۰
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۰

بازدهی بازارها در هفته اول مرداد ۱۴۰۳

دلار پرچمدار رشد بازدهی در بازارها شد
بازدهی بازارها در هفته ابتدایی مرداد روند متوازنی نداشت. بازدهی دلار و سکه مثبت شد و نوسانات کاهشی اونس جهانی طلا ریتم کاهشی به قیمت طلا داد. معامله‌گران افزایش تقاضای تابستان را دلیل رشد هزار و ۳۵۰ تومانی دلار در هفته اخیر می‌دانند.
بازدهی بازارها در هفته اول مرداد ۱۴۰۳

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت نیوز،بازدهی بازارها در هفته ابتدایی مرداد روند متوازنی نداشت. دلار پرچمدار رشد بازدهی در هفته اخیر شد و در مرتبه بعد سکه قرار گرفت. در هفته ابتدایی مرداد قیمت طلا متاثر از افت ۹۲ دلاری اونس جهانی طلا با بازدهی منفی به کار خود پایان داد و شاخص کل بورس نیز با خروج بیش از 782 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس منفی شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند ماه‌های خرداد و تیر کف سالیانه قیمت دلار است و با خروج از این تایم فریم و شروع مرداد تقاضا برای دلار بیشتر شده و ریتم قیمت در بازار ارز افزایش یافته است. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند داده‌های کلان اقتصادی کشور قیمت‌های فعلی را تایید نمی‌کند. آنها موضوع انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا و اینکه کدام کاندیدا پیروز میدان می‌شود را در نیمه دوم سال بر روند قیمت بازارهای مالی به ویژه دلار موثر می‌دانند.

دلار هزار و ۳۵۰ تومان گران شد

قیمت دلار  از ۲۸ تیر تا چهارم مرداد بر خلاف هفته پایانی تیر با نوسانات افزایشی همراه شد. این اسکناس بر خلاف هفته گذشته با رشد بازدهی به کار خود پایان داد. دلار در هفته اول مرداد بازدهی مثبت ۲.۳۶ درصدی و رشد قیمت هزار و ۳۵۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

اونس جهانی طلا ۹۲ دلار ریخت

روز پنجشنبه چهارم مرداد هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۳۷۷ هزار تومان رسید و کاهش قیمت ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومانی داشت. این هفته طلا افت بازدهی ۰.۵۸ درصدی داشت.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۴ میلیون و ۵۸۶ هزار تومانی ایستاد و کاهش بازدهی ۰.۶۶ درصدی و افت قیمت ۹۷ هزار تومانی داشت.

گفتنی است در هفته اول مرداد طلای جهانی بر خلاف هفته‌های گذشته کاهشی شد. این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی افت ۹۲ دلاری و کاهش بازدهی ۳.۷۴ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۷۰ دلاری در حال معامله است. همچنین اونس جهانی نقره با افت یک دلاری روی رقم ۲۷ دلار و ۶۸ سنتی ایستاده است و کاهش بیش از سه دلاری دارد.

روند بازدهی سکه از طلا جدا شد

در هفته اخیر سکه امامی رشد بازدهی ۲.۱۰ درصدی و افزایش قیمت ۸۴۹ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه چهارم مرداد با قیمت ۴۱ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۷ میلیون و ۷۲۵ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی معامله شدند. سکه گرمی نیز همانند هفته گذشته در سطح هفت میلیون تومانی قرار گرفت و تغییر قیمت نداشت.

۷۸۲ میلیارد تومان از بازار سهام خارج شد

بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته اول مرداد 1403 نشان می‌دهد که سهام رنیک توانسته است در این هفته با رشد 20 درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش 1,040 تومان معامله شود.


 

کایتا و سصوفی نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند؛ به نحوی که این دو سهم در این هفته 15 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته کایتا به قیمت 5295 و سصوفی به 425 تومان رسیدند. خپویش و غپونه نیز دیگر سهم‌های پربازده بازار سهام در این هفته بودند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته اول مرداد 1403

در طرف مقابل اما در جریان بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام، روشن شد که ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده، کمتر بوده است؛ به طوری که خاور با افت 16 درصدی کم‌بازده‌ترین نماد بورس در این هفته بوده است.


 

کساپا، واعتبار و دامین نیز دیگر سهام کم‌بازده هفته اول مرداد بودند که با کاهش 14 درصدی روبه‌رو شده‌اند.

کد مطلب: 220208
برچسب ها: بازدهی بازارها
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *