افراد زیادی وجود دارند که هنوز سوار کشتی کروز نشدهاند، عدهای هم هستند که تجربه سفر با این کشتی را داشتهاند، اما همه آنها یک حرف را به شما خواهند گفت، اینکه هیچیک از آنها تا به حال کاپیتان کشتی را ندیدهاند چون ممکن است کاپیتان در ابتدای سفر از کابین خود بیرون بیاید و به شما سلام دهد و سپس در سایهها ناپدید شود و تا پایان سفر دیگر او را نبینید. اینکه او کجا میرود و مشغول چهکاری است هنوز مانند یک راز باقی مانده است.
به گزارش لست سکند، ما میدانیم که او در حال راندن کشتی و رساندن مسافران به مکانهایی است که میخواهند، اما به غیر از این چه؟ درواقع کارهایی وجود دارند که آنها انجام میدهند و دوست ندارند مسافران چیزی درباره آنها بدانند که ما در اینجا به 10 مورد از آن اشاره میکنیم.
آنها از کلمات کدگذاری شده استفاده میکنند
کاپیتانهای کشتیهای کروز یک زبان رمزی دارند که از آن برای هشدار دادن به کارمندان بدون ترساندن مسافران استفاده میکنند. آنها واقعاً دلشان نمیخواهد که شما بدانید چه میگویند اما ما برخی از آن کدها را کشف کردهایم.
کلمه براوو یعنی آتش، کلمه آلفا یعنی یک موقعیت اضطراری پزشکی، کلمه چارلی یعنی یک تهدید امنیتی و کلمه اسکار یعنی مسافری وارد عرشه شده است.
آنها مشکلی با مریض شدن شما ندارند
کاپیتانها میدانند که گاهی ممکن است مسافران بیمار شوند و آنها واقعاً مشکلی با این قضیه ندارند. زیرا آنها واقعاً کاری از دستشان برنمیآید. معمولاً قبل از سفر کشتیها تمیز شده و مواردی که منجر به بیماری میشود را از بین میبرند، اما این کار کمک چندانی به مریض نشدن افراد نمیکند. از آنجاییکه افراد بیشتر اوقات نزدیک یکدیگر هستند، مریضی بهسرعت گسترش مییابد.
شما تحت نظر آنها هستید
اگر فکر میکنید که میتوانید در این کشتی در گوشهای خلوت کنید، سخت در اشتباهید. به جز مواقعی که در اتاق خصوصیتان هستید، هرکجا که بروید زیر نظر دوربینها هستید. در هر گوشهای از کشتی یک دوربین جاسازی شده و کاپیتان در حال تماشای شماست.
وجود زندان در کروز
بسیاری از مردم نمیدانند که کشتیهای کروز دارای زندان هستند. تا زمانی که خطایی نکنید، این زندان را نخواهید دید اما کاپیتان همیشه این اتاق را بررسی میکند. وقتی در دوربینها مشخص شود که فردی در حال ارتکاب یک کار غیرقانونی است، او را به زندان کروز میبرند. این زندان اتاقی کوچک است که زندانی تا زمانی که به عرشه آورده شود و بتوانند از او نگهداری کنند باید در این اتاق بماند.
مرگومیر در کشتی
حقیقت تکاندهنده و ناراحتکننده دیگر درباره کشتیهای کروز مرگ و میر در آنهاست. از دنیا رفتن یک شخص در این کشتی عجیب نیست. بر اساس آمارها افراد مسنتر تمایل بیشتری به سفر با کروز دارند و گاهی آخرین لحظات زندگی خود را در این کشتیها سپری میکنند. وقتی کشتی در وسط دریا باشد، کاپیتان باید جایی برای حفظ جسد داشته باشد.
آنها میتوانند در اتاق شما را باز کنند
کاپیتانها دسترسی نامحدودی به هرجای کشتی دارند و هرکجا که دلشان بخواهد میتوانند بروند. نگران نباشید، تا زمانی که یک مشکل شدید امنیتی وجود نداشته باشد، آنها وارد اتاق شما نخواهند شد.
آنها به تماشای والها میپردازند
کاپیتان دلش نمیخواهد دیگران بدانند که بهترین جایگاه کشتی از آنِ اوست، زیرا مسافران هر کاری میکنند تا روی صندلی آنها بنشینند. آنها در حین راندن کشتی از مناظر اطراف نیز لذت میبرند. آنها به تماشای پرندگان، دلفینها و والها میپردازند.
آنها میخوابند
کاپیتانها نیز خسته میشوند و شاید دلشان بخواهد آن وسط چرتی بزنند. نگران نباشید، در این حالت یک تیم حرفهای کاملاً از او حمایت میکند. احتمالاً آنها خستهترین افراد هستند، زیرا روزهای زیادی مشغول بکار هستند. آنها پس از شیفت صبح بلافاصله شیفت بعدی را میپذیرند، بدان معنا که در طول شبانهروز تنها میتوانند 5 ساعت بخوابند.
درآمد بالا
کاپیتانها واقعاً دلشان نمیخواهد که کسی از درآمد بالایشان خبر داشته باشد. هر کاپیتان معمولاً در سال 150 هزار دلار درآمد کسب میکند. شاید این درآمد زیادی برای سفر به دور دنیا باشد اما باید فاکتور ریسک، سلامتی افراد و ساعات طولانی راندن کشتی را نیز در نظر داشته باشید.
مسافران هزینه خدمه را پرداخت میکنند
شاید فکر کنید که کاپیتان رئیس تمامی کارکنان کشتی است اما این بدان معنا نیست که او باید مزد آنها را پرداخت کند. پولی که سایر خدمه دریافت میکنند بیشتر از طریق مسافران کشتی تأمین میشود. پاداشهایی که آنها دریافت میکنند بخشی از درآمد آنها محسوب میشود. نظرات مسافران نیز در میزان پرداخت دستمزدها توسط مدیر، اهمیت بسزایی دارد.
منبع: thetravel.com