۰
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۹
قشقاوی:

انتخاب سفرا خارج از وزارت خارجه خلاف قانون نیست

معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه تاکید کرد: به خاطر اینکه وزارت خارجه دیپلمات‌های حرفه‌ای دارد اولویت انتخاب سفرا با این نیروهاست اما انتخاب سفرا خارج از وزارت خارجه هم خلاف قانون نیست
حسن قشقاوی امروز در ارتباط با فرایند انتخاب سفرا در وزارت خارجه اظهار داشت: تعیین سفرا طی فرایندی در وزارت خارجه صورت می‌گیرد که ابتدا معاونان سیاسی و معاون کنسولی به ترتیب سفرا و سرکنسولگری‌ها را به وزیر پیشنهاد می‌دهند و بعد از ارزیابی اولیه و استعلامات آنها در شورای معاونان مطرح می‌شود و در صورت تایید شورای معاونان، فرد مورد نظر توسط وزیر به رئیس جمهور پیشنهاد می‌شود.

وی افزود: طبق قانون سفرا با پیشنهاد وزیر امور خارجه و تایید و تصویب رئیس جمهور انتخاب و به محل ماموریتی خود اعزام می‌شوند.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اکنون نیز لیست دقیق نمایندگی‌هایی که باید سفیر آن‌ها مشخص شود در اختیار معاونت اداری و مالی وزارت است و اطلاع دقیقی از اینکه سفرا ماموریتشان تمام شده ندارم اما اکثر نمایندگی سفیر دارند.

قشقاوی گفت: معمولا فصل جابه‌جایی سفرا در تابستان است که همکاران به خاطر تحصیل فرزندانشان دچار مشکل نشوند و اکنون زمان جابه‌جایی سفرا نیست.

وی بیان کرد: در تمام دنیا بخشی از سفرا ممکن است وزارت خارجه‌ای نباشند ولی ترجیح تمام کشورها این است از دیپلمات‌های حرفه‌های استفاده کنند که در وزارت خارجه فعالیت کرده است.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: اما این به این معنی نیست که تمام سفرا وزارت خارجه‌ای باشند ولیل تاکید می‌کنم وزارت خارجه ایران به دلیل وجود دیپلمات‌های حرفه‌ای اولویت را برای دیپلمات‌های حرفه‌ای اختصاص می‌دهد.
کد مطلب: 8882
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *