۰
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۱

پتروشيمي به قهرماني نزديک‌تر شد

دومين نبرد از ماراتن فينال ليگ برتر بسکتبال با برتري پتروشيمي برابر مهرام به پايان رسيد.
پتروشيمي به قهرماني نزديک‌تر شد
دومين ديدار از فينال ليگ برتر بسکتبال بين دو تيم پتروشيمي و مهرام در سالن انديشه ماهشهر برگزار شد که پتروشيمي با برتري ۶۸ بر ۶۶ در دومين ديدار يک گام ديگر به قهرماني نزديک‌تر شد.

به گزارش ايسنا، اين مسابقه در حالي آغاز شد که سالن انديشه ماهشهر همانند روز گذشته مملو از تماشاگر بود.

مهرام در اين مسابقه با ترکيب فريد اصلاني، سعيد داورپناه، صمد نيکخواه‌بهرامي، اوشين ساهاکيان و حامد حدادي وارد ميدان شد و مهدي کامراني، جاناتان گيبسون، حامد آفاق، ارسلان کاظمي و نژاد سينانوويچ ۵ نفر اصلي پتروشيمي را تشکيل مي‌دادند.

رقابت پاياپاي دو تيم در کوارتر نخست

مهرام و پتروشيمي دومين مسابقه خود را با عملکرد بهتر در سيستم دفاعي آغاز کردند. مهرام با هماهنگي بهتر نسبت به ديدار نخست سعي در مهار مهره کليدي حريف يعني جاناتان گيبسون بود و در اين امر نيز موفق شد. در طرف مقابل نيز ماهشهري‌ها در زير سبد بهتر کار مي‌کردند و استفاده از نيروي سينانوويچ امتياز بدست مي‌آوردند. بازي پاياپاي دو تيم ادامه دار بود و بازيکنان دو تيم از موقعيت‌هايي که بدست مي‌آوردند استفاده مي‌کردند.

در ادامه مهرام با استفاده از سرعت بالاي بازيکنانش چون صمد نيکخواه‌بهرامي فضاسازي براي بازيکنان شوت‌زنش انجام مي‌داد و با استفاده از شوت‌هاي پيراموني سعي در امتيازگيري داشت و پتروشيمي نيز با قدرت ريباند بازيکنانش ضد حمله‌هايي موفق داشت. اين بازي پاياپاي ادامه داشت تا جايي که کوارتر نخست ۱۷ بر ۱۷ به پايان رسيد.

مهرام برنده کوارتر دوم

مهمان کوارتر دوم را بهتر آغاز کرد و توانست با استفاده از قدرت حامد حدادي در زير سبد از حريفش پيشي بگيرد. کوارتر دوم اوج دفاع دو تيم و از دست رفتن امتيازها بود تا جايي که در پنج دقيقه نخست بازي ۲ بر ۲ پيش مي‌رفت تا اينکه مهرام با استفاده از توپ‌ربايي‌هاي کاپيتان صمد و فريد اصلاني و پرتاب‌هاي سه امتيازي سعيد داورپناه و اوشين ساهاکيان از حريف فاصله گرفت.

در طرف مقابل نيز بهنام يخچالي بازيکن جوان پتروشيمي به همراه مهدي کامراني عملکرد خوبي داشتند اما نمي‌توانستند موقعيت‌هايشان را به امتياز تبديل کنند. اين شرايط باعث شد تا مهران حاتمي سرمربي پتروشيمي جاناتان گيبسون موتور گلزني خود را وارد ميدان کند و او نيز دوباره توانست کارهايش را در ميدان انجام دهد و فاصله را کاهش دهد. با اين حال به سادگي مي‌توان گفت که فضاهايي که گيبسون در اختيار داشت بسيار کمتر از ديدار نخست بود.

مهرام در کوارتر دوم که بسيار کم امتياز بود بهتر کار کرد و در نهايت توانست ۱۳ بر ۱۰ برنده شود و نيمه نخست را ۳۰ بر ۲۷ به سود خود تمام کرد.

پتروشيمي کوارتر سوم را طوفاني آغاز کرد

مهران حاتمي ستاره‌هايش را در کوارتر سوم برابر ستاره‌هاي مهرام وارد ميدان کرد که از همان ابتدا کارشان را طوفاني آغاز کردند. دفاع خوب پتروشيمي و شوت‌هاي سه امتيازي گيبسون فشار زيادي به مهرامي‌ها آورده بود. امتياز اوشين ساهاکيان با اسلم دانک ارسلان کاظمي و شوت سه امتيازي سعيد داورپناه هم با پرتاب‌هاي پياپي جاناتون گيبسون پاسخ داده شد. دقايق ابتدايي کوارتر سوم پاياپاي بود و دو تيم ۳۴ بر ۳۴ برابر شدند اما در ادامه و با تشويق هاي بي امان تماشاگران ماهشهري اين پتروشيمي بود که صاحب توپ‌ و ميدان شد؛ ۴ خطا شدن صمد نيکخواه بهرامي و خروجش از ميدان نيز فرصتي براي ميزبان بود.

شوت‌هاي سه امتيازي گيبسون با پرتاب‌هاي يخچالي همراه بود و کار را براي مهرام سخت‌تر مي‌کرد. حامد حدادي که از اشتباه هم‌تيمي‌هايش در دفاع به عصباني شده‌بود با فرياد سعي داشت تيمش را به تمرکز بيشتر دعوت کند. کوارتر سوم با همان برتري ماهشهري‌ها ادامه پيدا کرد اين تيم ۲۲ بر ۱۳ کوارتر سوم را به سود خود تمام کرد.

کوارتر چهارم

کوارتر پاياني اين مسابقه بسيار پاياپاي بود و دو تيم امتيازآوري مي‌کردند. با آمدن صمد به ترکيب مهرام اين تيم منسجم‌تر کار کرد اما بازهم گيبسون گارد راس آمريکايي پتروشيمي هرکاري که مي‌خواست روي سبد مهرام انجام مي‌داد.

در ادامه صمد نيکخواه بهرامي و سعيد داورپناه در دفاع و حمله هماهنگ‌ کار کردند و حدادي نيز در زير سبد به آنها کمک مي‌کرد و در طرف مقابل نيز کاظمي و گيبسون بودند که در ترکيب پتروشيمي عملکرد خوبي داشتند.

پتروشيمي همچنان از نظر امتيازي از حريف پيش بود که سينانوويچ سنتر صرب اين تيم ۵ خطا شد و از زمين خارج شد که همين فرصت خوبي براي مهرامي‌ها بود تا بتوانند نتيجه را جبران کنند اما اين تيم در دقايق پاياني در امتياز آوري ناکام بود. مهرام در شرايطي که گيبسون به خوبي از فرصت‌هايش استفاده مي‌کرد بازي خود را بر محوريت حدادي تغيير داد و او نيز در زير سبد درخشيد تا فاصله کم و کمتر شود. يک دقيقه پاياني بازي نتيجه ۶۷ بر ۶۲ به سود پتروشيمي بود که مصدوميت ارسلان کاظمي و اشتباه در دفاع اين تيم فرصتي براي مهرام ايجاد کرد که تا فاصله را جبران کند. پرتاب سه امتيازي داور پناه هرچند اختلاف را به يک رساند اما ديگر زماني براي جبران نبود و پتروشيمي ۶۸ بر ۶۶ اين ديدار را از آن خود کرد.
کد مطلب: 38544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *