۰
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸

به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات سمنان

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از تهیه و بررسی 17 طرح سرمایه‌گذاری در موقوفات استان از ابتدای سال 98 تاکنون خبر داد.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از تهیه و بررسی 17 طرح سرمایه‌گذاری در موقوفات استان از ابتدای سال 98 تاکنون خبر داد.
ابراهیم رستمیان در تشریح اهداف و برنامه‌های معاونت بهره‌وری اوقاف سمنان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این معاونت افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری و روش‌های دانش‌بنیان است.
وی افزود: در گام نخست، تلاش و تأکید ما بر استفاده از دانش و توان نیروها و نخبگان بومی استان است و بنا داریم تا جای ممکن با شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان برای مشارکت در این امر مهم استفاده و از آنها حمایت کنیم.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: تاکنون جلسات متعددی با متقاضیان سرمایه‌گذاری در موقوفات برگزار شده است و علاوه بر این عملیات اجرایی  8 مورد پروژه‌ها آغاز شده و تعدادی نیز آماده شروع عملیات اجرایی هستند.
وی عنوان کرد: بخشی از منابع مالی این پروژه‌ها از محل موقوفات و به‌عنوان آورده موقوفه و مابقی اعتبار موردنیاز با سرمایه‌گذاری سایر موقوفات، تسهیلات سازمان اوقاف و یا بخش خصوصی تأمین می‌شود.
رستمیان افزود: با توجه به تنوع نوع رقبات در حوزه موقوفات، پروژه‌های متعدد و متنوعی با کاربری‌های مختلف ازجمله مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی، تولیدات زنجیره کشاورزی، صنایع تبدیلی و ... می‌توان تعریف کرد.
وی از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه برای مشارکت با علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در موقوفات خبر داد و خاطرنشان کرد: موقعیت‌های متعدد و ظرفیت‌های خوبی جهت سرمایه‌گذاری در موقوفات با کاربری‌های مختلف شناسایی ‌شده و آمادگی داریم در صورت مراجعه علاقه‌مندان جهت سرمایه‌گذاری، موارد را در اختیار قرار داده و در مسری سرمایه‌گذاری نیز همراه و همکاری داشته باشیم.
همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان از به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات این استان خبر داد و گفت: بالغ‌بر 900 سند اجاره برای موقوفات شهرستان سمنان در سال جاری تنظیم شد.
حجت‌الاسلام رضا نفری اظهار کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون سند اجاره 915 رقبه موقوفه تجدید شده و برای 13 موقوفه سند اجاره جدید تنظیم شده است.
وی افزود: از منظر نوع مدیریت موقوفات به دو دسته موقوفات متصرفی و موقوفات غیرمتصرفی تقسیم می‌شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان بابیان اینکه موقوفات متصرفی توسط ادارات اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند، تصریح کرد: موقوفات امانتی از سوی واقف در دستان ماست و ما به‌عنوان مسئول اداره این موقوفات موظف هستیم اجاره‌بهای موقوفات را به‌موقع و بر اساس نرخ واقعی روز اخذ کرده و طبق نیت واقف هزینه کنیم.
وی گفت: موقوفات غیر متصرفی نیز توسط متولیان اداره شده و متولیان بر اساس قانون نسبت به اجاره رقبات و اجرای نیت واقفین اقدام می‌کنند.
حجت‌الاسلام نفری افزود: به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما و بسیاری از مسئولان در سالهای اخیر بود و در این زمینه اقدامات خوبی انجام‌شده و تلاش داریم تا این مسیر را به انتها برسانیم و شاهد آن باشیم که موقوفه‌ای که اجاره آن پایین‌تر از میزان واقعی باشد در شهرستان سمنان نداشته باشیم و این مهم مستلزم همراهی و همکاری متولیان، مستاجرین و برخی از دستگاه‌های اجرایی است.
وی پرداخت به‌موقع و منطبق با نرخ عادلانه را بهترین اقدام در جهت اجرای درست و به‌موقع نیات واقفین خیراندیش برشمرد و خاطرنشان کرد: با پرداخت به‌موقع و درست اجاره‌بهای موقوفات، زمینه اجرای نیت واقفین فراهم می‌شود و تمامی افرادی که در این مسیر مشارکت دارند از ثواب سفره احسان واقف بهره‌مند می‌شوند.
کد مطلب: 123149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *