۰
جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۴
«مردم سالاری» گزارش می‌دهد

حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۸ تیرماه، با دستور رسمی وزیر کشور در سراسر ایران آغاز شد.
حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای

گروه سیاسی- فهیمه جهازیان: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۸ تیرماه، با دستور رسمی وزیر کشور در سراسر ایران آغاز شد.

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،براین اساس از میان 6 نامزد تایید صلاحیت شده شورای نگهبان همانگونه که انتظار می‌رفت دو نفر انصراف دادند و چهار نفر دیگر به رقابت پرداختند.
البته اصولگرایان تا واپسین دقایق شامگاه پنجشنبه تلاش کردند که که از میان دو رقیب متلق به این جناح یک نفر به نفع دیگری انصراف دهد اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت اصولگرایان با دو نامزد در انتخابات حاضر شدند تا تکلیف احیانا یکی از آنها را مردم برای حضور در دور دوم مشخص کنند.
براین اساس مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری بودند.
حضور شخصیت‌های سیاسی در پای صندوق‌های رای
آیت الله نوری همدانی (از مراجع تقلید شیعه و فقهای حوزه علمیه قم) رای خود را به صندوق انداخت.
آیت الله جوادی آملی (فقیه، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن و عضو جامعهٔ مدرسین و از مراجع تقلید) رای خود را به صندوق انداخت.
مصطفی کواکبیان (دبیرکل حزب مردم سالاری) نیز صبح روز جمعه رای خود را در حسینه ارشاد به صندوق انداخت.
سردار حسین دهقان رییس بنیاد مستضعفان با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت. حجت الاسلام ناطق نوری در حسینیه ارشاد حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
غلامحسین اسماعیلی (رئیس‌ دفتر رئیس جمهور شهید کشورمان) با حضور در ستاد انتخابات رای خود را به صندوق انداخت. حجت‌الاسلام حمزه خلیلی (معاون اول قوه قضاییه) با حضور در ستاد انتخابات رای خود را به صندوق انداخت.
محمدباقر قالیباف، یکی از ۴ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حرم عبدالعظیم رای خود را به صندوق انداخت.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای (رئیس قوه قضائیه) برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در صف اخذ رأی حرم عبدالعظیم حسنی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت. حجت‌الاسلام‌هادی غفاری با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع روحانیون مبارز و حجت‌الاسلام رحمت الله بیگدلی با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. محسن‌هاشمی در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت. حجت‌الاسلام محمد موحدی (دادستان کل کشور) با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی یکی از ۴ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.
علی لاریجانی در ساعات اولیه رأی‌گیری چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در یکی از شعب اخذ رای استان مازندران، رأی خود را به صندوق انداخت.
سید محمد خاتمی با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صندوق انداخت.
معصومه ابتکار با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.
حجت الاسلام علی یونسی (وزیر پیشین اطلاعات) با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت. کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.
علی اکبر صالحی با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.
سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) محله مشیریه رای خود را به صندوق انداخت. سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس پاسداران امروز با حضور در شهر مشهد رأی خود را به صندوق چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری انداخت.
مسعود پزشکیان یکی از چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در بیمارستان فیروزآبادی رای خود را به صندوق انداخت.
سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی از نامزدهای انصرافی انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در صحن‌ کوثر حرم‌امام رضا (علیه السلام) رای خود را به صندوق انداخت.
اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با حضور در حسینیه جماران رای خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت. سردار سرلشکر باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح) رای خود را به صندوق انداخت.
آیت‌الله احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان) در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.
مدرسی یزدی (عضو فقهای شورای نگهبان) با حضور در مرکز نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گفت: مجریان انتخابات به خوبی به همراه ناظران وظایف خود را عمل می‌کنند.
وی افزود: هم استقبال مردم خوب بوده و امیدواریم در ساعات آینده افزایش یابد و هم ناظرین کاندیداها در حال نظارت بر انتخابات هستند.
مدرسی یزدی تاکید کرد: امیدواریم مردم با شور و شعور بیشتر حضور یافته و آبروی کشور و نظام اسلامی را حفظ کنند.
ناصر کنعانی (سخنگوی وزارت امور خارجه) با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور که در محل وزارت امور خارجه برپا شده، رای خود را به صندوق انداخت. همچنین کارکنان وزارت امورخارجه با حضور در این ستاد آرای خود را به صندوق انداختند.
سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا (صل الله علیه و آله) در شعبه اخذ رای میدان امام حسین (علیه السلام) حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.
سردار محمدیان (رئیس پلیس پایتخت) با حضور در حسینیه چهارده معصوم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.
آیت‌الله العظمی بیات‌زنجانی از مراجع تقلید شیعیان با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی خود را به صندوق انداخت.
داریوش ارجمند (بازیگر) با حضور در محل اخذ رأی در ورزشگاه شهید شیرودی، رای خود را به صندوق انداخت.
منوچهر متکی (وزیر امور خارجه سابق) در مسجد النبی حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.
عباس عراقچی (دبیر شورای راهبردی روابط خارجی) در مسجد امام صادق (علیه السلام) میدان اقدسیه رای خود را به صندوق انداخت. سید علی خمینی با حضور در حسینیه جماران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد
محمدرضا فرزین (رئیس‌کل بانک مرکزی) صبح امروز در اولین ساعت آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران رأی خود را به صندوق اخذ رای مستقر در امام‌زاده صالح (علیه السلام) انداخت.
رضامراد صحرایی (وزیر آموزش و پرورش) امروز به همراه مدیرکل آموزش و پرورش تهران برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به مدرسه پسرانه دوره دوم متوسطه شهید مطهری در منطقه ۶ شهر تهران رفت و در جمع دانش‌آموزان «رای اولی‌»، رای خود را به صندوق انداخت.
سید یاسر خمینی با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت. علی مطهری برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در حسینیه ارشاد حاضر شد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری (رئیس دیوان عالی کشور) در امامزاده صالح (علیه السلام) رای داد.
وی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: مردم ایران به رشد سیاسی رسیده‌اند و نسبت به تعیین سرنوشت خود بی تفاوت نیستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.
محمود واعظی با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت. نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی رأی خود را به صندوق انداخت. آیت الله سبحانی از مراجعه شیعه رأی خود را به صندوق انداخت. کمال تبریزی (کارگردان سینما) با حضور در یکی از مدارس منطقه ٧ شهر تهران، رای داد.
عفت مرعشی و فاطمه‌هاشمی با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداختند. علی باقری (سرپرست وزارت خارجه) در ساختمان وزارت امور خارجه رای خود را به صندوق انداخت. بهرام عین اللهی (وزیر بهداشت) رای خود را به صندوق انداخت.
کد مطلب: 218626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *