۰
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۸

قیمت پوکه معدنی و ساختمانی و عوامل موثر بر آن

قیمت پوکه معدنی با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مشخص می شود و مشتریان برای برآورد هزینه ها باید به این فاکتورها توجه داشته باشند. این سنگ های آهکی و سیمانی در دل طبیعت به وجود می آیند و در پروژه های ساختمانی بیشترین کارایی را دارند. این اقلام را به عنوان پسماندهای طبیعی نیز می شناسند و در صنایع امروزی به میزان قابل توجیه خرید و فروش می کنند. ارزش گذاری پوکه ها بر اساس عوامل فیزیکی، منابع استخراج و خواص فیزیکی و شیمیایی هر یک انجام می گیرد. کیفیت و دسترسی و نیازهای موجود در بازار به انواع پوکه معدنی نیز بر قیمت گذاری این اقلام تاثیر به سزایی بر جای می گذارد. در این بخش بیشتر با عوامل تعیین کننده قیمت پوکه آشنا می شوید. 
قیمت پوکه معدنی و ساختمانی و عوامل موثر بر آن

سه عامل موثر بر قیمت پوکه ساختمانی

هر نوع پوکه معدنی با قیمت و هزینه متفاوتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. در عرصه های صنعتی با در نظر گرفتن نوع نیازهای موجود در هر بخش نوع و مدل پوکه تعیین می شود. بر این اساس قیمت و هزینه های متفاوتی برای این اقلام در نظر گرفته خواهد شد. توان مالی و برآورد بودجه هر پروژه ساختمانی با دیگری متفاوت است؛ از این رو در نظر گرفتن هزینه های خرید اقلام ساختمانی و مصالح اولیه اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر استعلام قیمت پوکه ساختمانی پیش از اجرای پروژه اهمیت زیادی دارد. قیمت پوکه ساختمانی بر اساس سه عامل مهم تعیین می شود:

خواص ساختار پوکه معدنی

مزایا و خواص فیزیکی و شیمیایی انواع پوکه معدنی قیمت و هزینه خرید آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور مثال میزان مقاومت فشاری پوکه ها برای تعیین کیفیت ساختار این محصولات، استحکام مصالح در برابر سایش و خواص چسبندگی آن ها در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد. درجه بندی های کیفی پوکه معدنی بر اساس این خواص مهم مشخص خواهند شد. هر چه خواص شیمیایی و فیزیکی پوکه ها مطلوب تر باشد، قیمت خرید آن ها افزایش می یابد. 

معدن استخراج پوکه ها

قیمت پوکه معدنی تا حد قابل توجهی به محل استخراج آن در معادن مختلف بستگی دارد. به طور کلی پوکه های برداشت شده از منابع مختلف کشور با ویژگی ها و خواص متفاوتی همراه هستند که ارزش کلی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. زمان و هزینه استخراج از هر معدن نیز بر رنج قیمتی نهایی پوکه مورد نظر تاثیر می گذارد. در کشور ما معادن پوکه در مناطق مختلفی قرار گرفته اند که هر یک انواع به خصوصی از این مصالح را در بر می گیرند. 

ترکیبات پوکه معدنی ساختمانی

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای موثر بر قیمت پوکه معدنی، نوع مواد و ترکیبات به کار رفته در این مصالح است که کیفیت ساختار آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. ترکیبات خاص پوکه های معدنی و درصد مواد با ارزش موجود در آن ها تعیین کننده سطح کیفی و مقاومت این مصالح خواهند بود. به طور مثال در برخی پوکه ها میزان کلسیم کربنات بیشتری به کار رفته که در صنایع ساخت بتن در عرصه های ساختمانی مزایای بی شماری دارند. هزینه خرید پوکه ها با کلسیم کربنات بالاتر، اغلب بیشتر تعیین می شود. 

تفاوت قیمت پوکه معدنی در بازار فروش ایران

قیمت پوکه ساختمانی در بازار فروش مصالح ساختمانی ایران یکسان نیست. به طور کلی در هر ناحیه قیمت متفاوتی برای پوکه ها مشخص می شود که به عوامل مختلفی مرتبط است. شرایط متفاوت پوکه ها در معادن متعدد کشور ما هزینه خرید آن ها را در هر منطقه تحت تاثیر قرار می دهد. به علاوه نحوه دسترسی به این مصالح و فاصله بازار تا مصرف کنندگان پوکه معدنی بر این هزینه ها تاثیر مستقیم بر جای می گذارد. در شرایطی که بازار فروش پوکه معدنی در محلی دور از دسترس مصرف کنندگان قرار داشته باشد، هزینه های حمل و نقل نیز بر هزینه نهایی فروش پوکه لحاظ خواهد شد. 

عوامل اقتصادی همیشه نقش تاثیرگذاری بر هزینه های این اقلام صنعتی بر جای می گذارند. به طور مثال نوسانات قیمت ارز و به دنبال آن تغییرات قیمت مصالح ساختمانی، هزینه خرید این اقلام را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به همین خاطر برای خرید میزان بالای پوکه باید این عوامل را بررسی کنید. مشکلات افزایش قیمت مواد اولیه در اثر کاهش تولید یا تغییرات ایجاد شده در بازارهای جهانی به وجود می آیند. بر این موارد، هزینه های حمل و نقل محصولات نیز اضافه می شوند که نرخ خرید و فروش پوکه معدنی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. با توجه به شرایط، پوکه نت توانسته است خیلی از این عوامل را حذف کند و پوکه معدنی را با قیمت مناسب عرضه کند.

قیمت پوکه با توجه به شرایط تولید

اگرچه پوکه معدنی به طور مستقیم در طبیعت به وجود می آید و سپس استخراج می شود؛ اما برخی از مراحل پردازش محصول برای استفاده در عرصه های صنعتی در کارخانه انجام می گیرد. به همین خاطر شرایط تولید و پردازش این محصولات در کارخانه بر قیمت نهایی پوکه ساختمانی تاثیر می گذارد. قیمت پوکه معدنی با در نظر گرفتن عوامل زیر در کارخانه های صنعتی تحت تاثیر قرار می گیرد:

  1. تعداد نیروی کار و پرسنل مشغول به فعالیت در کارخانه پردازش پوکه این هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. 
    افزایش هزینه های تولید در اثر افزایش نرخ خرید مواد اولیه قیمت پردازش پوکه ها را دگرگون خواهد کرد. به همین خاطر صنعتگران گاها ناگزیر به افزایش قیمت محصولات خواهند بود. 
    نوع تجهیزات به کار رفته برای دانه بندی پوکه های معدنی و هزینه انرژی صرف شده در فرایند برای تعیین قیمت پوکه معدنی مورد توجه قرار می گیرند. 
    عوامل فصلی و شرایط دسترسی به پوکه ها و توانایی استخراج آن ها این هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهند. 
    در نهایت قیمت نهایی پوکه با ارزیابی سطح نیازهای بازار و تقاضا برای خرید این محصولات برآورد می شود. 

برای خرید پوکه به چه عواملی توجه کنیم؟

با در نظر گرفتن تنوع وسیع این محصولات در بازار عرضه مصالح ساختمانی، برای خرید پوکه باید به چند عامل اساسی دقت داشته باشید:

  1. پیش از هر چیز میزان بودجه پروژه خود را مشخص کرده و بر این اساس مصالح اولیه را انتخاب کنید. 
    کیفیت پوکه ها و ترکیبات به کار رفته در آن ها بر نحوه استفاده از پوکه معدنی تاثیرگذار خواهد بود. 
    صرفه نظر از قیمت پوکه معدنی باید به نحوه استفاده از پوکه و نوع کارایی خود از این محصولات دقت داشته باشید و بر این اساس به دنبال بهترین ها بگردید. 
    منابع معدنی موجود در محل استخراج پوکه و میزان سختی و مقاومت این مصالح در زمان خرید ارزیابی می شود. در این زمینه اطلاعات دقیقی در خصوص محصول انتخابی به دست آورید. 

جمع بندی

در این بخش به بررسی قیمت پوکه معدنی و ویژگی ها و مشخصات کمی و کیفی این محصولات در بازار فروش مصالح ساختمانی پرداختیم. هزینه خرید پوکه یکی از مهمترین مواردی است که در زمان خرید این مصالح مورد ارزیابی قرار می گیرد. هر نوع پوکه معدنی در بازار فروش مصالح با ویژگی ها و مشخصه های متفاوتی عرضه می شود و به مراتب هزینه خرید این محصولات نیز متفاوت خواهند بود. با تغییر کیفیت این مصالح، قیمت آن ها نیز دگرگون خواهد شد. پوکه های ساختمانی یکی از مهمترین دسته بندی های این مصالح محسوب می شوند که هزینه خرید آن ها بر اساس متر مربع محاسبه خواهد شد.

منبع: پوکه نت

کد مطلب: 220222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *