«ایران ما» دشمنان زیادی در خارج از مرزها دارد. در داخل نیز کم بدخواه نداریم. البته از حق نباید گذشت که عوارض سوء تدبیرها نیز کم از دشمنی ها نیست. به هرحال مسئولی که خروجی تصمیمات اش به مردم ضربه می زند ندانسته آب به آسیاب دشمن می ریزد و دقیقا در پازلی قرار می گیرد که بدخواهان می خواهند. قطعا چنین مسئولی در لسان علیه دشمنان است و در مخیله اش هم تصور نمی کند که چه خدمتی به آنان می کند اما چه سود که در عمل دقیقا همین اتفاق رخ می دهد.
این چند خط نکته جدیدی نداشت و بارها و بارها در این باره گفته و نوشته شده.هرچند تغییری در رفتارها مشاهده نشده و کماکان مسئولانی هستند که نسنجیده سخن می گویند و بی فکر عمل می کنند و تصور هم می کنند که در حال خدمت هستند!لیکن در کنار این مباحث باید این روزها روی موضوع دیگری نیز فوکوس کرد و از تبعات آن گفت.
ماجرای آقازادگی قطعا اتفاق تازه ای نیست ولی به نظر می رسد این روزها بیشتر به چشم می آید. یعنی با قوت گرفتن شبکه های اجتماعی و ولع دیده شدن از سوی آقازاده ها این افراد بیش از پیش زندگی لاکچری خود را در مقابل دیدگان مردم قرا می دهند.
نکته اینجاست که هدف این آقازاده ها قطعا مردم نیستند زیرا این ها نیک می دانند که جامعه خبر دارد افراد فوق چه می خورند، چه می پوشند، چه سوار می شوند، کجا می روند و ... بلکه مراد رقابتی است که میان این آقازاده ها شکل گرفته!
به جرات می توانم بگویم در شرایطی که رقابت شدیدی میان نان و مردم شکل گرفته میان آقازده ها نیز رقابتی در این باب که چه کسی لاکچری تر زندگی می کند مطرح است.
کافیست سری به پیج های اینستاگرام این آقایان و خانم ها بزنید. گویی در ایران زندگی نمی کنند و در دنیای دیگری از رانت های متنوع و گسترده سود می برند وبه ریش من و شما می خندند!
منبع: پیام اقتصاد