۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
گزارش «مردم سالاری» از آخرين حضور وزرای کابينه سيزدهم در حياط دولت

از توليد خودرو «ری را» تا دستگيری تکفيری ها

اعضاي کابينه سيزدهم در آخرين جلسه اين دوره با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.
از توليد خودرو «ری را» تا دستگيری تکفيری ها
گروه سياسي- فهيمه جهازيان: اعضاي کابينه سيزدهم در آخرين جلسه اين دوره با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،همچنين در حاشيه آخرين جلسه هيأت دولت سيزدهم از خودروي ري را و تمبر بزرگداشت شهيد جمهور و شهداي خدمت رونمايي شد.
گفتني است که پس از مراسم تحليف احتمالا چهارشنبه آينده اولين جلسه هيات دولت چهاردهم با حضور مسعود پزشکيان رئيس جمهوري اسلامي ايران برگزار شود و تا پايان روند راي اعتماد از سوي مجلسف براساس حکم رهبر انقلاب، رئيس جمهوري جديد با وزراي فعلي جلسات کابينه را تشکيل خواهد داد.
2 نفر از رهبران گروه‌هاي داعشي و تکفيري دستگير شدند
حجت الاسلام سيد اسماعيل خطيب وزير اطلاعات در حاشيه جلسه هيات دولت با حضور خبرنگاران گفت: بايد از  تلاش‌ها و همکاري‌هاي شما عزيزان که با مجموعه‌هاي امنيتي در  دوراني پرفراز و نشيب و فعال داشتيد تشکر  و سپاسگزاري کنم.
وي افزود: بعد از بيانيه‌اي که اخيرا وزارت اطلاعات داد، با همکاري و همراهي که هيات‌ها و مجموعه‌هاي  فرهنگي و نيز هوشياري مردم داشتند، به لطف الهي در عملياتي حدود 20 نفر از افرادي که معمولا از افراد و اتباع غير مجاز محسوب مي‌شوند، شناسايي و دستگير شدند که مديون گزارشات مردمي است.
وزير اطلاعات تاکيد کرد: حدود 12 نفر از آنها، افراد عملياتي بودند  که براي عمليات به داخل کشور آمده بودند و دو نفر از آنها از رهبران گروه‌هاي داعشي و تکفيري و وابسته به کشورهايي بودند که با ما همسايه نيستند.
خطيب همچنين گفت: از مردم مي‌خواهم در به کارگيري اتباع غيرمجاز حساسيت داشته باشند. اگر دنبال کار يا اجاره روزانه منزل هستند، حساسيت داشته باشند. در برخي موارد براي حفظ ظاهر با خانواده همراه مي‌شوند. کنترل‌هاي مرزي افزايش يافته است اما آنها تلاش مي‌کنند تجهيزات خود را از داخل تهيه کنند و فروشندگان نسبت به فروش موادي که استفاده دو منظوره مي‌شود به اين افراد حساس باشند و دقت کنند.
به دانشگاه برمي‌گردم
محمد مهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در حاشيه جلسه دولت، اظهار کرد: ترجيح من اين است که بتوانم خارج از دولت هر کمکي که دولت بعدي نياز داشته باشد، ارائه کنم. معلم دانشگاه هستم و به دانشگاه برمي‌گردم.
وي ادامه داد: فکر نمي‌کردم اينقدر زود تمام شود؛ اين تقدير الهي بود. ما خودمان را آماده کرده بوديم بسياري از اقدامات خود را تکميل کنيم. دلم نه براي وزارت، بلکه براي همکاران تنگ مي‌شود.
اسماعيلي خاطرنشان کرد: در زيرساخت‌ها کارهاي خوبي صورت گرفته و در حوزه تنظيم‌گري و توليد محتوا اتفاقات خوبي افتاده است. اميدوارم دوستانمان اين مسير را ادامه دهند.
سالي 110 هزار خودروي «ري را» ساخته مي‌شود
علي آبادي در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره خودرو «ري را» اظهار کرد: خودرو ري را تقريبا بيشتر آپشن‌ها براي رقابت با خودروهاي خوب دنيا و استانداردهاي دنيا را دارد. مهندسي و طراحي اين خودرو داخلي است و با برند ايران عرضه مي‌شود.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا قيمت اين خودرو زير 1 ميليارد تومان خواهد بود؟ گفت: بله. سالي 110 هزار دستگاه از اين خودرو ساخته مي‌شود.
وزير صمت خاطرنشان کرد: ري‌را برگرفته از يک نام ايراني است. اين خودرو دو گونه موتور دارد و 67 درصد در داخل ساخته شده است.
اميدواريم مردم از کيفيت اين خودرو راضي باشند، چون اين خودرو يک تحول تازه در صنعت خودروسازي است.
علي آبادي خاطرنشان کرد:‌ جامعه يک مقدار التهاب داشت که به نظر من اين التهاب به زودي گرفته خواهد شد. واردات خودروهاي نو و کارکرده آزاد است و توليد هم امسال به 1.7 ميليون مي‌رسد. امسال 10 هزار خودرو وارد کرديم. بيش از 150 هزار ثبت سفارش داشته ايم و ثبت سفارش‌ها باز است. واردات خودور با همين روند ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اينکه به دنبال اين هستم که قيمت گذاري دستوري را از خودرو خارج شويم، گفت: واردات خودرو برقي و هيبريدي محدوديتي ندارند. در تدارک توسعه زيرساخت اين خودروها هستيم. در حال توسعه شارژهاي اين خودروها هستيم. مي‌توانيم همه نيازهاي کشور را تا پايان سال تامين کنيم.
آيين نامه حمايت مناسب از گزارشگران فساد تصويب شد
علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت با اشاره به اينکه در جلسه امروز وزرا و اعضاي هيات دولت گزارش عملکرد خود را ارائه کردند، گفت: آيين نامه حمايت مناسب از گزارشگران فساد تصويب شد و پيش بيني لازم براي حمايت از اين افراد در اين لايحه انجام شد.
وي همچنين با اشاره به اينکه امروز اولين آيين نامه اجرايي قانون برنامه هفتم توسعه تصويب شد، افزود: آيين نامه متناسب سازي حقوق بازنشستگان را داشته ايم اما مصوبه امروز اولين آيين نامه بعد از ابلاغ برنامه هفتم توسعه است. بر اساس اين آيين نامه براي صيانت بهتر از اموال عمومي، مشوق‌هايي براي مديران و کارشناسان و حقوقدان در همه دستگاه‌هاي اجرايي پيش بيني شد.
واردات شمش طلا در 4 ماهه اول امسال 12 تن ثبت شده است
سيد احسان خاندوزي وزير امور قتصادي و دارايي در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد دولت سيزدهم در 4 ماهه اول سال 1403 گفت: ميزان رشد منابع بودجه در 4 ماهه اول امسال نسبت به 4 ماهه مشابه سال 1402 به ميزان 50 درصد افزايش داشته است که سهم قابل توجهي از اين افزايش به رشد درآمدهاي نفتي و ساير درآمدهاي جاري و مالياتي دولت برمي‌گردد.
کد مطلب: 220171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *