۰
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰

«دیدارهای مردمی» نمایشی نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به حضور خود و معاونش در مسجد امام حسین (ع) درباره مشکلات مردم این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.
«دیدارهای مردمی» نمایشی نیست

به گزارش مردم سالاری آنلاین، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در حاشیه دیدار مردمی با اهالی منطقه امام حسین در مسجد امام حسین (ع) گفت: در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه برای ارتباط نزدیک با مردم و شنیدن مشکلات و پیگیری مشکلات آنها تا رسیدن به نتیجه برنامه‌ای از سال گذشته تدوین شده است و معاونت ها در دادگستری‌های سراسر کشور در طول سال وظیفه دارند تا در مراجعی همچون مساجد نماز جمعه میزهای خدمت برگزار کنند، مشکلات آنها را دریافت و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان به عنوان سنت حسنه ای که از سال گذشته آغاز شده در کل کشور همکاران ما همین رویه را برای بررسی مشکلات قضایی مردم انجام می دهند چرا که اعتقاد ما بر این است که مردم ولی نعمت ما هستند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در پرونده های ملکی با طولانی شدن و تغییر قیمت‌ها دائما ارجاع به کارشناسی های جدید می شود و این کارشناسی های جدید مشکلاتی را از نظر هزینه برای مردم ایجاد می کند لذا مردم تقاضا داشتند با توجه به مشکلات اقتصادی که داریم پرونده های حقوقی و اقتصادی در یک زمان مشخص و معین رسیدگی شود تا کسی که ذینفع است و در پرونده برنده می شود بتواند به موقع به حق حقوق خود برسد.

وی با اشاره به دیگر موضوعات مطرح شده در دیدارهای مردمی از جمله دیدار با اهالی منطقه امام حسین (ع) گفت: با توجه به اینکه ما معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هستیم برخی‌ها نسبت به ناامنی محل و اینکه همچنان معتادان متجاهر در محل حضور دارند و یا بحث بالا بودن سرقت ها ابراز گلایه مندی کردند. در این زمینه ما به آنها قول دادیم از طریق مراجع مربوطه پیگیری های لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما از طریق مراجع مربوطه مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی که نسبت جمع آوری معتادان متجاهر موظف شده اند و این برنامه از طریق آنها اجرایی شده است، پیگیر این موضوعات هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امیدواریم از این طریق با ظرفیت هایی که ایجاد شده و جمع آوری این افراد، دیگر معتاد متجاهری در این محل نبینیم البته صرف جمع آوری هم کافی نیست و باید علاوه بر جمع آوری و درمان این افراد برای مراقبت‌های پس از خروج و اشتغال این افراد برنامه ریزی شود و گرنه اگر کسی جمع آوری شود و درمان هم شود اما فاقد اشتغال و درآمد باشد دوباره ممکن است به همین راه بازگردد. و کارهایی که صورت گرفته است به نوعی عبث شود.

جهانگیر خاطرنشان کرد: ما برای اینکه اجازه ندهیم چهره شهر چهره بدی شود تلاش می کنیم در هر جایی که حضور پیدا می کنیم مشکلات محل را نیز رصد کرده و بعدا به اطلاع اهالی رسانده شود که بدانند هدف از این جلسات و دیدارها رسیدگی به مشکلات مردم است و نمی خواهیم خدایی نکرده شکل نمایشی داشته باشد و امیدواریم با اجرایی شدن موضوعاتی که پیگیری می کنیم مردم به چیزی که حقشان است یعنی امنیت و آرامش و آسایش برسند.

کد مطلب: 194184
برچسب ها: قوه قضائیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *