۱
۲
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۹

رسالت "فریادگر"

حسین عظیمی
رسالت "فریادگر"
مصلحان جوامع از دیرباز کوشیده اند تا به «عدالت اجتماعی » به عنوان یکی از مهمترین اهداف خویش جامه عمل بپوشند و در پی روشی برای تحقق این هدف بوده اند ؛ اینکه به چه روشی می توان مردم را در شرایطی برابر و عادلانه قرار داد و به آنها فرصتی برابر برای پیشرفت در زندگی اجتماعی داد. در روزگار گذشته ، اگر چنین عدالتی ، در روشهایی برای توزیع عادلانه ثروت و قدرت تصور می شد و به این ترتیب نظریاتی اقتصادی چون سوسیالیسم و نظریاتی سیاسی چون دموکراسی شکل گرفت ، امروزه برای رسیدن به عدالت اجتماعی ، وجود شرایطی برای توزیع عادلانه معرفت ،ضروری تر به نظر می رسد و جامعه شناسان معتقدند بدون وجود شرایط دسترسی برابر به اطلاعات و منابع معرفتی ، سخن گفتن از عدالت اجتماعی ، بیهوده است.در واقع در زمانه ای که تبلیغات و رسانه های تبلیغاتی می توانند فضایی دروغین برای انسانها بسازند و آنها را فریب داده و از قدرت و ثروت محروم کنند، لزوم منابع آگاهی بخش و اطلاع رسان ، بیش از همیشه است.
در آموزه دینی ما نیز ، به بندگان شایسته خدا سفارش شده که تنها به شنیدن یک سخن بسنده نکرده و با شنیدن سخنان مختلف ، بهترین آنها را انتخاب کنند: « فَبَشِّرْ عِبَادِالَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْل، فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ‏ ». مطمئنا یکی از شرایط لازم برای عمل به این سفارش الهی در روزگارما، تنوع رسانه های اطلاع رسان و تحلیلگر است ، رسانه هایی که مردم را در برابر همه اخبار و اقوال قرار دهند و از پیش خود ، مصلحت سازی نکنند و مردم را نامحرم نپندارند و سعی در شکل دهی یکطرفه افکار عمومی نداشته باشند! با چنین دیدگاهی است که سایت خبری فریادگر شکل گرفته و امیدواریم که بتوانیم بخشی از وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را به عهده بگیریم.در این راه البته لازم است محدوده هایی رعایت شود: محدوده هایی قانونی که بر اساس قوانین مدنی شکل گرفته و رعایت آن در واقع، بخشی از وظیفه رسانه ای ماست، اما امیدواریم که در برابر خط قرمزهای دروغین که گاهی برای سوء استفاده قدرتمداران و فرصت طلبان ساخته والقا می شود بایستیم .
آغاز به کار این سایت در ماه میهمانی الهی ، ماه مبارک رمضان را نیز به فال نیک می گیریم و امیدواریم خداوند توفیقمان دهد که تنها رضایت او را در نظر داشته و از او یاری بخواهیم که ما را از آسیب و گناهانی ایمان سوز چون دروغ ، دورویی و فریب مردم مصون بدارد. ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذهدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب.
در پایان دست یاری را به سوی همه هموطنانی که دغدغه پیشرفت میهن اسلامی و اصلاح ناراستی ها را دارند دراز می کنیم و از همه کسانی که می توانند با نظرات ، اخبار ، تحلیلها و نوشته هایشان یاری مان کنند ، دعوت به همکاری در این راه داریم و پیشاپیش از حس ظن و همراهی شان سپاسگذاریم.
کد مطلب: 1000
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


سعید جعفری
امیدوارم شما بتوانید به این حرفها عمل کنید و اطلاع رسانی واقعی داشته باشید ...