۰
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰

اردوغان: با هیچ کشوری خصومت نداریم

حمله به اردوگاه آوارگان «پایان انسانیت» بود
رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش با هیچ کشوری خصومت ندارد و به اراضی کسی چشم ندوخته است.
اردوغان: با هیچ کشوری خصومت نداریم

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفت: ما خصومت یا تعصبی علیه هیچ کشوری نداریم. ما به اراضی و حق حاکمیت کسی چشم ندوخته‌ایم.

طبق گزارش آناتولی، وی تاکید کرد: با تمامی کسانی که به منافع ترکیه احترام داشته و خواستار گسترش‌ همکاری هستند، آماده گفتگو و تقویت روابط هستیم.

اردوغان افزود: هیچ کشوری در رزمایش افس-۲۰۲۴ ( Efes-۲۰۲۴) هدف قرار نمی‌گیرد. تمرین ما با یک سناریوی عمومی مبتنی بر عملیات حمایت از صلح است. ما این فرصت را داریم که از سیستم های محلی و ملی استفاده کنیم که جدیدا اولین موجودی از ۳۳ سلاح، وسایل نقلیه و سیستم های مختلف را وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات متجاوزانه گروه‌های تروریستی به بهانه همه‌پرسی علیه تمامیت ارضی کشورمان و سوریه را از نزدیک دنبال می‌کنیم.ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد که گروه تجزیه‌طلب در شمال سوریه و عراق، درست در کنار مرزهای جنوبی ما یک کشور کوچک‌ تروریستی ایجاد کند.

اردوغان گفت: به خوبی می‌دانیم که قرار است از طریق این سازمان چه کاری انجام شود و چه بازی‌هایی در منطقه ما صورت گیرد. وقتی صحبت از تمامیت ارضی و امنیت کشورمان می‌شود، ما به حرف کسی گوش نمی‌دهیم، در مقابل هیچ تهدیدی سر تعظیم فرود نمی‌آوریم. در مبارزه با تروریسم هر کاری را که لازم بود انجام داده‌ایم و در صورت مواجهه با شرایط مشابه، از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: سال گذشته با صادرات ۲۳۰ نوع محصول به ۱۸۵ کشور ۵.۵ میلیارد دلار کسب و قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار امضا کردیم.

اردوغان حمله هوایی به اردوگاه آوارگان را «پایان انسانیت» خواند و گفت: کشتن ۳۶ هزار نفر (در غزه)، مجروح کردن بیش از ۸۰ هزار بیگناه، باریدن بمب بر روی غیرنظامیانی که در صف غذا هستند، جنگ نیست، نسل کشی است.

کد مطلب: 217017
برچسب ها: رجب طیب اردوغان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *