۱
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳
گزارش «مردم سالاری» از تبليغات نامزد اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوری

پزشکيان: مدافع حقوق زنان خواهم بود

مسعود پزشکيان نامزد اصلاح طلبان در ادامه تبليغات انتخاباتي خود صبح روز شنبه براي افتتاح ستاد انتخاباتي خود و ديدار با مراجع اعظام تقليد به شهر قم سفر کرد.
پزشکيان: مدافع حقوق زنان خواهم بود
گروه سياسي- فهيمه جهازيان: مسعود پزشکيان نامزد اصلاح طلبان در ادامه تبليغات انتخاباتي خود صبح روز شنبه براي افتتاح ستاد انتخاباتي خود و ديدار با مراجع اعظام تقليد به شهر قم سفر کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،وي در جريان اين سفر پس از زيارت حرم حضرت معصومه (س)، در جمع خبرنگاران درباره هدفش از حضور در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري گفت: فکر مي‌کنم با اجراي دقيق برنامه‌هاي بالادستي کشور، مي‌توان فشار فقر را از خانوارهاي ايراني برداشت.
اين نامزد انتخابات در ادامه سفر به قم در جمع هواداران خود حضور يافت و ستاد مرکزي انتخاباتي خود در اين شهر را افتتاح کرد.
ديدار پزشکيان با آيت‌الله علي کريمي جهرمي
در حاشيه ديدار اين نامزد انتخابات رياست جمهوري با آيت‌الله يثربي، برخي از حضار و به ويژه چند نفر از طلاب، فعاليت‌هاي تبليغاتي ستاد پزشکيان را نقد کرده و آن را ناکافي دانستند، که وي در پاسخ گفت: من بدون حزب و گروه به ميدان آمده‌ام و اميدم به مردم است؛ ستاد من از هر کسي که علاقه، ايده و توان کمک دارد استقبال مي‌کند. شما [منتقدان] هم بياييد و گوشه‌اي از کار را بگيريد.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري همچنين با حضور در مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم با جمعي از اعضاي اين مجمع ديدار و گفت‌وگو کرد؛ در اين ديدار آيات ايازي، شفيعي، يوسفي و قاضي‌زاده به نمايندگي از اعضاي مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم، نقطه نظرات خود را درباره انتخابات پيش رو بيان کردند؛ پافشاري بر تخصص‌گرايي، پرهيز از عصبانيت، ادامه مشي اخلاقي، عهد بستن با مردم براي بيان همه مشکلات و از جمله سنگ‌اندازي‌ها، اعلام برنامه‌هاي دولت براي استفاده از ظرفيت زنان، هم‌گرا کردن همه اجزاي حاکميت براي حل مشکلات مردم، تجديدنظر در اجزاي بي‌کيفيت و کم‌کيفيت برنامه هفتم توسعه از جمله نکات مورد اشاره اساتيد حوزه و دانشگاه بود.
اين نامزد انتخابات چهاردهمين دوره رياست جمهوري پزشکيان در بخش ديگري از سخنانش، حمايت مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم از خود را مغتنم خواند و گفت: اگر مردم اعتماد کردند، آن‌چه از علم و تجربه در اختيار دارم به کار مي‌گيرم تا گرهي از گره‌هاي زندگي‌شان باز کنم.
ديدار با حجت الاسلام سيدحسن خميني
ديدار با حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني نوه بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي از ديگر برنامه‌هاي سفر انتخاباتي مسعود پزشکيان به قم بود؛ وي در اين ديدار هدف خود از حضور در انتخابات رياست جمهوري را  «اصلاح» بر مبناي اصول «حق و عدالت» عنوان کرد و گفت: من نمي‌بينم در دعواهاي ما در دولت و مجلس، خدمت به مردم اصل باشد.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: آنچه امام و شهدا براي ما به يادگار گذاشتند، تلاش براي حل مسائل مردم بود اما ما به بي‌راهه رفتيم.
در اين ديدار سيدحسن خميني نيز مساله اول کشور را مساله اقتصادي و معيشت خانوار و مشکلات اجتماعي پيامد آن عنوان کرد و گفت: بسياري از اين مشکلات هم ريشه در سياست داخلي و سياست خارجي دارد.
وي با بيان اينکه «جز يک انتخابات پرشور با حضور اقشار گوناگون مردم، نمي‌توانيم در مذاکره با طرف‌هاي خارجي امتيازي بگيريم»، مهم‌ترين شرط براي عبور از مشکلات را تشکيل يک دولت مقتدر با پشتوانه قوي مردمي دانست و تاکيد کرد: در دهه 60 توان کارشناسي کشور به مراتب کمتر از اکنون بود اما مشکلات را بهتر حل مي‌کرديم چون به تعبير امام  «همه با هم» بوديم.
درخواست عارف از پزشکيان در زمينه ICT
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در حوزه ICT بايد يک برنامه جامع عملياتي براي اين صنعت ارائه شود تا وزير مربوطه از دل اين برنامه خارج شود.
محمدرضا عارف در ديدار با فعالان و صاحب‌نظران صنعت ارتباطات کشور، گفت: با وجود نقش برجسته و مزيت نسبي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات و سهم بالاي اين حوزه در اشتغالزايي و توليد ناخالص داخلي، اهميت اين بخش در کشور ما جا نيفتاده است.
وي در ادامه چنين ابراز عقيده کرد: دو مساله‌اي که در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در کشور با آن مواجه‌ايم، اول نگاه امنيتي و ديگر شکست خصوصي سازي است. اين در حاليست که اين دو چالش در دنيا رفع شده است. منکر اين نيستيم که نقش امنيت در حوزه ارتباطات بسيار مهم و برجسته است، اما نگاه امنيتي در اين حوزه را قبول نداريم. در حوزه فناوري اطلاعات اعتماد به بخش خصوصي و ميدان دادن به اين بخش مي‌تواند مشکلات اين بخش را تا حد قابل قبولي کاهش دهد.
وي تصريح کرد: اتفاقا در حوزه‌هاي نانو و فناوري پيشرفته به موفقيت‌هاي برجسته اي نائل آمديم. همانطور که در حوزه ICT مي‌توانستيم سهم بالايي در توليد ناخالص داخلي داشته باشيم که متاسفانه به دليل دخالت‌هاي ناصحيح نهادهاي حاکميتي اين اتفاق رخ نداده است، اما اعتقاد داريم که بايد اين مسير برگردد؛ چراکه صنعت ICT در راستاي توليد ثروت و تعامل منطقه‌اي مي‌تواند موثر باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پايان با اشاره به انتخاب رياست جمهوري ضمن برشمردن ويژگي‌هاي مسعود پزشکيان تاکيد کرد: اميدواريم در انتخابات پيش رو با مشارکت چشمگير مردم برخي روندهاي نامطلوب فعلي با حضور آقاي دکتر پزشکيان متوقف شود و در حوزه ICT هم بايد يک برنامه جامع عملياتي براي اين صنعت ارائه شود تا وزير مربوطه از دل اين برنامه خارج شود و نه از يک نگاه محدود.
پزشکيان: به سياهي مي‌گويند نور
مسعود پزشکيان نامزد انتخابات چهاردهمين دوره رياست جمهوري در همايش زنان ستاد انتخاباتي خود با بيان اينکه «من اهل شعار دادن نيستم»، اظهار کرد: هيچ گاه براي گرفتن راي در زندگي خودم دروغ نگفتم و وعده دروغ ندادم. من به اصولي معتقدم که حق و عدالت است و از اين اعتقادات هم دست بر نخواهم داشت؛ حق بسيار وسيع است و شامل زنان، قبايل، مناطق، نژادها و قوميت‌ها است و من هرجا ببينيم که حق کسي در حال ضايع شدن است، آن مقداري که از دستم بر بيايد فارغ از اينکه چه اتفاقي بيفتد از آن دفاع خواهم کرد.
وي درباره طرح مطالبه برخي از زنان حاضر در همايش درباره برچيده شدن «طرح نور»، اظهار کرد: در زبان ترکي ضرب‌المثلي داريم که مي‌گويد حالا به سياهي مي‌گويند نور؛ حضرت علي (ع) مي‌فرمايند که کسي که عالم به قلب است و بر اساس بصيرت عمل مي‌کند در ابتدا بايد تصميم بگيرد که اين مداخله به نفع اوست يا به ضررش است؛ اين موضوع اگر به نفع است ادامه دهيد اما اگر به ضرر است، از اين کار دست بردارد؛ 40 سال است با اين مداخلات مي‌خواهيم حجاب و مسائل ديگر را در جامعه زنان درست کنيم اما آيا تاکنون اين اتفاق افتاده است؟
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: خيلي ساده است که بررسي شود و ببينيد که مداخله‌اي که به اسم نور انجام مي‌دهند ما را به طرف سياهي مي‌کشد يا نور؟ الان زنان و دختران و همه افرادي که در جامعه با پوشش خاصي هستند احتمالا هيچکدام با اعتقاد و باورهاي ما مشکلي ندارند اما وقتي ما به آنها با روش‌هايي که اسم آن را «نور» گذاشتيم، متعرض مي‌شويم آنها را ضد دين و اعتقاد مي‌کنيم. من بارها در جلسات مختلف گفتم که اگر بايد کسي را بزنند اين ما هستيم که بايد کتک بخوريم چراکه اين‌ها، بچه‌هاي ما بودند و در مدارس و دانشگاه‌هاي ما درس خواندند؛ ما چه کار کرديم که اين بلا سر ما آمده است؟ ما به آنها درس داديم و مقصريم و تقصير براي ماست؛ پيش از انقلاب برخي مي‌گفتند که اگر راديو و تلويزيون روزي 10 دقيقه به دست ما باشد، همه مردم مذهبي مي‌شوند اما امروز همه چيز دست ماست اما اندک اندک در حال دور کردن مردم هستيم.
پزشکيان تاکيد کرد: من وعده نمي‌دهم اما مي‌گويم که هر کاري از دستم بر بيايد در تغيير چنين وضعيتي و به کرامت رساندن جايگاه همه انسانها از هر منطق، قبيله، قوم و جنسيتي آنجا مي‌دهم و گردنم را براي اين کار گرو خواهم گذاشت. بلاشک مدافع حقوق زنان خواهم بود. من در تمام مراحل زندگي‌ام پايبند به تعهداتم بودم و تاکنون از آنها عدول نکردم؛ اگر زنان و دختران ايراني و کساني که با صندوق‌هاي راي قهر کردند پاي صندوق‌هاي راي بيابند، حداقل مي‌توانيم جلوي تماميت خواهي و نگاه بسته طرف مقابل را بگيريم. من درباره حقوق مردم براي ايران، مملکت و کساني که خون دادند و اين مملکت را حفظ کردند، بدون شک هر کاري از دستم بر بيايد خواهم کرد.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: بايد در کشور گفت‌وگو در کنار يکديگر را ياد بگيريم و همانطور که با هم مي‌توانيم حرف بزنيم، حرف زدن با همسايه‌ها و دنيا را نيز ياد بگيريم؛ ما نبايد بجنگيم و چنگ و دندان به همه نشان دهيم. وضعيت ما از خيلي از لحاظ‌ها خيلي خوب نيست اما اگر با هم باشيم و دست به دست هم بدهيم مي‌توانيم از اين وضعيت خارج شويم.
کد مطلب: 217904
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *