرد: باور کنید من وقتی می‌بینم که خواهران و برادران و جوانان و سالمندان با شوق و عشق از من تجلیل می‌کند، بر جانم لرزه می‌افتد؛ چرا که ما باید جوابگو باشیم و نباید امید مردم را به ناامیدی تبدیل کنیم. ما نباید کاری کنیم که آنها احساس کنند ما هم به آنها دروغ گفتیم. ما دروغ نخواهیم گفت بلکه صادق خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد که با تمام وجود برای ایران‌مان و کشورمان صادقانه خدمت کنیم و حتماً بر اساس علم و آگاهی و دانایی این راه را خواهیم رفت. من از همه مردم ایران اعم از قومیت‌های مختلف کشور تشکر می‌کنم و قدردانم و امیدوارم که شرمنده مردم و نسل آینده نباشم.

کد مطلب: 220236
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *