۰
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۸

کارگران به خدا شکایت کنند/آخرین وضعیت بابک زنجانی

شکایت کارگران به کمیسیون اصل 90 و واکنش رئیس دسوان عدالت اداری به آن، اعلام وضعیت دو وزیر و معاون رئیس جمهور دولت دهم ، هشدار درباره کم آبی و آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و خبرنگار بازداشتی از مهمترین اخبار قضایی در این هفته بود.
کارگران به خدا شکایت کنند/آخرین وضعیت بابک زنجانی
وزیر دادگستری، رئیس دیوان عدالت اداری و وکیل خانواده هاشمی خبرسازان حوزه قضایی بودند.

کارگران به خدا شکایت کنند

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری: سال گذشته ۱۲۷ شکایت در دیوان عدالت اداری ثبت شد که نسبت به سال ۹۱، ۱۸ درصد رشد داشت. در خصوص شکایت کارگران به کمیسیون اصل ۹۰ باید بگویم، ا در آستانه روز کارگر اعلام کردیم هدیه ای به کارگران عزیز می دهیم، منظور از هدیه این نبود که رای به نفع آنها صادر می شود بلکه به شکایت کارگران در خصوص سقف تعیین دستمزد سال ۹۲ در اولویت رسیدگی شود. در جلسه ای که با اعضای هیات تخصصی داشتم به آنها تاکید کردم حقی از هیچکدام از طرفین ضایع نشود و هیات تخصصی با دقت پرونده را رسیدگی و رای خود را صادر کرد.اعضای هیات تخصصی این مصوبه را با اتفاق آرا مغایر قانون تشخیص ندادند و حکم به رد شکایت کارگران دادند. زمانی که من تشخیص می دهم که یک رای خلاف قانون نیست چطور انتظار می رود که نسبت به آن رای اعتراض کنم. پس از صدور رای هیچکدام از قضات دیوان عدالت نیز به رای اعتراض نکردند.شکایت کارگران در کمیسیون اصل ۹۰ علیه دیوان عدالت به جایی نمی رسد و آنها شکایت ما را به خدا بکنند شاید در آنجا به نتیجه برسد.

بررسی دارایی های دو وزیر و معان رئیس جمهور

دفتر اجراي اصل ۱۴۲ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران: ر اجراي اصل ۱۴۲ قانون اساسي جمهوری اسلامی ایران وضعیت دارايي آقایان ۱- علی سعیدلو معاون سابق امور بین الملل رئیس جمهور، ۲- مصطفی محمدنجار وزیر سابق کشور و ۳- مجید نامجو وزیر سابق نیرو و همچنین دارایی همسر و فرزندان نامبردگان مورد رسیدگی قرار گرفت .با توجه به مفاد اظهارنامه های ابرازي مشمولان هنگام شروع و پایان خدمت و رسیدگی های به عمل آمده، افزايشي در دارايي نامبردگان به وجود نیامده است و رئيس قوه قضاييه پس از ملاحظه گزارش دفتر اجراي اصل ۱۴۲ قانون اساسي با پيشنهاد خاتمه رسيدگي پرونده مشمولان فوق موافقت کرد.

هشدار درباره کم آبی

آيت الله محسني گركاني، رئیس دیوان عالی کشور: امروزه در روزگار ما پيوسته در رسانه ها و مطبوعات و سايت هاي خبري با خبرهائي برخورد مي كنيم كه سطح آبهاي زيرزميني كاهش پيدا كرده و كم آبي ۱۱ استان را فرا گرفته است و هشدار داده مي شود و گاهي از جيره بندي آب كلان شهرها خبر داده مي شود چرا مسئولان ما علت يابي نمي كنند و فقط معلولها را در رسانه ها بگوش مردم مي رسانند ؟

جدیت قوه قضائیه در پیگیری پرونده بابک زنجانی

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی،وزیر دادگستری: قوه قضاییه با جدیت کار خود را در خصوص پرونده بابک زنجانی انجام می دهد و پیگیری اموال و حسابرسی آن فعالانه دنبال می شود. معمولا افرادی که بدهی مالی دارند طبعشان نیست که همکاری کنند و باید مینیاتوری پیش رفت.

اتهام خبرنگار بازداشتی

محمود علیزاده طباطبایی: امروز به دادسرا رفتم و وکالت خود را از خانم آذر پیک اعلام کرد.هنوز نتوانسته ام با خانم آذرپیک ملاقات کنم و این پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی می شود. اتهام موکلم فعالیت تبلیغی علیه نظام است.
کد مطلب: 39425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *