۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۱

عبدالله گل از آمریكا گلایه كرد/ بیشتر کمک کنید

'عبدالله گل' رییس جمهوری تركیه در مورد تشدید فعالیت های تروریستی (پ.ك.ك) در این كشور گفت : آمریكا بیش از این می تواند در مبارزه با تروریسم به تركیه كمك كند.
پایگاه خبری 'حریت' روز جمعه این مطلب را تحت عنوان ' گلایه آشكار عبدالله گل از باراك اوباما' منتشر كرد.

بر پایه این گزارش ، عبدالله گل در پاسخ به این پرسش كه آیا از همكاری آمریكا در مبارزه با فعالیتهای تروریستی پ.ك.ك راضی هستید،گفت: البته هم پیمانان باید با یكدیگر همكاری كنند ، برخی از كشورهای همسایه نیز نباید از تروریستها حمایت كنند ، البته كارهای زیادی است كه آمریكا می تواند انجام دهد ، آیا همكاری آمریكا كافی است ، من تصور می كنم كه كافی نیست.

با تشدید ناآرامیها در تركیه به ویژه پس از بروز بحران سوریه برخی از منابع خبری در آنكارا عقیده دارند كه آمریكا در طرح دراز مدت خود در مورد تحولات منطقه قصد ندارد مستقیما وارد درگیری با

'پ.ك.ك' و دیگر گروههای مخالف كرد شود و برخی از منابع نیز عقیده دارند كه آمریكا از این گروهها حمایت می كند.

به گفته این منابع، آمریكا در دوران اشغال عراق به پاكسازی عناصر 'پ.ك.ك' در شمال عراق اقدام نكرد و امروز نیز به تركیه اجازه نمی دهد كه علیه عناصر 'پ.ك.ك' در اقلیم كردستان عراق عملیات زمینی انجام دهد.

در درگیریهای مسلحانه عناصر 'پ.ك.ك' با نظامیان تركیه كه از سال ۱۳۶۳ شمسی آغاز شده است، تاكنون حدود چهل هزار نفر كشته شده اند.


کد مطلب: 4022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *