; ?>; ?> هیچ موقوفه‌ای قابل‌ خرید و فروش نیست - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۸

هیچ موقوفه‌ای قابل‌ خرید و فروش نیست

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف گفت: از لحاظ قانونی هیچ موقوفه‌ای قابل‌ خرید و فروش نیست و در دفترخانه و مرکز اسنادی قابل‌انتقال نیست.
مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف گفت: از لحاظ قانونی هیچ موقوفه‌ای قابل‌ خرید و فروش نیست و در دفترخانه و مرکز اسنادی قابل‌انتقال نیست.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ولی عادلی در رشت، درباره اهمیت وقف در جامعه اسلامی اظهار کرد: تعریف وقف بیانگر اهمیت آن است زیرا در وقف اصل مال می‌ماند و عواید و درآمد آن هزینه نیات واقف می‌گردد.
وی با بیان اینکه وقتی اصل مال به نام واقف می‌ماند نام خود واقف نیز ماندگار می‌شود، خاطرنشان کرد: ما موقوفاتی داریم که واقف بیش از صدها سال از مرگ وی می‌گذرد ولی نام و عمل ماندگار وی باقی‌مانده است.
مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف کشور با اذعان به اینکه هیچ موقوفه‌ای قابل‌خرید و فروش نیست تصریح کرد: در وقف اصل مال می‌ماند و اینکه احیاناً کسی می‌گوید ملک، مغازه یا ساختمان موقوفه‌ای را خریداری یا فروخته است، سخن نادرستی گفته است زیرا به لحاظ قانونی وقف قابل‌خرید و فروش نیست، چون در هیچ دفترخانه و مرکز اسنادی قابل‌انتقال نبوده و باطل است.
عادلی ویژگی وقف را برتر از سایر کارهای خیر توصیف کرد و افزود: سایر کارهای خیر ممکن است دستخوش تغییرات شود اما مال وقف‌شده، برای همیشه ماندگار خواهد بود.
مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات سازمان اوقاف با بیان اینکه سازمان اوقاف در سال‌های اخیر این توفیق را پیدا کرده که سند مالکیت را بگیرد، گفت: اسنادی که افراد، قبل از انقلاب سند مالکیت وقفیات را بانام خود گرفته بودند ابطال‌شده است.
عادلی به فتوای امام خمینی(ره) و قانون مصوب مجلس در این خصوص اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای خوبی که اخیراً به انجام رسیده است اعزام بیش از 1500 نفر از هموطنان ایرانی که تاکنون مشرف به زیارت امام رضا علیه‌السلام نشده بودند، به مشهد مقدس است.
عادلی این عمل بزرگ را از برکات وقف و اجرای نیات واقف دانست و افزود: این‌گونه است که افراد از برکات موقوفات که بعضاً برخی از آن‌ها بیش از صدها سال پیش از دنیا رفته‌اند برای خود در دنیا نامی ماندگار و در آخرت بهره‌مندی از آن را به ارمغان می‌گذارند.
عادلی خاطرنشان کرد: کار بزرگ و ارزشمند اعزام هموطنان عزیز به مشهد مقدس در جهت اجرای نیت واقف و با کمک برنامه سمت خدا انجام‌گرفته است.
کد مطلب: 80454
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *