۱
۰
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۸

این همه هجمه برای چیست؟

محمد صفاییان
این همه هجمه برای چیست؟
دو ماه است که از استقرار دولت دکتر روحانی می گذرد؛ دولتی که با شعار اعتدال گرایی قصد دارد امید را به جامعه بازگرداند. اما بازگرداندن امید به جامعه جز با تدبیر نمی شود. پس دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین المللی با رای حداکثری مردم پا به عرصه قدرت گذاشت. اما در این میان علی رغم توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری شاهد حملات تند و بی پایه و اساس تندروها و افراطیون هستیم . علی ایحال سئوالی که مطرح می شود این است در شرایطی که کشور با انواع مشکلات ناشی از بی کفایتی بعضی از مدیران قبلی یا تحریم های بین المللی دست به گریبان است چرا این همه هجمه؟! افراطیون در انتخاب وزرا چه حرفها و تهمت هایی زدند. تمامی نشانه ها حاکی از آن است که انتقادکنندگان فقط به قصد تخریب آمده اند و حتی یک پیشنهاد هم برای رفع مشکلات ندادند. واقعاً از این گونه برخوردها و رفتارها چه نتیجه ای می توان گرفت؟ در جایی می نویسند : " راههای رفته را چرا دو باره بیازمائیم؟" در جواب باید گفت:ای عزیز برادر، چه باید کرد؟ اگر شما راهی را رفته اید که جواب نداده آیا باید مشکل را فراموش کرد یا دنبال راه حلی دیگر باید باشیم تا مشکل حل گردد؟ در جای دیگر می نویسند " معلوم شد حباب مذاکره و سازش و رابطه با آمریکا عوام فریبی و جلوه رسانه ای – تبلیغاتی پر از هیچ و پوچ است. در واقع خروجی این سفر بی آنکه نیت خوانی دکتر روحانی و دکتر ظریف را داشته باشم بی محتوی و طنز آمیز بود. " آیا این تفکر و نوشته رسانه ای در راه اسلام و مردم و برای رفع مشکلات مردم است؟ آیا این خلاف نظر و منویات مقام معظم رهبری نیست که در دانشگاه افسری فرمودند: دولت دستاورد های خوبی از سفر داشته است؟
با این تفاسیر دولت اگر پاسخی ندهد می گویند پاسخگو نیست و اگر جواب این افراطی گری ها را بدهد وقت خدمت رسانی به مردم را گرفته اید و زایل کرده اید. آیا نیت این است که اجازه کار را به دولت ندهید یا ازخدمت و تفکر دولت هراسانید؟ واقعاً پیام مردم را ۲۴ در خرداد متوجه نشده اید؟ نکته جالب این است که که بیشتر آقایان ادعای ولایت مداری دارند اما در عمل خلاف منویات مقام معظم رهبری عمل می کنند. در جایی دیگر صحبتهای وزیر ارشاد را گزینشی پخش می کنند و انتقاد و عدم حمایت از دولت و زیر ذره بین قراردادن مشکلات و نقایص دولت قبلی را به نام دولت جدید جلوه می دهند. آیا واقعاً این حرفها و عملکردها در جهت اسلام و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است؟ یا در جایی دیگر کاری می کنند که وزیر محترم امور خارجه بگوید نمی گذارم دستاوردهای سفر به آمریکا مخدوش شود. واقعاً چه کسانی درصدد مخدوش کردن دستاوردهای دولت در سفر به آمریکا هستند؟ چه هدفی دارند؟ چرا این عده قلیل و اندک حمایت ۲۳۰ نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از این دستاوردها را نمی بیننند و با سرو صدا و در جهت تشویش افکار عمومی حرکت می کنند؟ آیا آقایان با مشکلاتی که دولت قبل به وجود آورد هم ایگونه برخورد می کردند یا بالعکس؟ آیا با این کارها مشکلات مردم و کشور حل می شود؟ واقعا اگر دستاوردهای سفر به آمریکا نتیجه دهد و با زحمات دولت تحریم ها برداشته شود ناراحت می شوید؟ آقای دکتر نهاوندیان به این پرسشها پاسخ خوبی داد و گفت مخالفان رفع تحریم دلالان تحریم هستند. پر واضح است که عده قلیلی از این تحریم ها نهایت استفاده را می کنند و تنها این مردم مظلوم و عزیز کشورمان هستند که بار این تحریم ها را به دوش می کشند. کاش این همه حساسیتی که در این دو ماه از استقرار دولت به وجود آورده اند را حداقل برای دولت قبل هم داشتند که با در آمد بیش از ۸۰۰ میلیارد دلاری چنین وضعی را برای مملکت و مردم بوجود آورد است. آیا معنی وحدت در جهت رفع مشکلات و مقابل دشمن ایستادن این گونه است؟
البته مردم شریف و خردمند ما خوب می دانند و می توانند سره را از ناسره تشخیص دهند همچنان که تاکنون نشان داده اند که پیروان واقعی نظام اسلامی بوده و هستند، همچنان که با حضور خود در پای صندوق های رای در روز ۲۴ خرداد و انتخاب دکتر حسن روحانی با اکثریت آراء حرف خود را به افراطیون زدند و نشان دادند که همچنان پیروان راستین ولایت و اسلام بوده و طالب اصلاحات در جامعه هستند و درمیان هشت نفر کاندیدا ها به روحانیت رای دادند.
همچنین نباید این نکته فراموش شود که مردم نیز انتظاراتی از دکتر روحانی نماینده خود دارند و آن عمل به وعده هایی است که در ایام انتخابات دادند و همچنین عدم توجه به نظرات افراطیون و حرکت در جهت تامین تمامی خواسته های حامیان خود است تا مطالبات مردم را به منصحه ظهور بنشانند.
رئیس جمهور محترم با دستور نظر سنجی نشان داد که پذیرای انتقادات است اما باید توجه داشت که باید انتقادات، سازنده و همراه با پیشنهاد در جهت بهبود نقاط ضعف باشد، نه در جهت و راستای فرصت سوزی. دولت محترم نیز نبایستی در مقابل این گفته ها و نوشته ها انفعالی عمل کند، بلکه هر آنچه لازم است باید پاسخ دهد و توجهی به گفته ها و نوشته های افراطیون نداشته باشد.
در خاتمه امید است یاران وفادار انقلاب اسلامی و پیروان راستین ولایت و رهبری با اتحاد و یکپارچگی مد نظر حضرت امام (قدس سره) مشکلات را حل کرده و در خدمت به مردم شریف و خردمند موفق و موید باشند.
کد مطلب: 35654
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


خالقي
اين همه هجمه بخاطر ترس از به خطر افتادن موقعيتهاي !!!!!!طلايي شان مي باشد