۰
شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰

این گروه قرار است ۱۰ میلیون تومان پاداش بگیرند

در صورتی که کشاورزان از ساعت ۱۰ الی ۲۲، کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته داشته باشند، می‌توانند تا ١٠ میلیون تومان در هر ماه مشوق دریافت کرده و درآمدزایی داشته باشند.
این گروه قرار است ۱۰ میلیون تومان پاداش بگیرند

به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ در روزهای گذشته میزان تقاضای مصرف برق در کشور ٧٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات را ثبت کرد که این میزان نسبت به سال قبل بیش از ١٠ درصد رشد مصرف را نشان می دهد. برای گذر از خاموشی و ناترازی وزارت نیرو ۱۸۰ برنامه عملیاتی در دستور کار قرار داده که این ۱۸۰ برنامه در شش محور اجرا می‌شود و بخش مهمی از این محورها به توسعه نیروگاهی مربوط است.

ایسنا نوشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۸۵۳۸ مگاوات ظرفیت جدید به شبکه سراسری افزوده شده است که بخشی مربوط نیروگاه‌های جدید، بخشی مربوط به توسعه نیروگاه‌های ساخته شده توسط صنایع و بخشی نیز به افزایش راندمان نیروگاه‌های موجود با کمک شرکت‌های دانش بنیان مرتبط است.

در بخش کشاورزی نیز سه بسته مشوق درنظر گرفته شده، بر اساس مصوبه هیئت وزیران مالکان چاه‌های کشاورزی که پنج ساعت در مدیریت مصرف مشارکت داشته باشند، ۱۹ ساعت باقی مانده برق آن‌ها رایگان است و در صورتی که مشارکت بیشتر از پنج ساعت باشد، مشمول پاداش نقدی نیز خواهند شد.

علاوه بر این به منظور تشویق بیشتر کشاورزان، تمهیداتی دیده شده که با استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و کاهش میزان برق مصرفی برای برداشت آب، در صورتی که از ساعت ١٠ تا ۲۲، کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته داشته باشند، به صورت پلکانی مشمول مشوق‌هایی شوند که به ازای هر کیلووات ساعت تا ٢٥٠٠ تومان هم افزایش می‌یابد.

براساس برآوردهای انجام شده، کشاورزان در صورت مشارکت در این طرح می‌توانند حتی تا ١٠ میلیون تومان در هر ماه مشوق دریافت کرده و درآمدزایی داشته باشند. علاوه براین، براساس برنامه‌ریزی انجام شده، کشاورزانی که به میزان ٨٠ درصد قدرت مصرفی شان اقدام به احداث مولدهای خورشیدی کنند، از برنامه‌های مدیریت بار معاف بوده و در چارچوب پروانه بهره‌برداریشان مجاز هستند از انرژی برق استفاده کنند.

بیش از ٢٣٠ هزار حلقه چاه کشاورزی در کشور وجود دارد که براساس پروانه بهره‌برداری، میزان کارکرد مجاز بالغ بر ٩٠ درصد چاه های کشاورزی در ماه‌های گرم سال، ١٩ ساعت و حتی کمتر از آن بوده، برنامه مدیریت باردر بخش کشاورزی، به ویژه چاه‌های برقدار براساس همین مجوزهای صادر شده، تنظیم شده است.

با تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هووشمند نه تنها می‌توان مصرف برق را مدیریت کرد بلکه می‌توان حافظ منابع آبی کشور نیز شد که باتوجه به وضعیت منابع آبی و وجود ناترازی در صنعت برق این مهم بیش از گذشته رخ‌نمایی می‌کند و لازم است عزم جدی برای این موضوع وجود داشته باشد.

کد مطلب: 218678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *