۰
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۳
ترامپ از نمایش ترور جان سالم به در برد و کاندیدای جمهوری خواهان شد

عبور مرگ از بیخ گوش مرد دیوانه

«دونالد ترامپ» مرددیوانه آمریکایی، سرخط رسانه‌های جهان را در مشت خود گرفته است. رئیس جمهوری سابق آمریکا همین چند روز پیش از یک ترور نمایشی جان سالم به در برد ؛ حالا به عنوان کاندیدای سرسخت جمهوری خواهان دنبال بازپس گیری کلید کاخ سفید است.
عبور مرگ از بیخ گوش مرد دیوانه
گروه بین‌الملل - سعید تهرانی: «دونالد ترامپ» مرددیوانه آمریکایی، سرخط رسانه‌های جهان را در مشت خود گرفته است. رئیس جمهوری سابق آمریکا همین چند روز پیش از یک ترور نمایشی جان سالم به در برد ؛ حالا به عنوان کاندیدای سرسخت جمهوری خواهان دنبال بازپس گیری کلید کاخ سفید است.
به گزارش سی ان ان، ترامپ در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد هدف گلوله قرار گرفت. تصاویر منتشر شده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئيس جمهوری آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد. لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده و فریادهایی را سر می‌داد ؛ از همین لحظه عکس‌های هالیوودی منتشر شده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،تنها ۲ ساعت از حادثه سوءقصد نافرجام به دونالد ترامپ در جریان یک گردهم‌آیی انتخاباتی در پنسیلوانیا سپری شده بود که خرده فروشان آنلاین چینی تی‌شرت‌هایی را با عکس لحظه جان به در بردن رئیس جمهوری سابق ایالات متحده به مشتریان خود عرضه کردند. حامیان سرسخت ترامپ،خوش شانسی ترامپ را ناشی از حمایت خداوند می‌دانند و منتقدان ماجرای ترور را یک نمایش برای افزایش شانس رئیس جمهوری سابق قلمداد می‌کنند.
گفته شده که عامل تیراندازی، «توماس ماتیو کروکس» نام دارد که از وی به عنوان یک جوان ۲۰ ساله اهل بتل پارک در پنسیلوانیا یاد می‌شود. رویترز در گزارشی اعلام کرد که بنا به آنچه در دفاتر انتخاباتی ایالت پنسیلوانیا به ثبت رسیده، این فرد که در پی حادثه یاد شده کشته شد یکی از هواداران حزب جمهوری‌خواه بوده است.
دونالد ترامپ ایمیل کوتاهی برای هوادارانش ارسال کرده و تاکید کرده هرگز تسلیم نخواهد شد. در این ایمیل کوتاه آمده است: «این پیامی از سوی دونالد ترامپ است. من هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شوم.»
تشکیل کنوانسیون ملی جمهوری خواهان
سوار بر موج خبرهای مرتبط با ترور رئیس جمهوری سابق آمریکا، ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان، به طور رسمی نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری اعلام شد. این رویداد چهار روزه که از آن تحت عنوان RNC یاد می‌شود از بعد از ظهر دوشنبه آغاز شده است.
حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نماینده از سراسر کشور گرد هم آمدند و طور رسمی دونالد ترامپ را طی رای‌گیری روز دوشنبه به عنوان نامزد رسمی جمهوریخواهان معرفی کردند.
این افراد در واقع نامزدهایی هستند که در پی پیروزی‌های ترامپ در هر ایالت برگزیده شده و حالا رای خود را برای کاندیداتوری ترامپ اعلام کردند. در واقع هرچند ترامپ پیش‌تر و در ماه مارس نامزدی‌اش در این انتخابات قطعی شده بود اما با این رای‌گیری جنبه رسمی پیدا کرد.در نتیجه این برای سومین بار از سال ۲۰۱۶ که ترامپ در یک سخنرانی رسما به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد.
نکته جالب اینجاست که کنوانسیون امسال در میلواکی، ویسکانسین برگزار می‌شود. میلواکی به عنوان پایگاه دموکرات‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما میزبانی کنوانسیون در ویسکانسین تلاشی است که جمهوری‌خواهان با انجام آن می‌خواهند آرای دموکرات یا بی‌تفاوت بیشتری را به سبد خود بیفزایند. جمهوری‌خواهان این مکان را در سال ۲۰۲۲ برگزیدند. ایالتی که در آن ترامپ در سال ۲۰۱۶ موفق شد در یک پیروزی تاریخی با اختلافی اندک هیلاری کلینتون را شکست دهد اما در سال ۲۰۲۰ با اختلافی مشابه آن‌را به بایدن باخت.
معاون اول سرسخت
طبق عرف سیاسی،یکی دیگر از بخش‌های مهم این کنوانسیون انتخاب و معرفی معاون اول نامزد حزب است. ترامپ در نهایت، «جی دی ونس» به عنوان معاون اول جوانش برگزار کرد. ترامپ با معرفی این سناتور ۳۹ ساله‌ از اوهایو به عنوان معاون اول خود در روزهایی که تمرکز بر سر سن روسای جمهور پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره انتخاباتی اوج گرفته است، شتاب تازه ای به کارزار انتخاباتی خود داد. «میچ مک کانل» رهبر جمهوری خواهان سنا که به اندازه کافی از ترامپ حمایت نکرده بود، از سوی جمعیت هو شد، اما در همان حال جی دی ونس، دومین سناتور جوان ایالات متحده در اولین حضور رسمی خود به عنوان معاون اول ترامپ، با تشویق‌های پرشوری روبرو شد. لحظه دوئل میان این دونفر، مک کانل را از قدرتمندترین رهبر و تاکتیک پردازان حزبش به ابرازی برای تمسخر در صحن کنوانسیون تبدیل کرد.
با این حال، ظهور سیاسی ونس ۳۹ ساله بدون مک کانل ممکن نبود.دو سال پیش، ونس برای جمع آوری پول و مقابله با یک رقیب دموکرات که از بودجه خوبی برخوردار بود، مبارزه می‌کرد و این «سوپر پک» یا همان «ابرکمیته اقدام سیاسی» مک‌کانل بود که با بیش از ۳۰ میلیون دلار هزینه تبلیغاتی وارد شد.
ونس امروز در مسیر پیروزی و شهرت قرار دارد و مک کانل که اکنون در گرگ و میش زندگی سیاسی خود قرار گرفته، در ماه نوامبر از سمت رهبری مجلس سنا کناره‌گیری خواهد کرد.
چرخش اتحادیه کارگری از دموکرات‌ها
برای دهه‌ها، دموکرات‌ها حزب مورد توفق اتحادیه‌های کارگری بودند، در حالی که جمهوری‌خواهان ظاهرا با آنها دشمنی داشتند.
با این حال، در شب افتتاحیه کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان یا آر.ان.سی، ترامپ از شان اوبراین، رئیس اتحادیه کارگری موسوم به «اتحادیه بین‌المللی برادری تیمسترز» دعوت کرد تا آخرین سخنرانی این نشست را ایراد کند. اوبراین از هر دو حزب بزرگ سیاسی به دلیل عدم حمایت کافی از کارگران انتقاد کرد. با توجه به سابقه طولانی حزب جمهوری خواه در اجرای قوانین ضد کارگری، سخنرانی یک رئیس اتحادیه بزرگ کارگری در گردهمایی جمهوری خواهان بسیار غیرمعمول است. سخنرانی اوبراین که با استقبال متفاوتی از سوی جمهوری خواهان مواجه شد، شامل انتقاد از جو بایدن هم بود. بایدن که اغلب ادعا می‌کند «نزدیک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ به اتحادیه‌های کارگری» است، اکنون به همراه اعضای حزبش قاعدتا نباید تصور کند که از حمایت اتحادیه‌های کارگری برخوردار است.
اوبراین با تاکید بر اینکه اتحادیه‌های کارگری مستقل هستند و هیچ حزب سیاسی نمی‌تواند حمایت آن‌ها را بدیهی تلقی کند، اعلام کرد: «ما وابسته به هیچ‌کس یا هیچ حزبی نیستیم.» در این میان،جمهوری‌خواهان با اعلام آنکه تورم اقتصاد ایالات متحده را ویران کرده است، بایدن را مقصر دانستند. این موضوع می‌تواند رأی کسانی‌ که اخلاق ترامپ را زیر سؤال می‌برند اما به سیاست‌های اقتصادی او اعتماد دارند، جذب کند. آنها بسته اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن برای نجات اقتصاد کرونازده آمریکا را یکی از دلایل افزایش قیمت دانستند. سخنرانان جمهوری‌خواه به جز انتقاد از بایدن، برنامه مشخصی برای رسیدگی به تورم سوای وعده مبهم بازگرداندن ترامپ به کاخ سفید ارائه نکردند.
کد مطلب: 219693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *